REVIRIMENT. Românii care s-au reîntors în țară ar putea revigora două industrii cu prioritate națională strategică

Redactor:
Ionel Văduva
REVIRIMENT. Românii care s-au reîntors în țară ar putea revigora două industrii cu prioritate națională strategică
Românii care s-au reîntors în țară ar putea revigora două industrii cu prioritate națională strategică

Consumul intern de produse din carne și cel de lactate, precum și cel de produse care satisfac nevoile alimentare de bază (subzistență) ale populației ar putea cunoaște un reviriment semnificativ.

Și asta datorită afluxului de români care s-au reîntors în țară, total care se cifrează în prezent la aproximativ 1,3 milioane de persoane.

Potrivit concluziilor preliminare ale studiului „Cum va arăta viitorul pentru producătorii de lactate și mezeluri din România?”, coordonat de Horváth & Partners, potențialul de majorare a consumului intern este de aproximativ 550 milioane lei în cazul produselor din carne și de circa 340 milioane lei pentru lactate în următoarele 12 luni, valori exprimate în prețuri de producător.

De asemenea, veniturile suplimentare apărute ca urmare a creșterii cererii pentru alte categorii de produse ar putea fi de aproximativ 700 milioane lei.

Aceste categorii de produse satisfac nevoile de bază ale populației și includ fructele, legumele, uleiul, orezul, făina, mălaiul, pastele, produsele de igienă etc.

De altfel, vânzările retailerilor pe cele două categorii ar putea crește cu aproximativ 1,4 – 1,5 miliarde lei.

În plus, producătorii de mezeluri și lactate ar putea reprezenta unul din sectoarele mai puțin afectate de criza COVID-19 și criza financiară care ar putea fi generată de aceasta.

Soluția – produsele alimentare de tip marcă proprie și cele ieftine

Cu privire la potențialul de creștere a consumului de produse alimenter care satisfac nevoile de bază ale populației, studiul relevă că, cel mai probabil, această cerere suplimentară, datorată românilor reveniți în țară, va crește consumul produselor de tip private label și economice din portofoliile retailerilor.

Acest fapt va face necesară colaborarea eficientă între marile lanțuri de magazine și producătorii cu capacități de producție utilizate sub capacitate.

„Criza cauzată de coronavirus afectează multe domenii, dar poate contribui semnificativ și la creșterea vânzărilor în industrii ca cea a producătorilor de carne și lactate sau retail”.

„Românii care lucrau în diferite țări europene au revenit în țară, începând cu debutul pandemiei.

„În prezent, statisticile arată că avem 1,3 milioane de oameni care s-au întors în România și care vor rămâne, cel mai probabil, până când pandemia va trece și economiile dezvoltate din vestul Europei își vor reveni.

„Aceștia vor contribui într-o mare măsură la creșterea vânzărilor de carne, mezeluri și produse pe bază de lapte, precum și la creștere altor categorii de produse de subzistență”, a explicat Kurt Weber, director general al companiei amintite anterior.

Românii întorși din străinătate ar trebui convinși să rămână în țară

Reprezentantul sursei citate consideră că este important ca statul să încerce să îi convingă pe românii reveniți temporar să rămână permanent în țară.

Acest lucru s-ar putea realiza prin politici guvernamentale de educație, respecializare, specializare digitală și susținere financiară.

Astfel, pot fi create premisele ca acest consum suplimentar să rămână în România și chiar să se diversifice, cuprinzând și alte categorii de produse.

„În prezent, derulăm un studiu la nivel local, al cărui scop este determinarea impactului pe care pandemia îl are și îl va avea în viitor asupra industriei cărnii și lactatelor, precum și asupra comportamentului consumatorului român, a frecvenței cumpărăturilor și a modului în care marile lanțuri de retail se adaptează perioadei post pandemie”, a conchis Kurt Weber.

Sursă foto: Shutterstock/caracter ilustrativ

Inchide