Prima pagină » Economic » Autostrada București-Ploiești, sub pază permanentă. CNADNR dă jumătate de milion de euro ca să scape de hoți

Autostrada București-Ploiești, sub pază permanentă. CNADNR dă jumătate de milion de euro ca să scape de hoți

Autostrada București-Ploiești, sub pază permanentă. CNADNR dă  jumătate de milion de euro ca să scape de hoți
Contractul de achiziții publice va fi încheiat pe o durată de un an.

Proaspăt inaugurata autostradă București-Ploiești va fi păzită împotriva hoților cu ajutorul unor mașini dotate cu GPS, care vor patrula 24 de ore din 24, pentru ca întreprinzătorii de ocazie să nu fie tentați să fure sau să distrugă patrimoniul autostrăzii.

Fluturașii reflectorizanți, panourile antiorbire, gardul de plasă de sârmă, parapeții metalici zincați sunt doar câteva dintre elementele pe care vor fi cu ochii agenții de pază ai firmei cu care Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) va încheia un contract de achiziții publice. 

Pe lângă asigurarea pazei patrimoniului Autostrăzii A3, tronsonul București-Ploiești, de la km 13 la km 68, câștigătorul contractului va trebui să asigure supravegherea și pe drumul de legătură cu DN1, km 0+000-km 0+543, mai exact sectorul situat între intersecția cu centura București, respectiv intersecția cu DN1.

Toate vor fi păzite zi și noapte cu cel puțin un echipaj pentru fiecare 20 de km de autostradă pe sens, în funcție de cele 4 noduri rutiere prevăzute în caietul de sarcini, respectiv: intersecția cu centura Municipiului București, intresecția cu DJ 101A (comuna Moara Vlăsiei), intersecția cu DC 184 (comuna Snagov) și intersecția cu centura Ploiești Vest.

Autovehiculele de patrulare vor fi dotate cu GPS „pentru monitorizarea și evidența activității”.

Valoarea contractului de achiziții publice va fi de 2,29 de milioane lei cu TVA, adică peste 500 de mii de euro, iar banii vor proveni de la bugetul de stat.

Personalul de pază va avea uniforme, echipamente de protecție cu însemne distinctive.

„Patrimoniul autostrăzii va fi predat prestatorului prin proces verbal de predare-primire întocmit între reprezentanții DRDP București împreună cu reprezentanții prestatorului în trei zile de la semnarea contractului”, se arată în anunțul CNADNR.

Pe sectoarele de autostradă aflate în execuție, paza patrimoniului va fi asigurată de prestator pe măsura ce aceste sectoare vor fi recepționate la terminarea lucrărilor.

Durata contractului este de 12 luni.

Câștigătorul contractului va trebui să aibă grijă de mai multe elemente, printre care împrejmuirea de plasă de sârmă fixată pe stâlpii metalici, parapeții metalici zincați, amplasați pe zona mediană, pe acostamentele autostrăzii sau a bretelelor nodurilor rutiere pe care sunt amplasați fluturașii reflectorizanți, precum și de indicatoarele rutiere, stâlpi de dirijare, borne kilometrice, plantații rutiere.

De asemenea, aceeași firmă va trebui să aibă grija ca partea carosabilă să nu se deterioreze ca urmare a deversării de materiale ce dizolvă bitumul sau ca urmare a unui foc deschis, precum și să supravegheze ca benzile de staționare să fie folosite doar de vehiculele cu defecțiuni sau în caz de accidente sau situații desosebite.

Panourile antiorbire și parazăpezile vor fi alte elemente din patrimoniul autostrăzii care vor fi păzite de firma ce va fi angajată de CNADNR. 

Pe de altă parte, firma de pază va avea grijă să interzică depozitarea de gunoaie pe autostradă.

Firma câștigătoare, care va asigura servicii de patrulare auto și intervenție rapidă, trebuie să aibă în dotare trei automobile/sens de patrulare, iar în fiecare mașină vor fi doi agenți.  

În cazul în care autorii sustragerilor și/sau deprecierilor cauzate bunurilor autostrăzii sunt identificați în mod cert de firma de pază, valoarea prejudiciilor va fi recuperată de achizitor (CNADNR) de la aceștia, conform prevederilor legale în vigoare.

Firma declarată câștigătoare va încheia și va plăti, pe tot parcursul derulării contractului, polițe de asigurare în vederea acoperirii riscurilor specifice.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Rodica Stănoiu, înmormântare stranie, fără preot. S-au cântat colinde în loc de veșnica pomenire.
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Vulgata, manuscrisul care a schimbat lumea