Producătorul auto Suzuki își sistează vânzările în SUA

Producătorul auto Suzuki își sistează vânzările în SUA
Publicat: 07/11/2012, 12:09
Actualizat: 03/09/2019, 20:15

Suzuki Motor Corp își va scoate de la vânzare mașinile noi de pe piața auto din Statele Unite ale Americii, după aproape trei decenii de comerț în această zonă, urmând astfel deciziile precedente ale producătorilor Saab Automobile și Isuzu Motors Ltd. Motivele au la bază probleme financiare, cele trei companii nereușind să facă profit în SUA, conform Bloomberg și citat de Business Insider .

Suzuki nu va renunța, în schimb, la vânzarea în SUA a motocicletelor, ATV-urilor și a motoarelor pentru bărci, potrivit oficialilor. Retragerea marchează sfârșitul unei afaceri începute în anul 1985, care nu a reușit niciodată să îi atragă pe consumatorii americani la fel de mult cum au făcut-o Toyota Motor Corp și Honda Motor Co. Această măsură le permite celor de la Suzuki să se concentreze mai mult asupra păstrării etichetei de lider în India, acolo unde compania se confruntă cu o concurență acerbă din partea Hyundai Motor Co.

Cotă de piață de 0,2%

Suzuki nu mai este printre constructorii de automobile care să aibă o poziție avantajoasă în Statele Unite, cum sunt companiile Toyota sau Honda. De ce să nu se concentreze pe ce este avantajos pe piețele din India sau din alte țări asiatice?”, este de părere Satoshi Yuzaki, manager general al Takagi Securities Co,

Vânzările Suzuki în SUA vor fi oprite după ce actualul stoc de autoturisme va fi terminat, a declarat o sursă pentru Bloomberg. Divizia Suzuki Motor din SUA avea, la 30 septembrie 2012, datorii în valoare de 346 de milioane de dolari și alte 233 de milioane de dolari în active.

Vânzările Suzuki în SUA, în primele 10 luni ale anului, au scăzut cu 4,7 la sută, la 21.188 de vehicule. Mai exact, cota de piață, conform Autodata Corp, este de 0,2%. Comparativ, cota de piață a companiei Toyota, în SUA, este de 14,4%. Retragerea Suzuki va face ca Mitsubishi Motors Corp să rămână singurul producător de vehicule japoneze mici pe piața din SUA. Anul acesta, vânzările Mitsubishi în SUA au scăzut cu 29%, iar cota de piață a scăzut de la 0,7% la 0,4%.

Suzuki a intrat pe piața din SUA în 1985, cu vehiculul Samurai, un autoturism tip sport. Un an mai târziu, compania a format un joint-venture cu General Motors Canada pentru a produce mașini la o fabrică din Ingersoll, Ontario. Conform revistei Consumer Reports, vânzările modelului Samurai au scăzut dramatic în 1988, după ce autoturismul a fost aproape să se răstoarne în timpul unor teste de evitare a accidentelor. O perioadă profitabilă pentru companie, în SUA, a fost anul 2007, când s-au vândut 102.000 de mașini.

Decizia Suzuki de a retrage vânzările de pe piața americană vine după ce Isuzu, producătorul japonez de camioane, a oprit, în 2009, vânzările în SUA. Conform Autodata, Saab și-a vândut ultimele șase autovehicule, pe piața americană, în luna iulie a acestui an.

Investiții uriașe în India

Ieșirea de pe piața din SUA îi va permite companiei Suzuki să se concentreze asupra piețelor din India și Asia de Sud-Est. Prin Maruti Suzuki India Ltd, cea mai mare unitate a companiei, s-au vândut circa 1 milion de autoturisme, circa 40% din cele 2.49.000 din mașinile livrate în anul financiar încheiat la 31 martie. Conform Bloomberg, Marutti a anunțat că va deschide, anul viitor, cea de-a șasea fabrică, la New Delhi, mărindu-și capacitatea de producție la 1,75 de milioane de unități.

Maruti, care controlează circa 42% din piața auto de aici, are în plan deschiderea unei noi fabrici în partea de vest a statului Gujarat, fapt care va mări producția cu 250.000 de mașini anual. Extinderea vine după ce producători precum Hyundai și Volkswagen AG vor să își mărească cota de piață în India. La 1 noiembrie, oficialii companiei sud-coreene au precizat că vor să investească 300 de milioane de dolari pentru a construi o fabrică de motoare.

Conform Naoki Aizawa, director al constructorului de automobile, Suzuki va mări cheltuielile anuale de capital la circa 200 de miliarde de yeni (2,5 miliarde de dolari), în următorii cinci ani, comparativ cu 120 de miliarde de yeni alocați în ultimii cinci ani. Investiția va contribui la majorarea producției în Ungaria, India și Tailanda. Naoki Aizawa a mai precizat că Suzuki a alocat deja 9.700.000.000 de yeni pentru datorii neperformante înregistrate în SUA.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Ireal ce a putut păți o tânără de 21 de ani, după ce a băut...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Îndrăgostit de România, un italian a decis să pună aici bazele unei afaceri de familie:...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
Carmen Harra, previziuni pentru anul 2024. Cine va câștiga alegerile prezidențiale din România: ,,Poate să...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
DISPARE Shein din Europa? Comisia Europeană a luat decizia
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...
Ce au de împărțit la partaj Oana Radu și Cătălin Dobrescu: "El mă amenință că...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Galileo Galilei, omul care a schimbat cursul istoriei. „Și totuși, se mișcă!”