Registrul Auto Român (RAR) a respins zeci de mii de mașini la mâna a doua în 2025. Majoritatea autovehiculelor erau aduse din afara țării. Cele mai des întâlnite probleme au fost la instalația electrică, frâne și roți.
Românii aleg, în continuare, să cumpere mașini second-hand din alte țări pentru că, de cele mai multe ori, prețul este mai scăzut. Multe autovehicule, însă nu reușesc să treacă de verificările tehnice obligatorii.
RAR a respins zeci de mii de vehicule în primele 6 luni ale acestui an, potrivit ProMotor.
„Numărul vehiculelor utilizate pentru care RAR a emis CIV în prima parte a anului 2025 a fost de 254.307. Dintre acestea, aproximativ 8% au fost inițial respinse în urma verificărilor”, se arată în răspunsul transmis de Registrul Auto pentru ProMotor.
Mașinile au fost respinse din cauza unor probleme care pot pune în pericol viața șoferilor, precum frânele nefuncționale sau instalația electrică defectă. Totodată, unele automobile au avut probleme cu roțile, suspensia sau șasiul și au fost respinse de inginerii RAR. Fiecare vehicul a avut, în medie, cel puțin 6-7 defecțiuni majore.
Conform raportului oficial, printre cele mai frecvente probleme s-au numărat:
Potrivit ProMotor, pentru a evita respingerea la RAR, este recomandat ca înainte să faci următoarele verificări:
De asemenea, e important să verifici ce acte sunt necesare înainte de a merge cu mașina la RAR.
O mașină respinsă la RAR nu poate fi înmatriculată până când defecțiunile nu sunt remediate și verificarea tehnică nu este trecută. Conform Codului Penal, punerea în circulație sau conducerea unui vehicul neînmatriculat reprezintă infracțiune și se sancționează cu închisoare de la 1 la 3 ani sau cu amendă penală.
RECOMANDAREA AUTORULUI:
Dacia SANDERO face legea pe piața auto europeană. E cea mai vâdută mașină, la jumătatea anului