Prefectura Giurgiu anunță că închiderea totală a podului peste Dunăre a fost amânată. Partea bulgară intenționa să facă lucrări de amploare în patru zile din luna martie.
Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Giurgiu informează că „reprezentanții autorităților bulgare cu atribuții în gestionarea activităților de reparație capitală a Podului Dunărea dintre Ruse și Giurgiu au hotărât amânarea închiderii totale a circulației rutiere pentru cele două date anunțate anterior (6/7 martie și 27/28 martie a.c.)”, conform Mediafax.
Decizia a fost luată în cadrul unei ședințe tehnice care s-a desfășurat zilele trecute.
Conform I.T.P.F. Giurgiu, autoritățile bulgare iau în calcul o eventuală dată a opririi circulației rutiere pe Podul Dunărea în perioada 30 martie – 7 aprilie.
Circulaţia rutieră pe Podul Dunărea Giurgiu – Ruse urma să fie închisă timp de 12 ore, din 6 martie ora 17.00, pentru executarea de reparaţii pe partea bulgară, conform anunţului făcut de CNAIR.
Între România și Bulgaria sunt două poduri peste Dunăre: Giurgiu-Ruse și Calafat-Vidin.
Primul pod peste Dunăre între România şi Bulgaria, dintre Ruse și Giurgiu, a fost construit în doar doi ani şi inaugurat în urmă cu 70 de ani, la 20 iunie 1954. Era cel mai mare pod mixt (rutier şi feroviar) din Europa, proiectarea fiind realizată de ingineri sovietici, iar lucrările cu piese aduse din România, Bulgaria, Cehoslovacia, Polonia şi Ungaria (ţările aparţinând CAER- Consiliul de Ajutor Economic Reciproc, creat de URSS).
Podul Calafat – Vidin, al doilea pod peste Dunăre între România şi Bulgaria, a fost deschis circulaţiei rutiere în iunie 2013, după zece ani de la primele lucrări, fiind construit de Guvernul Bulgariei, sintetizează economedia.ro
CITEȘTE ȘI: