Ponta, la tăierea panglicii pe autostrada București-Ploiești, care începe și se termină cu un sens giratoriu: „Aveți o superstiție cu sensurile giratorii?”

Ponta, la tăierea panglicii pe autostrada București-Ploiești, care începe și se termină cu un sens giratoriu: „Aveți o superstiție cu sensurile giratorii?
Publicat: 19/07/2012, 19:30
Actualizat: 29/07/2014, 20:07

„Gata, a venit! Panglica unde e? Stați aici aproape, când vă chem eu, veniți! Vezi că nu ne trebuie trei foarfeci, numai două!” Septimiu Buzașu, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, face ultimele pregătiri pentru ceremonia care urmează să aibă loc, în scurt timp, la kilometrul șase al autostrăzii București-Ploiești.

Îmbrăcat cu o cămașă albă, premierul Victor Ponta coboară din limuzina neagră de protocol, își pune sacoul și se apropie de mulțimea de camere de luat vederi, reprezentanți ai CNADNR și constructori care îl așteptau „la panou” pentru declarații.

Câteva persoane pe ale căror veste portocalii scrie Pizzarotti – unul dintre constructorii tronsonului până la Moara Vlăsiei – filmează momentul, altele fac poze.

„Îi felicit pe constructori. Banii (penalitățile de întârziere- n.n.) tot îi luăm, asta e, dacă nu au terminat la timp. Mă bucur că s-a început autostrada pe vremea Guvernului Tăriceanu și se termină pe vremea Guvernului Ponta. Cine zicea că nu avem nevoie de autostrăzi se dovedește acum că nu a avut dreptate”, spune premierul Ponta, după ce a ascultat cu atenție explicațiile reprezentantului constructorului din Italia.

„Ăsta este italian? Vorbește destul de bine limba română. A avut timp să învețe”, șoptește ironic fostul premier Călin Popescu Tăriceanu, sosit la fața locului înaintea primului ministru, făcând aluzie la faptul că lucrările pentru cei 56 de km inaugurați joi au durat 5 ani. Restul până la 62 de km urmează să fie finalizați în circa doi ani, potrivit oficialilor din Ministerul Transporturilor. Autostrada București-Ploiești are patru benzi, cu un regim de viteză de maximum 100 kilometri pe oră.

Autostrada fără noduri

„Nodul de la Snagov va fi finalizat miercuri, există ieșiri, dar nu este finalizat nodul”, îi explică Buzașu premierului Ponta.

Câți km de autostrăzi mai inaugurăm până la sfârșitul anului?, vrea să știe un reporter. „Atât am râs de cei care vorbeau de mii de km și apoi inaugurau trei metri de nicăieri spre nicăieri! Când ne vedem la asemenea evenimente, atunci e cel mai bine”, se eschivează primul ministru.

„Garanția autostrăzii este de trei ani”, îi precizează încet Silaghi lui Ponta.

Tăriceanu: „Spațiile de servicii se pot construi și după 20 de ani… „

Atenționat de jurnaliști că tronsonul de autostradă este pus în circulație fără ca parcările și alte facilități să fi fost terminate, premierul a apreciat că ar fi fost o greșeală ca punerea în circulație să fi fost amânată din acest motiv.

Același punct de vedere a fost susținut și de fostul premier Tăriceanu, care a arătat că parcările și stațiile de benzină nu sunt obligatorii în această fază.

„Un tronson de 60 kilometri este o distanță pentru care nu sunt necesare stații de bezină. Sunt fericit că lucrarea a fost terminată, dar trist că un proiect relativ modest, de 60 kilometri, durează atât”, a spus Tăriceanu.

„Spațiile de servicii sunt necesare, dar nu sunt absolut obligatorii. În unele cazuri spațiile de servicii se pot construi și la 20 de ani după punerea în funcțiune”, a spus Tăriceanu. Imdiat, Ponta a adăugat zâmbind: „La noi sper să nu fie 20 de ani”

„Contractul cu Bechtel nu a fost unul păgubos, a devenit păgubos”

Întrebat de un alt jurnalist ce se mai întâmplă cu contractul „păgubos” semnat de autoritățile românile cu compania americană Bechtel, Ponta a replicat că inițial acest contract nu a fost unul păgubos.

