Un comisar european anunță SFÂRȘITUL mașinilor cu motoare diesel în UE

 Un comisar european anunță SFÂRȘITUL mașinilor cu motoare diesel în UE
Publicat: 02/12/2017, 22:00

Anul a început violent pentru Renault. În ianuarie s-a aflat că procurorii francezi investighează compania sub suspiciunea că ascunde cantitatea reală de gaze toxice emise de unele din modelele sale pentru ca în martie agenția pentru protecția consumatorului să acuze producătorul că a folosit dispozitive de păcălit testele de poluare pe până la 900.000 de autovehicule în ultimii 25 de ani. Cel mai notabil efect al acuzațiilor s-a văzut pe burse, unde acțiunile Renault au scăzut semnificativ. AFP nota în martie că, potrivit unor documente obținute de agenție, „întregul lanț de management”, inclusiv președintele Carlos Ghosn, este implicat în cazul de înșelăciune.

După aceasta s-a așternut liniștea în Dieselgate-ul francez, atenția fiind furată de ceea ce se întâmpla în Germania, pentru ca în noiembrie să se afle, prin ziarul Le Monde, că PSA este acuzat, în baza unei anchete privind sănătatea publică a Direcției generale a concurenței și consumului, că și-a programat motoarele diesel să emită mai puțin monoxid de azot în testele de omologare decât în condițiile reale de drum. Autoritatea de supraveghere a găsit că peste 1,9 milioane de autovehicule cu motoare diesel de generație Euro 5, înmatriculate între 2009 și 2015, au această problemă. PSA a răspuns acuzațiilor negându-le, dar și-a asumat responsabilitatea de a regla motoarele astfel încât să se atenueze diferențele de emisii între condițiile de test și cele reale de drum. În acest caz, PSA riscă o amendă de cinci miliarde de euro.

PSA mai are o problemă gravă legată de poluare. Reuters scrie că producătorul cere bani înapoi de la General Motors după ce a descoperit că a fost înșelat în negocieri în legătură cu problemele pe care Opel, fostă subsidiară a constructorului auto american achiziționată în martie de francezi, le are cu emisiile poluante. PSA ar cere înapoi până la jumătate din prețul de 1,3 miliarde de euro plătit pentru Opel.

La începutul lunii noiembrie, PSA a anunțat că va trebui să transfere pe modelele Opel mai rapid decât a stabilit inițial tehnologie proprie pentru un consum mai eficient de combustibil. Eforturile sunt necesare pentru a putea fi respectate noile limite ale emisiilor de CO2 impuse de Comisia Europeană începând cu 2020-21.

Companiile au discutat problema, iar PSA nu a ridicat încă nicio pretenție formală, au declarat pentru Reuters surse apropiate situației.

Noile reguli ale UE cer investiții masive în motoare mai mici și în noi tehnologii pentru sistemul moto­propulsor, încurajând mașinile cu propulsie electrică și hibridă. Cei care ratează țintele pot cumula penalități de milioane de euro anual din amenzi de 95 de euro pe vehicul pe gram de CO2 în exces. CEO-ul de la PSA Carlos Tavares ar fi trebuit să-și dea seama de problemele Opel pentru că șeful GM Mary Barra a citat „costuri mai mari pentru conformitate” ca principal motiv pentru vânzarea Opel din Germania și a brandului-soră Vauxhall din Marea Britanie.

Elzbieta Bienkowska, unul dintre comisarii europeni cu responsabilitate în reglementarea industriei auto, spune că motoarele diesel „aparțin trecutului” și că producătorii auto trebuie să-și intensifice eforturile pentru vânzarea de mașini cu emisii zero.

„În urmă cu doi ani n-aș fi spus în nicio împrejurare că diesel este o tehnologie a trecutului. Astăzi, după acești doi ani educativi, sunt pregătită s-o spun deschis: dieselul aparține trecutului.” Scandalul Dieselgate a izbucnit în 2015. Mașinile cu propulsie pe motorină reprezintă aproape 40% din mașinile noi vândute în Europa. CE va face disponibile 1,6 miliarde de euro anul viitor pentru finanțarea unui program de teste independente pentru mașini.

MAI MULTE PE ZIARUL FINANCIAR

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Kamala Harris a primit unul dintre cele mai bune sondaje ale sale din acest an....
Anunțul matrimonial devenit viral al unui pensionar rămas văduv: 'Caut parteneră, maxim 50 de ani....
FOTO. Bernadette Szocs, de nerecunoscut! Cum a ajuns să arate
Polițist local filmat când lovea un tânăr încătușat. Victima, cu lanterna pusă în ochi, a...
Părinții gemenilor dispăruți din Târgu Jiu, în șoc. Ce au găsit în telefonul fraților, înainte...
Explozia pagerelor din Liban | Cum a fost planificat atacul împotriva Hezbollah. „A fost un...
Larisa Uţă a redeschis scandalul, iar acum… Alin Oprea o desfiinţează: „O femeie mutilată de...
Andreea Bănică, imagini interzise în costum de baie, la 46 de ani: „Arăți ca o...
Laurent a venit din Franța și s-a îndrăgostit de România. A reușit să facă performanță...
Sicriul Anei Maria Vasiliu a ajuns acasă! Familia, răpusă de durere
“Mica recalculare” aduce bani în plus la pensii. Ce presupune și când va avea loc
Doliu la TVR! A murit o emblemă a știrilor din România
Nemții au planuri mari cu Duster 3. Aripi evazate și jante uriașe – GALERIE FOTO
Atacul unei drone ucrainene a declanşat o explozie de mărimea unui cutremur în regiunea Tver,...
SPIONII de la Hollywood! Marii ACTORI care au fost informatori
Ungurii dau lovitura în România! Tun imens chiar la București
Cum să prepari ciorba de fasole în bol de pâine. Rețeta completă de la A...
Povestea lui Piki, câinele erou care și-a salvat stăpânul din inundațiile de la Galați. L-a...
Ana Maria Vasiliu, înmormântată în rochia de mireasă! Detalii cutremurătoare
Larisa Uță, despre cum a început povestea de iubire între ea și Alin Oprea. “De...
Ce pensie primește Adriana Trandafir după o viață dedicată teatrului și filmului: ”Ce să facem?...
BANCUL ZILEI. Bulă:-I-am spus lui fiu-miu să nu se căsătorească cu o orăseancă..
Microsoft a dezvăluit un nou program de răscumpărare de acţiuni în valoare de 60 de...