Prima pagină » Actualitate » Primăria Capitalei va fi „repetentă” și în 2025 la reabilitarea de linii de tramvai: „Vom mai vedea multe DERAIERI în București”

Primăria Capitalei va fi „repetentă” și în 2025 la reabilitarea de linii de tramvai: „Vom mai vedea multe DERAIERI în București”

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat în nenumărate rânduri că își dorește reducerea traficului în București, prin diferite măsuri, precum creșterea calității transportului public. Vehicule noi s-au cumpărat, precum autobuze, troleibuze și tramvaie, însă, în ceea ce privește căile de rulare, acestea se prezintă lamentabil. Este vorba de șinele de tramvai, care reprezintă un adevărat pericol pentru călători.

Transportul cu tramvaiul în București, în multe zone ale orașului, poate reprezenta un real pericol pentru călători.

În ultima perioadă, aproape că nu există săptămână în care să nu asistăm la o deraiere de tramvai, din cauza infrastructurii.

Primăria Capitalei a cumpărat 100 de tramvaie noi, însă, la capitolul cale de rulare și linii de tramvai, instituția condusă de Nicușor Dan a rămas repetentă.

De exemplu, antreprenorul care a lucrat la Linia 5 de tramvai, de pe Barbu Văcărescu, are de primit 10 milioane de euro de la Primăria Capitalei.

„Va mai dura până când se vor primi banii și este foarte posibil ca acest proiect să se blocheze. Partea bună, dacă se poate spune așa, este că Linia 5 este aproape finalizată, în mare parte pe banii constructorului. Probleme uriașe sunt pe alte mari artere din București, iar anul acesta nu se vor face investiții, pentru că nici măcar un proiect de buget nu a fost depus până la această dată de către edilul general. Din nefericire, vom mai vedea multe deraieri de tramvaie în București, mai ales că liniile se degradează de la o zi la alta. Ca atere, lucrările la multe linii de tramvai nu vor începe în 2025”, au declarat surse administrative pentru Gândul.

Cele mai rupte linii de tramvai sunt pe:

  • Calea Călărași;
  • Bulevardul Basarabiei:
  • Bulevardul Dimitrie Pompeiu;
  • Ștefan cel Mare – Tei.

Tramvaiul 5, investiții de 140 de milioane de lei

În ceea ce privește reabilitarea Liniei 5 de tramvai, aceasta costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este februarie- martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor. Aproximativ o lună mai târziu, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.

Principalele lucrări care se vor executa la Linia 5:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

Citește și:

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Cod portocaliu extins: rafale de 130 km/h în România
Digi24
Denis Kapustin, liderul neonazist al grupării paramilitare Corpul Voluntarilor Ruși, a murit pe front, luptând pentru Kiev
Cancan.ro
Mesajul postat de sora artistului Ion Drăgan, cu o zi înainte de înmormântarea acestuia: 'Ne-ai distrus pe toți'
Prosport.ro
FOTO. Natalia Mateuț, spectaculoasă de ziua ei. Apariție rară a tatălui ei, legendarul Dorin Mateuț
Adevarul
Gest disperat al unui cabanier: „Plătiți cât vă permiteți. E primul an în care nu am oaspeți de Crăciun”
Mediafax
Trenul legendar care traversează 3 țări și 8 fusuri orare
Click
Horoscop săptămâna 26 decembrie - 1 ianuarie. Succes total la final de an pentru Scorpioni, schimbare majoră pentru Vărsători
Digi24
Mirabela Grădinaru, despre cum i s-a schimbat viața de când Nicușor Dan e președinte: „Ulterior am obținut și acest drept”
Cancan.ro
Alex Bodi pune tunurile pe Ramona Olaru după ce a spus că fuge de săraci: 'Trecutul ei nu e prea wow'
Ce se întâmplă doctore
Mihai Voropchievici avertizează: Această zodie este vizată de o forță malefică, pe final de 2025
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Prezentare video Renault Clio 6. Dacia Sandero va primi același motor de 1,8 litri ca și modelul francez
Descopera.ro
Ce lichide să nu verși niciodată în chiuvetă și de ce?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ: – M-a pus dracu' să-mi iau păpușă gonflabilă inteligentă!
Descopera.ro
Ce s-a întâmplat atunci când șoarecii de laborator au fost eliberați în natură?