Oamenii de știință au descoperit că liliecii care locuiau în Cambodgia în 2010 purtau un agent patogen „aproape identic” cu virusul COVID-19

Publicat: 29/01/2021, 00:18
Actualizat: 06/04/2021, 14:34

Liliecii care locuiau într-o peșteră cambodgiană în 2010 purtau un agent patogen „aproape identic” cu virusul care provoacă COVID-19, au descoperit oamenii de știință.

Liliecii care locuiau într-o peșteră cambodgiană în 2010 purtau  viruși „aproape identici” cu cel care provoacă COVID-19

Probele pe care oamenii de știință le-au testat au fost depozitate într-un congelator la Institutul Pasteur din Phnom Penh, Cambodgia, din decembrie 2010, în urma unui studiu realizat de Muzeul de Istorie Naturală din Paris și mandatat de UNESCO.

Prin secvențierea eșantioanelor de la 430 de lilieci adunați cu mai bine de un deceniu în urmă, au descoperit viruși „aproape identici” cu cel care provoacă COVID-19 la doi lilieci Rhinolophus shameli, de altfel cunoscuți ca lilieci de potcoavă ai lui Shemal, care se găsesc în Cambodgia, Laos, Myanmar , Thailanda și Vietnam.

Într-un raport publicat săptămâna aceasta, care nu a fost încă evaluat de către colegi, grupul a declarat că liliecii au împărtășit 92,6% din aceeași identitate cu SARS-CoV-2, virusul care provoacă COVID-19.

Liliecii locuiseră într-o peșteră din provincia Steung Treng din nord-estul Cambodgiei, care se învecinează cu Laos.

Cercetătorii și-au marcat descoperirea în noiembrie, dar nu au secvențiat încă genomul pentru a vedea cât de apropiată era cu de virusul care provoacă COVID-19.

În această săptămână, aceștia au declarat că descoperirile lor ar putea fi cruciale pentru a descoperi de unde provine virusul, în timp ce supravegherea ulterioară a liliecilor și a altor animale sălbatice din regiune ar putea însemna că lumea este mai bine pregătită pentru următoarea pandemie.

Mai multe secțiuni ale genomului liliecilor „sunt genetic mai apropiate de SARS-CoV-2 decât oricare alt virus descoperit până în prezent”, au scris cercetătorii.

Anul trecut, oamenii de știință din Yunnan, China, au descoperit viruși într-un eșantion de lilieci cu potcoavă din 2013 și un altul din 2019, care aveau legătură cu 96,2%.

Doi viruși strâns legați de SARS-CoV-2 au fost, de asemenea, găsiți în februarie anul trecut în pangolinii Sunda din Malaezia care au fost introduși în  în sudul Chinei.

Oamenii de știință ai Institutului Pasteur, finanțați de guvernele SUA și Franța, au declarat că descoperirea lor „indică faptul că virusurile legate de SARS-CoV-2 au o distribuție geografică mult mai largă decât s-a înțeles anterior și probabil circulă prin mai multe specii de Rhinolophus”.

Anchetatorii Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) se află în prezent la Wuhan, China, pentru a determina exact unde și cum a început pandemia după ce virusul a apărut acolo la sfârșitul anului 2019.

Oamenii de știință ai Institutului Pasteur au spus că Asia de Sud-Est, și nu doar China, „poate reprezenta un domeniu cheie de luat în considerare în căutarea continuă a originilor SARS-CoV-2 și, cu siguranță, în eforturile mai largi de supraveghere a coronavirusului”.

Aceștia au adăugat că regiunea găzduiește o mare diversitate de animale sălbatice și că există „comerț extins și contactul uman cu gazdele sălbatice ale coronavirusurilor asemănătoare SARS”.

De asemenea, regiunea suferă „schimbări dramatice de utilizare a terenului … care poate crește contactele dintre lilieci și oameni”.

„Supravegherea continuă a liliecilor și a altor animale sălbatice cheie din Asia de Sud-Est este deci crucială, nu numai pentru a găsi rezervorul SARS-CoV-2, ci și pentru a fi mai bine pregătiți pentru următoarea pandemie”, au concluzionat aceștia.

Furie și indignare după ce fotografia cu teroriștii Hamas defilând cu trupul gol și mutilat...
Mirel din Timişoara, renegat de familie după crima oribilă! Gestul făcut de fiecare membru în...
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta...
Andreea Bălan a recunoscut tot despre certurile cu Victor Cornea: „Nu există împăcare”
Avertismentul lui Donald Tusk. „Ştiu că sună devastator, dar a început o nouă eră: era...
VIDEO EXPLOZIV | Lider PNL, surprins când o posedă în mașina de serviciu pe tanti...
Actriţele din filmele pentru adulţi fără pic de machiaj. Galerie foto FABULOASĂ!
Vremea 1 - 29 aprilie 2024. Începem săptămâna cu 31 de grade Celsius. Meteorologii se...