O mare companie japoneză, cu trei fabrici în România, în faliment

O mare companie japoneză, cu trei fabrici în România, în faliment
Publicat: 16/06/2017, 20:21

În România, japonezii de la Takata au două fabrici la Arad, una producătoare de volane și una care produce centuri de siguranță, și una la Sibiu, unde se produc saci pentru airbaguri.

Takata, unul dintre cei mai mari producători de componente auto, lucrează de luni de zile pentru a finaliza acordul cu Key Safety. Potrivit surselor Reuters, compania Key este așteptată să achiziționeze acțiuni din Takata ca parte a planului de restructurare în procesul de faliment.

Cotidianul nipon Nikkei a raportat că o nouă companie creată de Key va cumpăra operațiunile Takata pentru 1,6 miliarde de dolari și va continua să livreze air baguri, centuri de siguranță și alte produse, lăsând datoriile unei alte companii.

Tokyo Stock Exchange a anunțat, vineri, că a suspendat tranzacțiile cu acțiuni Takata în urma știrilor care au apărut potrivt cărora compania se pregătește de faliment. La ultima închidere a zilei bursiere, compania avea o valoare de piață de 360 de milioane de dolari.

Firma are o datorie de 850 de milioane de dolari către producătorii auto globali, în urma unui acord stabilit la începutul anului, care a generat cel mai mare număr de mașini rechemate în service. Datoria trebuie plătită până la începutul anului 2018.

Potrivit surselor citate de Reuters, un acord final cu Key nu va putea fi posibil până când Takata nu depune cererea de intrare în faliment. Takata intenționează să înceapă procesele atât în Statele Unite, cât și în Japonia.

Cei mai mari producători auto sunt îngrijorați de planul de faliment al companiei din cauza faptului că ar putea înregistra întârzieri în procesul de înlocuire a airbagurilor afectate. Peste 65% din cele 46,2 milioane de air baguri chemate în service în Statele Unite nu au fost reparate.

Un judecător din Statele Unite a spus, la începutul anului, că înlocuirea tuturor pompelor de umflat airbaguri ar putea ajunge la 8 miliarde de dolari. Airbagurile Takata ar putea exploda cu o forță mult prea mare.

În ianuarie, Takata a pledat vinovată și va plăti un milion de dolari pentru a finaliza o investigație a Departementului de Justiție al Statelor Unite asupra problemelor la airbaguri care au dus la moartea a 16 oameni în lume. Takata a fost, de asemenea, învinuită pentru rănirea a 180 de oameni.

Din 2008, peste 100 de milioane de pompe ale airbagurilor din toată lumea, folosite în mașinile a 19 producători auto, inclusiv Honda Motor, Ford Motor, Volkswagen și Tesla, sunt vizate. Chemările în service vor continua până în 2019.

ŞOC | Scene incredibile într-un club de noapte. Bătută şi violată de o vedetă aflată...
Bătaie la Survivor România! Favoritul fanilor, ELIMINAT. A început să lovească fetele şi...
FOTO. Transformarea spectaculoasă a Minodorei! Cum arată în costum de baie, după ce a slăbit...
Zone erogene ale bărbaților care produc plăceri uriașe
Bombă în miez de noapte: negocierile dintre Loți Boloni și FRF au picat! Antrenorul a...
Indonezia îşi mută capitala. Parlamentul a votat să înlocuiască Jakarta. Cum se va numi noua...
Metoda de furt care face ravagii. Cu o simplă monedă, HOȚII iau tot din MAȘINĂ
BANCUL ZILEI – Pofte vinovate în miez de noapte: “Dragă, așa aș vrea să fac...
Premierul Nicolae Ciucă și-ar fi plagiat teza de doctorat
Bătaie la Survivor România! Favoritul fanilor, ELIMINAT. A început să lovească fetele şi...
Vârsta la care FEMEILE sunt cele mai ATRACTIVE în pat pentru bărbaţi
ȘOFER de AMBULANȚĂ, găsit MORT într-o MAȘINĂ, la CERCHEZU
Dovada clară că există călători în timp? Previziunea uluitoare făcută despre Elon Musk acum 70...
Cine este, de fapt, polițistul care a accidentat-o mortal pe Raisa pe trecerea de pietoni?...
Schimbare istorică la pensii! Anunț major despre talonul de pensie din România
Vestea momentului pentru milioane de români! Banii pe care toți îi așteaptă. Ce sume se...
Este oficial: Toţi românii pot primi o zi liberă suplimentară de la angajator. Ce trebuie...
Ce înseamnă acest simbol pe care îl vedem tot mai des pe maşini. Aproape nimeni...