Prima pagină » Actualitate » FOTO | Mașină de curse de 20.000 de euro, construită de studenții de la Iași. Vor concura cu ea pe circuite din Europa

FOTO | Mașină de curse de 20.000 de euro, construită de studenții de la Iași. Vor concura cu ea pe circuite din Europa

Un număr de 18 studenți de la patru facultăți ale Universității Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iași construiesc o mașină de curse pentru a concura pe unele dintre cele mai rapide circuite din Europa.

Aceștia s-au înscris și au fost acceptați să ia startul la trei curse de „Formula Student”, care vor avea loc începând cu luna iunie, anul acesta, în Italia, Olanda și Croația. Au plătit suma de 2.000 de euro pentru înscriere, au trecut toate probele necesare pentru a fi admiși, iar acum au început să lucreze, în atelierele Facultății de Mecanică, la monopost.

Costurile pentru realizarea unei mașini de curse sunt de minimum 20.000 de euro, bani asigurați integral din diferite sponsorizări. Munca este foarte complexă, explică profesorii, fiindcă înscrierea și participarea la aceste etape nu presupune doar construirea propriu-zisă a mașinii. Studenții trebuie să aibă cunoștințe de inginerie și motorsport, care le vor fi testate, dar trebuie să stăpânească și noțiuni de cultură generală. Mai mult, ei trebuie să gândească un plan de afaceri: cum va arăta o firmă care ar vinde 1.000 de exemplare din monopostul lor în lume.

„Se construiește monopostul, am început treaba. Trebuie să depunem documentațiile între timp, fiindcă este în principal un concurs de inginerie, nu doar unul sportiv. Sunt mulți pași de făcut până la «ziua mare», când mergem la competiție, dar sperăm să ne încadrăm în toate termenele. Pe lângă partea de inginerie avem și prezentarea unui plan de afaceri. Aici pot intra în proiect inclusiv studenți de la Arhitectură, pentru că dincolo de planuri de investiții și alte elemente economice, trebuie să avem în proiect și construcția unei fabrici, care trebuie proiectată”, a declarat conf. univ. dr. ing. Ciprian Ciofu, cadru didactic la Facultatea de Mecanică și unul dintre coordonatorii echipei „Formula Student”.

Test: mașina e înclinată la 60 de grade cu tot cu pilot înăuntru

Competițiile în sine constau în probe statice și probe dinamice. Sunt unele exclusiv de inginerie, care presupun susținerea proiectului în fața comisiei, formată din ingineri de la cele mai cunoscute companii de profil din lume, precum Lamborghini, Ferrari sau Maserati. Alte probe vizează siguranța monopostului, inclusiv un „tilt test” în care mașina e înclinată la 60 de grade cu tot cu pilot înăuntru, pentru a vedea dacă aceasta se răstoarnă. Sunt probe de zgomot, de frânare, iar dacă toate acestea sunt trecute cu brio are loc competiția sportivă, în care echipa concurează pe circuit cu monospostul creat alături de alte echipe din toată lumea.

Majoritatea membrilor echipei de la TUIASI sunt din anii al II-lea sau al III-lea de la universitate, dar sunt și studenți din an terminal de la licență, cât și din anul I.

„Pentru mine un astfel de proiect înseamnă multă pasiune, să merg la facultate cu gândul că mă dezvolt în primul rând, și apoi că fac ceva ce alții nu fac. Trezește speranța că se poate mult mai bine, dacă astăzi fac o sudură, mâine o voi face din nou și mai bine decât astăzi. Este un proiect mai greu decât credeam că o să fie, dar o luăm pas cu pas, ușor-ușor, și munca devine frumoasă. Suntem împărțiți pe departamente separate, totul e după un program pe care îl respectăm”, a precizat Andrei Bilbor, student în anul I la Facultatea de Mecanică a TUIASI.

Construcția monopostului va mai dura până spre finalul primăverii, în luna mai acesta urmând să fie finalizat pentru a începe ultimele teste.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin a fost scos din sărite de întrebările unui jurnalist de la BBC: „Ce prostie”
Cancan.ro
EXCLUSIV | Imagini SFÂȘIETOARE la mormântul Ștefaniei Szabo, în prag de Crăciun. Omagiul care îți rupe sufletul
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Astrolog, la Interviurile Adevărul: 2026 ar putea aduce schimbări de Guvern în România. „Va fi un an al revoltelor. Se cere vărsare de sânge”
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
De ce ar fi murit mama Mihaelei Rădulescu, de fapt. Văduva lui Felix Baumgartner, primul mesaj oficial: 'Nu a fost bolnavă'
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Prima întâlnire cu extratereștrii! Un astronom dezvăluie totul
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Cum au ajuns câteva monede americane să valoreze 17 milioane de dolari?