Prima pagină » Economic » Cele trei oferte depuse de investitorii interesați de privatizarea CFR Marfă sunt eligibile. Fenechiu: La un preț mai mic ar fi fost mai multe

Cele trei oferte depuse de investitorii interesați de privatizarea CFR Marfă sunt eligibile. Fenechiu: La un preț mai mic ar fi fost mai multe

Cele trei oferte depuse de investitorii interesați de privatizarea CFR Marfă sunt eligibile. Fenechiu: La un preț mai mic ar fi fost mai multe
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi, după deschiderea documentațiilor de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă că ofertele sunt eligibile, iar dacă prețul de vânzare ar fi fost mai mic, numărul investitorilor interesați ar fi fost mai mare

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi, după deschiderea documentațiilor de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă că ofertele sunt eligibile, iar dacă prețul de vânzare ar fi fost mai mic, numărul investitorilor interesați ar fi fost mai mare, scrie Mediafax.

„Pentru toate cele trei companii ofertele au fost considerate eligibile. Urmează evaluarea acestora, iar pe 15 (mai – n.r.) se va decide dacă aceste companii sau o parte din ele sunt precalificate pentru etapa a doua”, a spus ministrul.

Documentația de participare pentru precalificarea la privatizarea CFR Marfă a fost depusă de compania americană OmniTRAX, Grup Feroviar Român (GFR) și asocierea dintre Transferoviar Grup (TFG) și Donau-Finanz GmbH & Co KG Austria.

„Nu aș putea spune la câți investitori mă așteptam. (…) Cu siguranță, dacă am fi pornit de la un preț de vânzare mai mic erau mai mulți investitori. Am dorit pe de o parte ca această companie să nu fie vândută la un preț scăzut, pentru că o considerăm de o importanță foarte mare, economică, pentru România și sper eu, în viitor, pentru întreaga Europă de Est, și de asemenea, am restricționat destul de mult accesul la această procedură, pentru că am dorit ca CFR Marfă să nu poată fi cumpărată decât de o companie puternică, cu istoric, care să poată dezvolta în continuare această activitate”, a afirmat Fenechiu, întrebat fiind dacă se aștepta la mai mulți investitori.

Potrivit ministrului, caietul de sarcini a fost cumpărat de patru companii, din care doar cei trei investitori au depus ulterior documentația de participare.

El a recunoscut că a avut emoții, miercuri, în partea a doua a zilei, în condițiile în care documentele au fost depuse în intervalul orar 14:00 – 15:59, termenul expirând la 16:00.

Solicitat de jurnaliști să ofere detalii despre afacerile sau reprezentanții unora dintre investitori, Fenechiu a arătat că toate companiile vor fi analizate și că în faza a doua a privatizării condițiile sunt mai restrictive, fără să dea informații punctuale.
„Eu respect fiecare companie din cele care au participat la această procedură. Vreau să nu mă puneți să fac speculații”, a spus el.

Ministrul a reamintit că în prezent compania CFR Marfă are datorii de peste 2 miliarde de lei, mai mari decât valoarea activelor, din care 1,5 miliarde lei sunt către stat și vor șterse.

Mai multe active ale CFR Marfă, precum clădiri, terenuri sau două feriboturi, vor fi trecute la CFR SA, după ce ANAF va ridica sechestrul asigurator, în urma anulării datoriilor.

„Noi vindem lomotive, vagoane, depouri și o activitate profitabilă”, a spus ministrul.

Ministrul Transporturilor a afirmat la finele lunii aprilie, la emisiunea „După 20 de ani” difuzată de Pro TV, că după cedarea a 51% din acțiunile CFR Marfă statul român va putea împiedica vânzarea companiei la fier vechi, iar condițiile restrictive impuse în caietul de sarcini nu vor permite înscrierea la licitație a unor „geambași”.

Întrebat joi despre cum va putea face statul acest lucru, din poziția de acționar minoritar, Fenechiu a afirmat că o participație de 49% permite oprirea unor eventuale abuzuri, iar în contractul de privatizare vor exista anumite clauze în acest sens, fără să ofere alte informații.

Potrivit datelor ministrului, într-un caz ipotetic în care cele 25.000 de vagoane funcționale ale companiei ar fi vândute la fier vechi, suma încasată s-ar plasa la 65 milioane euro, la un volum de 13 tone/ vagon și un preț de circa 200 euro/ tonă.

CFR Marfă are un total circa 40.000 de vagoane și 800 lomomotive funcționale.

Premierul Victor Ponta a afirmat joi că a cerut date legate de companiile care au depus documentații la privatizarea CFR Marfă și că investitorii în cauză sunt serioși, astfel că are încredere că aceștia pot aplica o strategie eficientă, adăugând că societatea poate fi viabilă, dar „nu e așa ușor cum pare”.

Licitația pentru pachetul de 51% din acțiunile CFR Marfă va porni de la un preț de 180 milioane de euro, iar câștigătorul licitației va fi stabilit la jumătatea lunii iunie.

Procedura va avea trei etape – precalificare, negociere pe bază de oferte preliminare și neangajante, respectiv licitație cu ofertă în plic.

Privatizarea CFR Marfă este unul din angajamentele asumate de Guvern prin acordul cu Fondul Monetar Internațional.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Sesizare: Miros de gaze într-o școală din Capitală unde sunt amenajate secții de votare
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Anul 2026, istoric pentru infrastructura României: autostrăzi complet finalizate și sute de kilometri pregătiți de inaugurare
Mediafax
Prahova: În unele localități apa nu a ajuns încă. În altele au fost înregistrate avarii
Click
Monica Pop, dată afară din restaurant! Ireal ce i-a făcut un angajat medicului și prietenelor sale: „Bineînțeles că și ospătarii și ceilalți participanți, erau consternați”
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Psihologia din spatele nedreptății emoționale și cum să ne protejăm. De ce cei dragi ne ignoră, dar îi răsfață pe alții?