„Nu a fost un contract păgubos, a devenit un contract păgubos pentru că dl Băsescu i-a spus dlui Dobre să îl oprească. Eu cred că ne trebuie autostrada de la Brașov la Oradea, și asta în condiții cât mai bune, pentru că dacă unii încep proiecte și alții le opresc…”, a răspuns Ponta.

„Aveți o superstiție cu sensurile giratorii?”

Întrebat de gândul cum i se pare faptul că tronsonul de autostradă București-Ploiești începe într-un sens giratoriu și se termină într-un alt sens giratoriu, primul ministru devine brusc iritat. „Leagă două centuri, exact ceea ce…”, încearcă să îi sară în ajutor secretarul de stat Buzașu.

„Aveți o superstiție cu sensurile giratorii?”, spune șeful Guvernului, lăsând să îi scape o grimasă.

„Câte autostrăzi ați văzut în Europa care încep și se termină cu sensuri giratorii?”, insistăm.

„De aici și până, de aici și până…”, se încurcă șeful Guvernului, însă imediat se repliază.

„Vreau să vă lămuresc un lucru. Dacă cumva credeți că eu am proiectat autostrada asta vă înșelați, eu am venit să o inaugurez. Părerea mea e ca decât până vă răspund cu sensul giratoriu care acum șapte ani nu s-a făcut unde trebuie, cred că dacă de mâine oamenii care pleacă spre munte merg pe autostradă în loc să o ia pe DN1, este un lucru foarte bun”, spune Ponta, completat cu voce scăzută de ministrul Silaghi: „…Chiar dacă e un sens giratoriu la început și unul la sfârșit”

„Știți cum e asta, ai autostradă nu e bine, nu ai autostradă nu e bine, acuma fără bască, răspunde!”, mai adaugă el peste umăr, înainte să plece cu elicopterul la inaugurarea autostrăzii care leagă Capitala de Constanța.

În urma lui, Septimiu Buzașu se simte dator cu niște explicații. „Nu sunt gata cele două noduri. Primul nod va fi la Moara Vlăsiei, între km 0 și 6, al doilea nod, cel de la Snagov, va fi gata miercuri. Nodul este lucrarea în întregime, din acestea există accese care sunt finalizate și accese care nu sunt finalizate”, a spus Buzașu.

Autostrada cu 100 de km la oră

Practic, din cei 62 de km ai autostrăzii București-Ploiești, joi au fost deschiși circulației doar 56 km. Ceilalți șase nu se știe exact când vor fi gata. „De la km 0 la km 2 urmează să se rezolve problema retrocedărilor. De la km 2 la km 6 lucrările sunt executate în proporție de 10%”, au explicat oficialii de la Ministerul Transporturilor.

„(Restricția de viteză pe autostrada inaugurată – n.n.) va fi 100 km la oră pentru o perioadă de acomodare. Dacă nu vor fi incidente, vom crește viteza la 130 km”, explică reprezentanți ai CNADNR.

Buzașu a mai explicat că între km 0 și km 2 urmează să fie executat un pasaj care „din punct de vedere tehnologic nu poate fi terminat mai devreme de 1,5 ani. În mod normal, contractul pe București -Ploiești se va încheia în doi ani, din momentul în care se va încheia ultima expropriere”, a precizat secretarul de stat din MT.

La rândul lor, reprezentanții Poliției Rutiere spun că problemele de semnalizare existente în urmă cu două săptămâni au fost rezolvate. „Referitor la noduri, acestea nu reprezintă o problemă de siguranță, ci de utilitate”, a conchis reprezentantul Poliției Rutiere.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Ireal ce a putut păți o tânără de 21 de ani, după ce a băut...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Cod roșu la Casa Regală a Marii Britanii! Starea Regelui Charles e din ce în...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Îndrăgostit de România, un italian a decis să pună aici bazele unei afaceri de familie:...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
Copil de șase ani din Gorj, vândut în Germania pentru 8.000 de lei. Ce se...
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
S-a dat ORDIN în Ungaria! Ungurii ne dau lecții
Efectul postului intermitent asupra metabolismului. Rezultatele testelor pe voluntari
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...
Ce au de împărțit la partaj Oana Radu și Cătălin Dobrescu: "El mă amenință că...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Galileo Galilei, omul care a schimbat cursul istoriei. „Și totuși, se mișcă!”