• Publicat:
Financiar

Polițele RCA pe o lună, O EROARE. CC discută modificarea legislației / Chirițoiu: „Haideți să ne asigurăm că toată lumea care are mașină plătește”

Polițele RCA pe o lună, O EROARE. CC discută modificarea legislației / Chirițoiu: „Haideți să ne asigurăm că toată lumea care are mașină plătește”
Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței, a anunțat, sâmbătă, că instituția pregătește un pachet de măsuri pentru îmbunătățirea pieței RCA, iar pachetul a fost discutat cu Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

„Sunt lucruri cu care sunt și dânșii de acord. Dânșii sunt concentrați cel mai mult pe tarife de referință. Schimbarea pe care ne-o cere Uniunea Europeană este ca tarifele acestea de referință să nu fie obligatorii, ele sunt orientative pentru piață. Aceasta este schimbarea pe care trebuie să o facem. Dacă tot facem schimbarea aceasta în cadrul legislativ, haideți să mai rezolvăm câteva lucruri care ne-au scăpat în trecut”, a spus Bogdan Chirițoiu, sîmbătă, într-o emisiune la Antena 3, referindu-se la un pachet de modificări pe care intenționează să îl introducă pe piața de RCA.

Piața RCA a avut anul trecut o valoare de 3,74 miliarde de lei anul trecut, reprezentând 37% din întreaga piață a asigurărilor.

„O eroare a fost introducerea polițelor de o lună. Uneori este tentant să faci o poliță de o lună, pentru că plătești mai puțin pentru acea lună, dar reînnoirea polițelor nu este automată. În felul acesta scade gradul de acoperire cu RCA. De ce este important gradul acesta? Accidentele generează niște pierderi. Ca să fie polița RCA cât mai mică trebuie să coste cât mai puțin reparațiile și doi să le împărțim la cât mai mulți oameni. Dacă scade numărul celor care plătesc RCA, costul reparațiilor se împarte la mai puțini. Deci, polița va fi mai scumpă. Noi asta spunem: haideți să ne asigurăm că toată lumea care are mașină plătește un RCA și doi Haideți să ne asigurăm că nu costă prea mult reparațiile la service-uri. Punctul nevralgic al sistemului este: pe mine nu mă interesează cât costă reparația mașinii, pentru că este plătită de firma de asigurări”, a explicat Chirițoiu.

Astfel, se ajung la situații în care reparația unei mașini pe RCA este dublă, față de cea plătită de către o persoană fizică. „Dar costurile acestea ale reparațiilor se reflectă în polițele RCA, că nu vine nimeni cu bani de-acasă”, a punctat Chirițoiu.

Președintele Autorității a subliniat că instituția este, în continuare, cu ochii pe firmele de asigurări. „Uneori nici cadrul nostru legal nu este suficient de bine pus la punct”, a subliniat Chirițoiu, când s-a referit la amenda de 53 de milioane de euro, care le-a fost aplicată firmelor de asigurări pentru practicile din RCA.

Cu toate acestea, președintele Consiliului Concurenței crede că ăe RCA au fost făcuși pași buni, în ultimii ani.

„Anul trecut, prețurile erau substanțial mai mici decât acum trei ani. Nu știu pe ce se bazează noile calcule – le face ASF-ul (Autoritatea de Supraveghere Financiară – n.red.). Din ce știu anul trecut, tarifele reale plătite de oameni erau, în unele cazuri mai mici decât cele maximale”, a mai spus Chirițoiu.

×
Inchide