Prima pagină » Actualitate » La ce a rămas „repetentă” Primăria Capitalei și în 2024. Zero infrastructură, trafic de coșmar și poluare uriașă. Un plus important: TRANSPORT public

La ce a rămas „repetentă” Primăria Capitalei și în 2024. Zero infrastructură, trafic de coșmar și poluare uriașă. Un plus important: TRANSPORT public

Galerie Foto 9

Primăria Capitalei nu a reușit nici în 2024 să realizeze mari proiecte administrative, fie că vorbim de infrastructură, poluare sau trafic. Bucureștiul rămâne tot un oraș „gri”, extrem de pestriț și cu o infrastructură critică la pământ. Singurele plusuri pot fi notate la capitolul termoficare, unde s-au schimbat conducte, dar și în ceea ce privește transportul public, unde s-au cumpărat sute de noi vehicule, respectiv autobuze electrice și troleibuze.

De departe, cea mai mare problemă a Capitalei este infrastructura rutieră: Bucureștiul are foarte multe pasaje care sunt într-o stare de degradare destul de avansată, cum sunt: Pasajul Lujerului, Pasajul Obor, Podul Fundeni, Podul Băneasa, Podul Ciurel (podul vechi), și toate celelalte poduri peste Dâmbovița. Toate aceste structuri au nevoie de consolidare, însă municipalitatea nu a demarat în 2024 nici măcar proceduri administrative preliminare, precum licitații pentru reabilitarea acestor pasaje.

Primăria Capitalei: Planșeul Unirii, trecut la „altele”

O altă problemă uriașă este cea a Planșeului Unirii, care are o structură foarte degradată, potrivit expertizelor realizate atât de Primăria Capitalei, cât și de Primăria Sectorului 4, cu ajutorul specialiștilor.

Așa arată planșeul pe dedesubt

Planșeul are un stadiu de degradare IV spre V (cinci fiind gradul maxim de gravitate). Deși există banii alocați pentru consolidare, iar Primăria Sectorului 4 a atribuit un contract pentru lucrări, Primăria Capitalei a refuzat să elibereze autorizația pentru intervenție în Piața Unirii.

Riscul seismic în București este „cutremurător”

Bucureștiul are sute de clădiri cu risc seismic gradul I, însă în 2024 nu s-a realizat nimic în acest domeniu, în afară de câteva prezentări „pompoase” care anunțau un recensământ al acestor imobile ce stau să cadă.

Clădirrile cu risc seismic, una din marile probleme ale Capitalei / Foto: Facebook/Primăria Municipiului București

Practic, în 2025 vom fi tot la stadiul de „identificare” a clădirilor ce stau să se prăbușească.

Trafic de coșmar, la pachet cu poluarea

În lipsa unor măsuri care să ducă la fluidizarea traficului, și cu un număr foarte mare de autoturisme, Bucureștiul este sufocat de poluare.

În octombrie 2024, Primăria Capitalei a fost amendată de Garda de Mediu cu 100.000 de lei pentru nerealizarea măsurilor de reducere a concentrațiilor de poluanți atmosferici stabilite în timpul controlului anterior.

Garda de Mediu a făcut la începutul lunii octombrie un nou control la Primăria Capitalei, pentru verificarea măsurilor impuse cu ocazia controalelor anterioare, realizate în lunile decembrie – februarie – mai, și pentru a verifica stadiul elaborării și implementării Planului Integrat de Calitate a Aerului (PICA), până la data de 25 octombrie 2024, termen limită asumat de România față de Comisia Europeană.

Marile parcuri sunt tot neîngrijite

Dacă vorbim de marile parcuri din București, precum „Cișmigiu” sau „Herăstrău”, pe vremuri adevărate perle ale orașului, azi sunt „prăfuite” și neîngrijite.

Vedere din Parcul Herăstrău

O mare problemă a orașului este reprezentată și de lipsa toaletării copacilor uscați, care sunt un adevărat pericol pentru viața oamenilor. Nu există furtună în București fără zeci de copaci prăbușiți. Nici la capitolul plantare de noi arbori, Primăria nu a excelat.

Avem autobuze noi, dar sunt blocate în trafic

Primăria Capitalei a recepționat în 2024 sute de autobuze electrice și troleibuze, acesta fiind unul dintre marile plusuri ale actualei administrații în acest an.

Din păcate însă, Bucureștiul are prea puține benzi unice dedicate transportului public, astfel că noile vehicule stau blocate în trafic pe marile bulevarde. Cel mai nefericit exemplu este „Iuliu Maniu”, care în fiecare vineri este blocat pe kilometri întregi, de la un capăt la altul.

Pași importanți pentru termoficare făcuți de Primăria Capitalei

Domeniul unde actuala administrație a făcut cei mai mari pași este cel al modernizării sistemului de termoficare. Vorbim de un sistem – mamut, un colos cu țevi vechi de aproape 70 de ani.

„Am modernizat, anul acesta, 73 km conducte magistrale de termoficare. Am depășit, astfel, obiectivul stabilit la începutul lui 2024, de 70 km conducte schimbate, față de cei 50 km modernizați anul trecut. Fondurile necesare au fost asigurate atât prin finanțare europeană nerambursabilă, cât și prin bugetul local și cofinanțare în proporție de 85% obținută de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației”, spunea Nicușor Dan zilele trecute.


CITEȘTE ȘI:

De ce vrea Asociația de Transport Public să bage troleibuze în Cotroceni: „Creștem mobilitatea în zonă” / Din Organizație face parte și Nicușor Dan

Decizie aberantă! Nicușor Dan bagă troleibuze în Cotroceni, pe cele mai frumoase și cochete străzi din București. Cum să DISTRUGI un cartier protejat

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Moș Nicolae se apropie: copiii își pregătesc ghetuțele. Tradițiile și obiceiurile dedicate Sfântului Nicolae
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Horoscop 6 decembrie 2025: Zodiile care pot face pași importanți în iubire, la muncă sau în decizii personale
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
De ce Rusia nu va accepta pacea fără „Centura de Fortărețe” a Ucrainei - ultimul obstacol din calea armatei lui Putin în Donbas
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ofițerii militari din Roma Antică aveau maimuțe de companie, iar acestea aveau, la rândul lor, animăluțe de companie