Prima pagină » Auto » Cum poți rămâne fără frâne la maşină și ce elemente trebuie verificate constant, pentru a evita o tragedie în trafic

Cum poți rămâne fără frâne la maşină și ce elemente trebuie verificate constant, pentru a evita o tragedie în trafic

14 feb. 2020, 16:22, Auto
Cum poți rămâne fără frâne la maşină și ce elemente trebuie verificate constant, pentru a evita o tragedie în trafic

Sistemul de frânare este foarte important la o mașină, pentru că de el depinde siguranța pasagerilor şi a celorlalţi participanţi la trafic. Cu toate acestea, unii șoferi evită sa verifice constant elementele esențiale, chiar și atunci când unele piese dau semn de defecțiune.

Verificările pot fi făcute la un service auto autorizat sau chiar de către conducătorii auto, care au minime cunoștințee de mecanică auto, acțiuni care sunt în măsură să prevină grave accidente rutiere, scrie Adevărul.

Cum poți rămâne fără frâne la maşină. Componentele sistemului de frânare

  • Plăcuţele de frână
  • Discurile de frână
  • Etrierele
  • Lichidul de frână
  • Conductele de frână

Cum poți rămâne fără frâne la maşină. Ce probleme pot apărea la elementele sistemului de frânare

Plăcuţele de frână

Încă de la început, e bine de știut că se recomandă  ca plăcuţele de frână să fie înlocuite mereu în pereche şi niciodată nu trebuie cumpărate la mâna a doua.

De asemenea, e necesar să verificați constant plăcuţele de frână, de regulă cam la două-trei luni, pentru că se pot apărea diferite probleme la ele. De exemplu, plăcuţele pot intra în contact cu uleiul de la o conductă spartă sau un alt lubrefiant şi nu vor mai face contact cu discul de frână aşa cum ar trebui.

Se mai poate întâmpla ca atunci când lăsăm maşina în parcare pentru o săptămână sau două, iar frâna de mână a fost trasă, să auzim o trosnitură când plecăm cu autovehiculul. Acest lucru se întâmplă pentru că una sau ambele plăcuţe au aderat la discul de frână. Dacă avem noroc, vom scăpa cu plăcuţele întregi, dar se poate întâmpla ca una dintre ele să crape.

Cele mai multe maşini au acum senzori care îi indică şoferului când trebuie înlocuite. Dacă nu o facem, se poate ajunge în situaţia ca plăcuţele să se uzeze atât de mult, încât să ajungă la metalul care le susţine, iar acestea vor strica discurile de frână, care nu sunt foarte ieftine.

Discurile de frână

Cea mai întâlnită problemă la discurile de frână este ovalizarea. Un semn clar al acestui lucru sunt vibraţiile puternice ale volanului, în special când frânăm. Acest lucru se poate întâmpla din mai multe motive. De regulă, o păţesc şoferii care s-au obişnuit să frâneze puternic, iar iarna asta înseamnă o încălzire puternică a discurilor, iar când nimerim cu roata într-o groapă cu apă, se produce o răcire bruscă a acestora, producând ovalizarea acestei componente a sistemului de frânare.

Şi proasta calitate a materialelor din care sunt făcute discurile poate conduce la ovalizarea rapidă a acestora. Şi în acest caz, este recomandat să cumpăraţi doar discuri de frână originale, niciodată second-hand.

Etrierele

Un etrier este o componentă esenţială a sistemului de frânare. Practic, această piesă ţine plăcuţele de frână, iar cu ajutorul unuia sau a mai multor pistoane, transformă presiunea hidraulică din sistemul de frânare într-o forţă mecanică care presează plăcuţele de frână pe disc.

Din fericire, etrierul nu se strică atât de des, dar e necesară o verificare periodică a acestuia. Cea mai des întâlnită problemă la etriere este blocarea pistonaşului, ce înseamnă că plăcuţele de frână vor avea contact permanent cu discurile, chiar dacă nu avem piciorul pus pe frână.

Astfel, se produce o temperatură ridicată, care poate compromite plăcuţele şi discurile de frână. O verificare a etrierelor,, odată la şase luni, într-un service specializat este suficientă pentru a ne asigura că acestea funcţionează normal. Dar, însă, atunci când auzim un scârţâit permanent, asta poate să însemne că un pistonaş s-a blocat.

Află ce probleme pot apărea la Lichidul şi conductele de frână, pe Adevărul.ro

FOTO: Pixabay.com

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
O funcție uitată revine pe WhatsApp