Prima pagină » Economic » Ministerul Transporturilor: Diaconescu NU VA PUTEA PARTICIPA la privatizarea CFR Marfă decât asociat cu firme sau fonduri

Ministerul Transporturilor: Diaconescu NU VA PUTEA PARTICIPA la privatizarea CFR Marfă decât asociat cu firme sau fonduri

Ministerul Transporturilor: Diaconescu NU VA PUTEA PARTICIPA la privatizarea CFR Marfă decât asociat cu firme sau fonduri
Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă, ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiții, care să îndeplinească criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operațională, potrivit MTI.

Dan Diaconescu nu va putea participa la privatizarea CFR Marfă, ca persoană fizică, ci doar asociat cu firme sau fonduri de investiții, care să îndeplinească criteriile impuse de Ministerul Transporturilor referitoare la capacitatea financiară sau operațională, potrivit MTI, informează Mediafax.

„Va putea în măsura în care se va asocia într-un consorțiu, care va putea demonstra ministerului că îndeplinește criteriile de precalificare cu privire la experiența, la capacități financiare, la capabilitate operațională. Numai așa, dacă ne referim la acest domn”, a declarat, marți, Cristina Militaru, șef Serviciu Privatizare în cadrul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI).

Militaru a răspuns unei întrebări venite din partea presei cu privire la posibilitatea participării lui Dan Diaconescu la privatizarea CFR Marfă, la finalul unei ședințe de dezbatere publică organizată de Ministerul Transporturilor privind un proiect de hotărâre de guvern pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă și a mandatului instituției pentru implementarea acesteia.

Ea a afirmat că va fi nevoie de o firmă din domeniu sau fonduri de investiții care, la rândul lor, să fie asociate cu persoane juridice care pot îndeplini criteriile operaționale, tehnice sau economice care urmează să fie înscrise în caietele de sarcini.

„O persoană fizică, simplă, nu va putea participa în nume propriu la această privatizare”, a spus Militaru.

La rândul său, Horațiu Buzatu, secretar general adjunct în Ministerul Transporturilor, care coordonează activitatea și procesul de privatizare a CFR Marfă, a afirmat, răspunzând unei întrebări similare, că Dan Diaconescu „nu este preocupare din punctul nostru de vedere”.

„Nu vreau să ajungem cu discuția în jurul lui Dan Diaconescu. Nu-l cunosc. Vom vedea ce se întâmplă până la urmă. Nu înseamnă că, dacă își anunță intenția, aceasta se va și materializa”, a spus Buzatu.

Reprezentanții MTI au afirmat că în prezent este în lucru stabilirea valorii de piață a companiei, privatizarea urmând să se facă utilizând acest nivel și nu valoarea contabilă.

Ministerul intenționează să meargă cu strategia de privatizare a companiei în guvern săptămâna aceasta, după care să poată forma comisia de privatizare care să elaboreze dosarul de prezentare a companiei.

Dosarul de prezentare ar urma să fie finalizat la începutul lui octombrie, ținta angajată de autorități față de FMI pentru finalizarea privatizării CFR Marfă fiind luna decembrie.

Dan Diaconescu a câștigat licitația pentru preluarea a 54,8% din acțiunile Oltchim, după ce a oferit 203 milioane de lei, cel mai mare preț, pentru titlurile deținute de stat.

Contractul nu a fost însă semnat, iar premierul Victor Ponta Ponta a anunțat că privatizarea Oltchim va fi reluată anul viitor, el spunând că, după ce se va constata că așa-zisul câștigător nu a avut nici bani, nici intenția de a deveni acționar majoritar, statul va aproba un plan de măsuri pentru combinat.

Diaconescu a declarat că este interesat și de preluarea CFR Marfă și a altor companii de stat.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
Ce cred europenii despre Donald Trump?