Mai des la magazin, dar cu un buget ținut sub control. Cu cât au cheltuit mai mult în magazine anul trecut românii comparativ cu 2013

Mai des la magazin, dar cu un buget ținut sub control. Cu cât au cheltuit mai mult în magazine anul trecut românii comparativ cu 2013
Publicat: 18/03/2015, 11:39

„În majoritatea țărilor din Europa, frecvența de cumpărare se află pe o curbă descendentă. România însă nu se aliniază acestei tendințe, fiind una dintre puținele țări în care frecvența de cumpărare este în creștere. Acest lucru vine atât din faptul că scena de retail modern se dezvoltă cu noi magazine și formate de proximitate, dar și datorită faptului că, în căutarea celor mai bune oferte și sortimente, cumpărătorii vizitează mai multe magazine”, se arată într-un studiu al companiei de cercetare GfK.

Frecvența de cumpărare a românilor se aseamănă cel mai mult cu cea a austriecilor – shopping pentru aprovizionare aproximativ o dată la o zi și jumătate pe parcursul unui an.

Mâncarea, incluzând atât alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificație) cât și cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai) reprezintă 70% din valoarea coșului anual de cumpărături.

„Observăm o predilecție mai mare din partea bucureștenilor și a locuitorilor din orașele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, în special lactate și carne. De cealaltă parte însă, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe această categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar și ieșirile la restaurant. În același timp însă, gospodăriile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de îngrijire personală, mai ales în București și în orașele mari”, a declarat, într-un comunicat, Diana Scăunașu, consumer panel manager, GfK România.

În comparație cu anul 2013, tendința generală a fost de creștere pentru produsele alimentare (exceptând alimentele proaspete) și pentru cele de îngrijire a casei. Alimentele proaspete, băuturile și produsele de îngrijire personală au avut o evoluție constantă în 2014.

Pe parcursul unui an o familie cheltuiește 6.450 lei pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 lei pe lună). O vizită medie la magazin are valoare de 25 lei.

Comerțul modern acoperă 54% din piața totală de FMCG (bunuri de larg consum) din România, fiind într-o ușoară creștere față de anul 2013.

Formatele mai mici, de tipul supermarket sau discounter, au avut un ritm de creștere mai alert în 2014, beneficiind de creșterea frecvenței de cumpărare. Supermarketul este formatul cu cea mai mare creștere și cu cel mai mare trafic în magazin.

Hipermarketurile și-a diminuat ritmul de creștere, însă este cel mai important canal din comerțul modern, acoperind mai mult de un sfert din piață.

Primele trei grupuri de retail acoperă 33% din valoarea totală a pieței, fiind la mijlocul clasamentului comparativ cu alte țări din Europa Centrală și de Est.

Potrivit GfK, Piața de FMCG din România arată potențial de creștere și în 2015, fiind una dintre puținele țări din Europa cu creștere volumică.

„Spre deosebire de restul țărilor unde am văzut o evoluție constantă sau cel mult o absorbție a creșterii prețului, în anul 2014 românii au avut o creștere în volum de 4,6%. Acesta este un semn pozitiv care ne arată că piața locală nu este încă saturată, iar apetitul românilor pentru noi categorii și pentru inovație este unul cu mare potențial”, a adăugat Scăunașu.

Studiul are la bază informații obținute prin monitorizarea consumului casnic în 2014 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetării de tip Panel de Consumatori a GfK România, pe un eșantion de 3.000 de gospodării, reprezentativ la nivel național.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Furie și indignare după ce fotografia cu teroriștii Hamas defilând cu trupul gol și mutilat...
Mirel din Timişoara, renegat de familie după crima oribilă! Gestul făcut de fiecare membru în...
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta...
Andreea Bălan a recunoscut tot despre certurile cu Victor Cornea: „Nu există împăcare”
Avertismentul lui Donald Tusk. „Ştiu că sună devastator, dar a început o nouă eră: era...
VIDEO EXPLOZIV | Lider PNL, surprins când o posedă în mașina de serviciu pe tanti...
Actriţele din filmele pentru adulţi fără pic de machiaj. Galerie foto FABULOASĂ!
15 județe, sub avertizare cod galben de vreme severă până diseară. Meteorologii anunță vânt puternic...
Ies la iveală noi detalii despre Mirel. Tânărul este cunoscut pentru agresivitate: "Era foarte obsesiv,...
Autoritățile au decis. Cine va avea custodia Ritei, fiica regretatei Rona Hartner: ,,Tatăl are rolul...
S-au despărţit cu scandal! Cele mai scurte căsnicii ale vedetelor din România
Metodă „DRONA” folosită pe autostradă. Care sunt șoferi vizați? - VIDEO
Actorul Steven Seagal le-a vizitat pe victimele atacului terorist de la Moscova
Bestia COSMICĂ din INIMA galaxiei noastre S-A TREZIT
Sprijin de 330 LEI LUNAR în România. Decizia oficială anunțată azi, 29 martie
Exclusiv: Anghel Damian n-o scapă din ochi pe Theo Rose. Iubitul vedetei a păzit-o la...
Geamăna siameză Abby Hensel s-a căsătorit. Imagini cu ea și sora Brittany în rochie de mireasă....
Primele declarații ale familiei lui Mirel Dragomir, după tragedia de la Timișoara! Tatăl tânărului: "Nu...
Cum a petrecut mama Geta ziua ei de naștere și ce cadouri a primit? „N-am...
"Nu-mi pare rău că sunt la închisoare". Mirel Dragomir nu are remușcări după fapta comisă....
BANCUL ZILEI. Învățătoarea: Bulă, îți dau un bilet să îl duci lu’ taică-tu. Dar să...
O navă de război misterioasă care s-a scufundat în 1742 a fost, în sfârșit, identificată