Prima pagină » Auto » AUTOSTRADA SUDULUI, un nou vis al infrastructurii românești. Pe unde ar putea trece, când ar putea fi gata și care ar fi investiția

AUTOSTRADA SUDULUI, un nou vis al infrastructurii românești. Pe unde ar putea trece, când ar putea fi gata și care ar fi investiția

Autostrada ar putea trece prin șapte județe: Ilfov, Teleorman, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș Severin și Timiș.

Românii ar putea circula, în câțiva ani, pe o nouă autostradă, Autostrada Sudului, care va face legătura între București și Timișoara, prin partea sudică a României. 

Proiectul nu este unul nou, o variantă fiind avansată în 2009 de fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu. 

Autostrada ar putea trece prin șapte județe: Ilfov, Teleorman, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș Severin și Timiș.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a dat anunț pentru organizarea unei licitații aferente întocmirii studiului de prefezabilitate (SPF) pentru noua autostradă. Valoarea estimată pentru elaborarea SPF este de 4,5 milioane de lei (circa un milion de euro), fără TVA.

„În prezent, circulația se realizează pe DN6, care a devenit o rută extrem de utilizată cu un trafic foarte ridicat. Construirea Autostrăzii Sudului va conduce la decongestionarea traficului pe DN6 și va realiza un nou culoar de circulație prin zona de sud, ce va lega partea sud-estică a țării cu partea de vest, respectiv cu Culoarul IV Pan European, aflat în curs de execuție”, se arată în documentația CNADNR.

Noua autostradă va crea o legătură cu viitorul pod peste Dunăre de la Calafat.

Pe unde va trece Autostrada Sudului

Deocamdată, traseul Autostrăzii Sudului nu este clar definit. CNADNR a propus patru variante de traseu pentru noua autostradă.

Firma care va câștiga licitația pentru elaborarea studiului de prefezabilitate va trebui să recomande un „scenariu optim”, precum și „avantajele scenariului recomandat”.

Cele patru scenarii propuse de CNADNR:

1. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova (partea de Nord a Centurii Craiova) –  Slatina – Roșiorii de Vede – Alexandria – București

(Click pentru a mări)

Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)

2. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Calafat – Craiova (partea de Sud a centurii Craiova) – Caracal – Roșiorii de Vede – Alexandria – București

Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)

3. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Caracal – Roșiorii de Vede – Alexandria – Giurgiu – București

Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)

4. Lugoj – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Slatina – Pitești – București.

Sursă: gândul.info (Corina Vârlan)

În cadrul documentației studiului de prefezabilitate vor fi studiate minimum trei variante de traseu propuse de beneficiar (CNADNR), se arată în documentația CNADNR.

În studiul care urmează să fie elaborat va fi menționată și valoarea totală estimată a investiției.

De asemenea, firma care va elabora studiul de prefezabilitate va trebui să prezinte și elemente privind „necesitatea și oportunitatea investiției”. Termenul maxim de realizare a proiectării SPF este de șase luni. 

Autostrada Sudului, varianta până la Calafat: Investiție de 300 de milioane de euro, lucrările gata în 4 ani

În martie 2009, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Radu Berceanu, a anunțat proiectul Autostrăzii Sudului, fără a menționa însă că aceasta ar ajunge în Timiș.

Berceanu declara că Autostrada Sudului ar urma să plece din București, să treacă prin Craiova și să ajungă la Calafat, pentru a face legătura cu podul de peste Dunăre, dintre România și Bulgaria.

Berceanu spunea atunci că demersurile pentru construcția Autostrăzii Sudului ar fi urmat să înceapă în 2010, iar  lucrările să fie finalizate, cel mai probabil, în 2014. Valoarea investiției era estimată la peste 300 de milioane de euro, existând, la acea vreme, mai multe variante de finanțare.

Fondurile ar fi urmat să fie asigurate din mai multe surse, adică o parte de la BEI/BERD, o componentă de la Guvernul României și o altă parte din fonduri nerambursabile de la UE.

Anul acesta, la jumătatea lunii august, premierul Victor Ponta a declarat, potrivit Agerpres, după o întâlnire cu primarii din județul Olt, că Autostrada Sudului nu se poate face anul acesta, nici într-un an. 

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Se schiază de sâmbătă la Transalpina pe două pârtii din golul alpin
Digi24
JD Vance: UE nu ar trebui să atace companiile americane pentru „mizerii”. Elon Musk s-a grăbit să-i mulțumească vicepreședintelui
Cancan.ro
Nuntă surpriză în Guvernul României. Premierul Ilie Bolojan s-ar fi căsătorit în secret
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
Căsătorie forțată în familia Cioabă? / O minoră a adus pe lume un copil după o logodnă controversată / Fratele regelui Cioabă, cercetat penal
Click
Horoscop săptămâna 5-11 decembrie. Trei zodii își schimbă destinul și dau lovitura pe plan profesional
Digi24
VIDEO Trump vrea ca strategia de securitate a SUA să fie valabilă în toată lumea. Europa, în „declin civilizațional”, pusă pe planul do
Cancan.ro
Concubina lui Ilie Bolojan, apariție impecabilă la Viena. Cum s-a prezentat Ioana, de mână cu premierul României
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
SINGURA diferență dintre Coca-Cola și Pepsi! Tu ȘTII?
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Mitul medieval care ascunde una dintre cele mai profunde teorii despre sufletul uman