Prima pagină » Actualitate » Românii iau cu asalt magazinele, de teama valului de scumpiri de la 1 august. Care sunt cele mai cumpărate produse

Românii iau cu asalt magazinele, de teama valului de scumpiri de la 1 august. Care sunt cele mai cumpărate produse

Românii iau cu asalt magazinele, de teama valului de scumpiri de la 1 august. Care sunt cele mai cumpărate produse

De teama scumpirii produselor de la 1 august, în urma creșterii TVA-ului, românii au dat buzna în mall-uri și magazine pentru a profita de ultimele zile în care pot achiziționa cele necesare la prețuri mai mici.

Majorarea TVA-ului de la 19% la 21% a generat panică printre cumpărători, care se tem că nu vor putea face față scumpirilor.

„Parcă vine prea repede 1 august. Cred că toţi suntem luaţi un pic pe neaşteptate. O să stau astăzi să mă gândesc mai bine şi săptămâna viitoare o să acţionez” , a declarat o clientă pentru Obervator.

Cele mai căutate sunt produsele din categoria electrocasnicelor.

„Sunt căutate produse scumpe. De la televizoare, telefoane, electrocasnice mari. 20.12 Vânzarea este şi în magazin şi online. 20.38 Creşterea va fi treptată a preţului, deci nu va impacta în momentul de faţă consumatorul final” a spus directorul unui magazin, Dragoş Porumb.

„Un specific al acestei perioade este faptul că merg foarte bine produsele la reducere sau produsele din categoria outlet. Mobilierul din categoria de dormitor, paturi, comode. Dacă până acum clientul făcea 2-3 vizite în magazin, acum decizia de achiziţie este mult mai rapidă” a relatat reprezentantul unui magazin de mobilă, Ana Maria Iosif.

„Am avut o perioadă mai aglomerată, având în vedere că la sfârşitul lunii nu se va mai semna cu TVA cu cota redusă. A crescut şi numărul de vizionări şi de antecontracte. Faţă de luna trecută, cu 15-20%, cam aşa” a explicat managerul unei companii de dezvoltare imobiliară, Alexandru Costache.

Sfatul specialiștilor: „Impactul, la nivelul bugetului unei gospodării nu va fi mare”

„Se manifestă acelaşi lucru pe care îl vedem în general atunci când avem în faţă o creştere de taxe, anunţată pentru o anumită dată. S-a întâmplat şi atunci când au fost majorate impozitele pe dividende, când au apărut şi alte creşteri de taxe care nu ne-au fost anunţate de pe o zi pe alta” a explicat Christian Năsulea, profesor de economie.

„Impactul, la nivelul bugetului unei gospodării, dacă recurgem la această metodă, nu va fi foarte mare. Nu putem să facem stocuri de alimente perisabile” a mai spus Năsulea.

Foto: Envato

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
O japoneză s-a „căsătorit” cu un personaj AI creat cu ChatGPT
Digi24
Vladimir Putin, anunț în fața a sute de jurnaliști despre negocierile pentru pace
Cancan.ro
Meteorologii Accuweather, anunț de ultimă oră: Pe ce dată vine iarna în București, de fapt
Prosport.ro
Loredana nu-și mai lasă soțul să muncească în Germania, deși e milionar, pentru că s-a plictisit de stilul de viață de acolo
Adevarul
Mierea miraculoasă din România, mai puternică decât unele antibiotice. Depășește în eficiență multe produse faimoase la nivel mondial
Mediafax
Temperaturi mai scăzute și precipitații ușor excedentare în mai multe regiuni ale țării în următoarele patru săptămâni
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Reacția Turciei după ce forțele sale aeriene au doborât o dronă care a încălcat spațiul aerian
Cancan.ro
GESTUL făcut de nepoata Rodicăi Stănoiu, după a doua slujbă de înmormântare a fostului ministru al Justiției
Ce se întâmplă doctore
Nicoleta Luciu a dezvăluit abia acum motivul retragerii din televiziune: „Am stopat totul ca să…”
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Savantul care a riscat TOTUL pentru a salva omenirea
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
ARCMEDIA, cel mai mare grup de publishing din România, fidel filosofiei de a consolida independența editorială și autonomia operațională, își continuă demersurile de implementare a unei strategii integrate de dezvoltare