Anvelope de iarnă 2014. Care este prețul și cât costă montajul

Anvelope de iarnă 2014. Care este prețul și cât costă montajul
Publicat: 28/10/2014, 20:54

Prețul unor anvelope de iarnă pentru un Logan este cuprins în prezent între 170 și peste 200 de lei, astfel că pentru echiparea autoturismului un posesor de Logan va achita circa 800 de lei. În plus, pentru montarea anvelopelor un șofer mai scoate încă 70-100 de lei, în funcție de mașina pe care o are.

Promotor a făcut o listă cu opt anvelope care costă mai puțin de 200 de lei/bucată. A fost luată în calcul doar tipodimensiunea 175/65 R14 – una destul de comună pentru mașinile de oraș și cele compacte. Prețurile anvelopelor sunt cele afișate de magazine online de anvelope.

Sursa Promotor

Cât privește prețul pentru schimbarea anvelopelor, acesta variază în funcție de diametrul cauciucurilor. Astfel, un șofer de Logan va plăti între 70 și 90 de lei pentru schimbarea anvelopelor, în timp ce un posesor de SUV va plăti unui service între 140-150 de lei pentru înlocuirea anvelopelor de vară cu unele de iarnă.

Reprezentanții service-urilor îi sfătuiesc pe șoferi să nu opteze pentru anvelope „la mâna a doua”. De cele mai multe ori, anvelopele „la mâna a doua” sunt fabricate cu mult timp în urmă. O anvelopă cu vechime peste cinci ani are probleme în ceea ce privește calitatea cauciului, care suferă un proces de „îmbătrânire” ce îi afectează elasticitatea, aderența și performanțele în exploatare.

În Germania, de exemplu, anvelopele care au o vechime de peste trei ani, chiar dacă nu au fost folosite niciodată, sunt vândute la aproximativ jumătate din prețul celor de fabricație recentă.

Pe de altă parte, dacă anvelopele sunt prea uzate sau sunt uzate în mod neuniform, acestea reduc considerabil performanțele pentru care au fost proiectate. Orice anvelopă cu profilul mai mic de 5 mm devine ineficientă, atrag atenția reprezentanții service-urilor auto.

Pe anvelopele vechi pot apărea mici umflături, ca urmare a unor șocuri pe care le-a suferit anvelopa. În orice parte s-ar afla pe anvelopă, ele sunt periculoase, fiind și locul care va ceda primul, în cazul unui viitor șoc. În cazul apariției acestor umflături, anvelopa trebuie schimbată. Exploatarea unui astfel de cauciuc, mai ales în condiții de drum cu opriri rare și la viteze ridicate, prezintă un risc ridicat de explozie a anvelopei, situație care conduce de obicei la accidente grave.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase