Renault se așteaptă la pierderi de peste 2 miliarde de euro ca urmare a retragerii sale din Rusia. Grupul francez avea de gând să combine Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri

Renault se așteaptă la pierderi de peste 2 miliarde de euro ca urmare a retragerii sale din Rusia. Grupul francez avea de gând să combine Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri
Sursa: Profimedia
Publicat: 25/03/2022, 09:54

Directorul grupului Renault, Luca de Meo, a spus joi că retragerea din Rusia creează „o situaţie foarte complexă” pentru companie, afectându-i profiturile şi vânzările într-un moment în care vrea să accelereze planul de relansare, informează Reuters. Într-un mesaj trimis angajaţilor, de Meo a spus că Renault va face din securitatea angajaţilor principala sa prioritate pe măsură ce analizează opţiunile pentru operaţiunile sale din Rusia, în urma invadării Ucrainei.

Amintim că Renault a fost singura companie mare occidentală care a refuzat să se retragă de pe piața rusească chiar și după ce restul marilor companii au întors spatele dictaturii criminale de la Kremlin. Politicienii și opinia publică au criticat aspru compania Renault pentru poziționarea sa inițială când toată lumea occidentală își unea forțele să impună sancțiuni Kremlinului. Abia în urma unei intervenții a președintelui ucrainean Volodimir Zelenski în Parlamentul francez, a luat și Renault decizia istorică să se retragă din Rusia.

Astfel, miercuri, Renault a spus că şi-a redus previziunile referitoare la profitul operaţional şi analizează o depreciere a activelor cu 2,2 miliarde de euro ca urmare a posibilelor costuri pentru suspendarea operaţiunilor din Rusia.

Compania franceză este constructorul auto cu cea mai mare expunere pe Rusia, drept pentru care are mai mult de pierdut decât orice altă companie occidentală de pe urma plecării din Rusia. În ultima lună, capitalizarea de piaţă a Renault s-a redus cu aproape 40%.

Partenerul rus al Renault, Avtovaz, o companie controlată de Renault şi care produce autoturisme mărcile Lada şi Renault, a anunţat joi că va fabrica modele noi fără componente importate şi că va face eforturi pentru a reface lanţurile de aprovizionare, 20% din componentele și materiile prime folosite de ei fiind importate.

Ministerul rus al Industriei şi Comerţului a spus joi că se poartă discuţii pentru a decide care va fi viitorul uzinei pe care Renault o deține în apropiere de Moscova. O decizie în acest sens ar putea fi anunţată la finalul săptămânii următoare, ceea ce fi și un prim exemplu legat de ce intenţionează să facă Guvernul rus cu activele companiilor occidentale care pleacă din țară.

La începutul războiului din Ucraina, grupul Renault era în mijlocul unui plan multianual de relansarea a operaţiunilor pentru a deveni competitiv şi a face tranziţia la vehiculele electrice. O parte importantă a strategiei lor se baza pe combinarea mărcilor low-cost Dacia şi Lada într-o singură divizie de afaceri, vehiculele Lada urmând să fie construite pe baza platformei Dacia.

De asemenea, Lada făcea parte din planul Renault de reducere a costurilor. O sursă din interiorul companiei franceze a apreciat că Dacia va rămâne profitabilă chiar şi fără economiile de scară oferite de marca Lada.

„Credem că această mutare strategică ar putea redirecţiona atenţia investitorilor spre operaţiunile de bază ale Renault, care au fost în mare parte restructurate în ultimii ani”, spun analiştii de la JP Morgan.

Dacia a fost preluată de Renault în 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan. În timp, Dacia a devenit un jucător important pe piaţa auto europeană datorită accesibilității modelelor sale de mașini.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Cazul ciudat al miliardarului german care și-ar fi înscenat moartea ca să fie împreună cu...
Grațiela Corduneanu, la un pas să înfunde închisoarea. Scandal uriaș produs de nevasta interlopului din...
FOTO. Grațiela e văduva lui Costel Corduneanu. Femeia e cu 20 de ani mai tânără...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
După ce a recrutat pușcăriași să lupte pe front, Rusia se confruntă cu un număr...
Câți bani au primit Bontea, Scărlătescu și Dumitrescu ca să revină la MasterChef. Suma este...
A fost la un pas să moară din cauza unui produs de slăbit popular la...
Vremea 22 aprilie - 20 mai 2024. Prognoza meteorologilor de 1 Mai şi de Paşte;...
Ce sport practică fiica lui Corduneanu? Elisa îi calcă pe urme, deși are 12 ani
EXCLUSIV: Cât plătesc românii pentru o sticlă de apă plată în restaurantele din București. Prețurile...
Wow sau Bau? Mike a uimit trecătorii după ce a apărut în colanţi la braţul...
Poți radia mașina dacă n-o mai folosești, fără s-o casezi?
CE a propus stabilirea în acest an a datei de eliminare a controalelor la frontierele...
Întrebare SIMPLĂ ca „bună ziua”: Ce sunt ROȘIILE? Fructe SAU legume?
Legea care intră în vigoare în România. Devine obligatoriu în toată țara
Alex Ciucu, surprins cu amanta în plin proces de divorț. Ar fi ținut-o ascunsă timp...
„Nu mai e de trăit” O româncă stabilită în Italia este stupefiată de un nou...
Vreme ANORMALĂ în weekend! Ce se întâmplă în TOATĂ România!
Robi și Rebecca, discuție în camera roșie! S-ar vedea sau nu într-un cuplu cu Robi?...
Gestul disperat făcut de David Pușcaș pentru a avea bani de chirie: "Eram în momente...
BANCUL ZILEI. Ștrulă: - Bulă, care este poziția ta preferată în timp ce faci amor?
Descoperiți ce se ascunde în construcția unui model de masă rece de top