De teama scumpirii produselor de la 1 august, în urma creșterii TVA-ului, românii au dat buzna în mall-uri și magazine pentru a profita de ultimele zile în care pot achiziționa cele necesare la prețuri mai mici.
Majorarea TVA-ului de la 19% la 21% a generat panică printre cumpărători, care se tem că nu vor putea face față scumpirilor.
„Parcă vine prea repede 1 august. Cred că toţi suntem luaţi un pic pe neaşteptate. O să stau astăzi să mă gândesc mai bine şi săptămâna viitoare o să acţionez” , a declarat o clientă pentru Obervator.
Cele mai căutate sunt produsele din categoria electrocasnicelor.
„Sunt căutate produse scumpe. De la televizoare, telefoane, electrocasnice mari. 20.12 Vânzarea este şi în magazin şi online. 20.38 Creşterea va fi treptată a preţului, deci nu va impacta în momentul de faţă consumatorul final” a spus directorul unui magazin, Dragoş Porumb.
„Un specific al acestei perioade este faptul că merg foarte bine produsele la reducere sau produsele din categoria outlet. Mobilierul din categoria de dormitor, paturi, comode. Dacă până acum clientul făcea 2-3 vizite în magazin, acum decizia de achiziţie este mult mai rapidă” a relatat reprezentantul unui magazin de mobilă, Ana Maria Iosif.
„Am avut o perioadă mai aglomerată, având în vedere că la sfârşitul lunii nu se va mai semna cu TVA cu cota redusă. A crescut şi numărul de vizionări şi de antecontracte. Faţă de luna trecută, cu 15-20%, cam aşa” a explicat managerul unei companii de dezvoltare imobiliară, Alexandru Costache.
„Se manifestă acelaşi lucru pe care îl vedem în general atunci când avem în faţă o creştere de taxe, anunţată pentru o anumită dată. S-a întâmplat şi atunci când au fost majorate impozitele pe dividende, când au apărut şi alte creşteri de taxe care nu ne-au fost anunţate de pe o zi pe alta” a explicat Christian Năsulea, profesor de economie.
„Impactul, la nivelul bugetului unei gospodării, dacă recurgem la această metodă, nu va fi foarte mare. Nu putem să facem stocuri de alimente perisabile” a mai spus Năsulea.
Foto: Envato