CNADNR a primit 23 de oferte pentru construcția autostrăzilor Transilvania și Timișoara-Lugoj

CNADNR a primit 23 de oferte pentru construcția autostrăzilor Transilvania și Timișoara-Lugoj
Publicat: 22/08/2012, 11:35
Actualizat: 31/07/2014, 15:20

Compania de Autostrăzi și Drumuri Naționale a anunțat miercuri că a primit 10 oferte, din partea unor companii și consorții de companii din România și străinătate, pentru construcția unui segment al autostrăzii Timișoara-Lugoj, iar pentru un tronson din autostrada Transilvania au venit cu oferte 13 firme și asocieri.

Astfel, pentru lucrări de proiectare și execuție la lotul 2 al autostrăzii Timișoara – Lugoj au transmis oferte firmele FCC Construccion și Copisa Constructora Pirenaica și consorțiile Selina SRL – Doprastav as – Sodi Construcții SRL, Tirrena Scavi – Societa Italiana per Condotte d”Acqua, Max Boegl Romania – Max Bogl Bau GmbH & Co. Kg – Astaldi – Tancrad SRL, Impresa Pizzarotti & C – Pizzarotti SA – Shapir Structures 1991, Teloxim Con SRL – Comsa – Aldesa Construcciones – Vamibero Holding – Arcadis Eurometudes, Strabag SRL – Straco Grup SRL, Constructora San Jose – Sevicon Obras e Infraestructuras SL și Spedition UMB – Tehnostrade.

Pentru proiectarea și construcția autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăiești, km 0+000 – km 25+500, tronsonul 3A1, km 0+000 – km 8+700 s-au arătat interesate patru companii (Consorzio Stabile Alveare, Tirrena Scavi, Collini Lavori și FCC Construccion) și nouă consorții (Selina SRL – Doprastav as – Sodi Constructii SRL, OHL ZS – Tel Drum, Pa&Co International – Hochtief Solution, Lena Engenharia e Construcoes – Apolodor Grup Construct – Via Design SRL – Arcadis Eurometudes, Copisa Constructora Pirenaica – Consinit SRL – Eurocerad International SRL, Azvi – Delta ACM 93, Porr Bau GmbH – Hidroconstrucția – Studio Corona SRL, Spedition UMB – Tehnostrade și Strabag SRL – Straco Grup SRL – Consitrans SRL – Drum Proiect SRL.
Pentru ambele licitații proiectele au fost deschise marți.

Ministerul Transporturilor a anunțat, vineri, că oficialii Comisiei Europene au aprobat finanțarea nerambursabilă din fonduri europene pentru construcția autostrăzii Timișoara – Lugoj și variantei de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostradă, proiect cu o valoare totală de 248,1 milioane euro.

Din valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare, de 248,1 milioane euro, cofinanțarea de la Uniunea Europeană prin contribuția nerambursabilă din Fondul de Coeziune este de 210,9 milioane euro, iar 37,2 milioane euro reprezintă fonduri de la bugetul de stat.

Proiectul vizează proiectarea, supervizarea și construcția unei autostrăzi, de două benzi pe sens, între Timișoara și Lugoj, în lungime de 25,6 km, și a unei variante de ocolire a orașului Timișoara la standard de autostrada în lungime de 9,5 km.

Proiectul prevede construcția a 13 poduri, 19 pasaje, două noduri rutiere și trei zone de parcare și servicii.
Prin construcția autostrăzii Timișoara – Lugoj și a variantei de ocolire a orașului Timișoara se estimează o reducere a timpului de călătorie la 18,3 minute și o creștere a vitezei medii de deplasare la 115 km/h.

Celălalt proiect pentru care au fost primite oferte a fost scos la licitație în ianuarie, cu o valoare estimată cuprinsă între 316,7 milioane lei și 348,3 milioane lei, fără TVA. Ofertele ar fi trebuit să fie deschise în martie, iar termenul pentru finalizarea contractului, finanțat de la bugetul de stat, a fost stabilit la șase ani de la data atribuirii.

Proiectul autostrăzii Transilvania (Brașov-Borș, 415 kilometri) a început în 2004, dar constructorul, compania americană Bechtel, a finalizat doar 52 de kilometri.

În 2011 Guvernul a decis ca Bechtel să construiască doar tronsoanele deja începute, reprezentând 118 kilometri, iar restul sectoarelor să fie scoase la licitație.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Nu există așa ceva". Reacția unui bărbat din Cehia la o terasă din România unde...
Florin Piersic este în pericol și trebuie dus de urgență la Viena! Scandal uriaș generat...
FOTO. Viciul lui sunt femeile! S-a logodit cu o actriță din filmele pentru adulți, iar...
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Primele rezultate în cazul fetiței de 4 ani care a murit după ce a mâncat...
Roxana i-a șocat pe toți de 1 mai! A ajuns să fie cea mai tunată,...
Declarații scandaloase ale unei vedete. Cum face sex la 85 de ani: „Încă pot să-mi...
Craterul din Slănic se mărește: a înghițit un stâlp și a dus la noi evacuări....
Biletul de adio al fetei de 13 ani care s-a aruncat de la etaj, pentru...
Copil de șase ani, ucis de propriul tată! Băiețelul s-a stins din viață la scurt...
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan...
La câți KM se schimbă ambreiajul mașinii? Primele semne al ambreiajului uzat
Rusia a recucerit oraşul Robotyne, principala aşezare eliberată de Ucraina în 2023
Marele GENIU al muzicii, îngropat FĂRĂ INIMĂ! S-a aflat abia acum
Se CONFISCĂ totul. Legea care se aplică în toată România. Românii au interzis
A murit starul rock and roll-ului. Este cel care i-a inspirat pe artiștii de la...
Ce a putut să găsească o tânără într-un burger de pui cumpărat de la un...
Se spală rufe azi, în Joia Mare? Ce spun preoții
Sebastian, provocat de băieți să o sărute pe Roberta. Cum au reacționat concurenții din casă....
"Nu a murit nimeni, a murit artistul Alex Mica în sufletele voastre". Cântărețul care a...
BANCUL ZILEI. Profesorul:- Bulă, poți sa-mi spui ce înseamnă abstract?
Guglielmo Marconi, inventatorul telegrafiei fără fir. Părintele radioului modern