Prima pagină » Actualitate » Primăria Capitalei va fi „repetentă” și în 2025 la reabilitarea de linii de tramvai: „Vom mai vedea multe DERAIERI în București”

Primăria Capitalei va fi „repetentă” și în 2025 la reabilitarea de linii de tramvai: „Vom mai vedea multe DERAIERI în București”

Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a declarat în nenumărate rânduri că își dorește reducerea traficului în București, prin diferite măsuri, precum creșterea calității transportului public. Vehicule noi s-au cumpărat, precum autobuze, troleibuze și tramvaie, însă, în ceea ce privește căile de rulare, acestea se prezintă lamentabil. Este vorba de șinele de tramvai, care reprezintă un adevărat pericol pentru călători.

Transportul cu tramvaiul în București, în multe zone ale orașului, poate reprezenta un real pericol pentru călători.

În ultima perioadă, aproape că nu există săptămână în care să nu asistăm la o deraiere de tramvai, din cauza infrastructurii.

Primăria Capitalei a cumpărat 100 de tramvaie noi, însă, la capitolul cale de rulare și linii de tramvai, instituția condusă de Nicușor Dan a rămas repetentă.

De exemplu, antreprenorul care a lucrat la Linia 5 de tramvai, de pe Barbu Văcărescu, are de primit 10 milioane de euro de la Primăria Capitalei.

„Va mai dura până când se vor primi banii și este foarte posibil ca acest proiect să se blocheze. Partea bună, dacă se poate spune așa, este că Linia 5 este aproape finalizată, în mare parte pe banii constructorului. Probleme uriașe sunt pe alte mari artere din București, iar anul acesta nu se vor face investiții, pentru că nici măcar un proiect de buget nu a fost depus până la această dată de către edilul general. Din nefericire, vom mai vedea multe deraieri de tramvaie în București, mai ales că liniile se degradează de la o zi la alta. Ca atere, lucrările la multe linii de tramvai nu vor începe în 2025”, au declarat surse administrative pentru Gândul.

Cele mai rupte linii de tramvai sunt pe:

  • Calea Călărași;
  • Bulevardul Basarabiei:
  • Bulevardul Dimitrie Pompeiu;
  • Ștefan cel Mare – Tei.

Tramvaiul 5, investiții de 140 de milioane de lei

În ceea ce privește reabilitarea Liniei 5 de tramvai, aceasta costă 140 de milioane de lei.

Lucrările de reabilitare au început în februarie 2024, iar termenul de finalizare este februarie- martie 2025. Se vor înlocui șinele vechi cu unele noi pe o lungime de 4,25 kilometri, pe tronsonul cuprins între Podul Băneasa și Bulevardul Ștefan cel Mare.

În vară, proiectul a fost blocat din lipsa banilor. Aproximativ o lună mai târziu, lucrările au fost reluate după ce Consiliul General a votat o rectificare bugetară.

Principalele lucrări care se vor executa la Linia 5:

  • lucrări la calea de rulare;
  • realizarea a 15 peroane – vor fi demolate peroanele existente, urmând a fi construite unele noi, dotate cu adăposturi pentru călători, borne reflectorizante, gard pentru protecția călătorilor, stâlpi pentru supraveghere video etc.;
  • lucrări la rețeaua de contact – prin înlocuirea în totalitate a elementelor rețelei de contact;
  • modernizarea substației electrice de tracțiune Nordului – care presupune înlocuirea echipamentelor electrice din cadrul acesteia;
  • lucrări la sistemul de iluminat public – rețeaua de iluminat va fi proiectată și mutată în subteran, prin tuburi de protecție, în ampriza căii de rulare a tramvaiului și în trotuare; în plus, se vor înlocui corpurile de iluminat existente, fiind montate unele cu led;
  • lucrări de relocare a semaforizării de pe B-dul Barbu Văcărescu și strada Alexandru Șerbănescu;
  • lucrări la rețelele edilitare.

Citește și:

Proiectul pentru finanțarea Liniei 5 de tramvai, „deraiat” de Nicușor Dan

Când vor începe lucrările de modernizare a liniei 5 de tramvai din București – „linia corporatiștilor”. A fost atribuit contractul de execuție

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Horoscop 5 decembrie 2025: O zi intensă cu vești care răstoarnă planuri
Digi24
Dmitri Medvedev amenință „nebuna Uniune Europeană”: confiscarea activelor rusești ar fi echivalentă cu un act ce justifică războiul
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
„Îți place să trăiești în Europa?”. Un jurnalist ucrainean a abordat-o pe presupusa fiică a lui Putin la Paris / Ea spune că îi pare „foarte rău” pentru războiul din Ucraina
Click
Val de angajări în mai multe orașe din România. Domeniile în care se caută personal fără experiență
Digi24
Rusia va ajunge la granița României, diplomatic sau prin arme, amenință Vladimir Putin
Cancan.ro
DOLIU în presă! A murit jurnalistul Mihai Stănescu
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Cea mai bine vândută mașină din România, în noiembrie: Doar bulgarii mai cumpără acest model
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman