Descoperirea NASA, spectaculoasă, dar inutilă pentru omenire: În cât timp ar ajunge oamenii pe exoplanetele care pot susține viață

Publicat: 26/02/2017, 18:18
Actualizat: 27/09/2018, 18:38

Descoperirea unui sistem solar cu 7 planete asemănătoare Terrei a trezit entuziasmul astronomilor. Pe 3 dintre aceste exoplanete recent descoperite de NASA ar putea exista apă lichidă și deci forme de viață.

Din păcate, însă, sistemul solar TRAPPIST-1 se află foarte departe de noi, la 39 de ani-lumină distanță. Asta înseamnă nu mai puțin de 369 trilioane de kilometri. Dacă am avea o navă care ar merge cu viteză luminii, am ajunge acolo în 39 de ani. Dar în prezent fizicienii spun că nimic nu poate egala sau depăși viteza luminii.

Prin urmare, în cât timp am ajunge acolo, cu tehnologia de care dispunem în prezent? Space.com prezintă câteva exemple de calcul până la steaua pitică TRAPPIST-1, în funcție de navele spațiale pe care le avem acum.

Durata călătoriei cu navele spațiale actuale

Sondă spațială New Horizons este cea mai rapidă nava spațială lansată până acum. Are o viteză de 14 kilometri pe secundă și în prezent calatoteste spre limita exterioară a sistemului nostru solar. Cu această viteză, ar putea ajunge la destinație în aproximativ 817.000 de ani.

Sondă Juno, care s-a apropiat de Jupiter anul trecut, a atins o viteză și mai mare, de 265.000 km/h, datorită gravitației uriașei planete. Dacă ar putea menține constant această viteză, Juno ar ajunge la TRAPPIST-1 în 159.000 de ani.

Voyager 1 este cea mai îndepărtată sondă spațială lansată până acum. În anul 2012 a ieșit din sistemul nostru solar. Cu viteză actuală, ar ajunge la destinație peste 685.000 de ani.

Trebuie să reținem însă că acestea sunt sonde spațiale fără echipaj uman. O nava spațială cu oameni la bord, cum sunt cele folosite de NASA în prezent, poate atinge viteză de 28.160 km/h. Durata unei călătorii până la noul sistem solar ar fi de peste 1,5 milioane de ani.

Singura metodă mai rapidă, despre care savanții discută în prezent, este proiectul Breakthrough Starshot, conceput de Stephen Hawking.

Savantul s-a gândit la o nava care să fie propulsată cu laser și să atingă astfel 20% din viteză luminii, adică 216 milioane km/h. Cu o nava care ar merge constant cu această viteză incredibilă durata călătoriei ar fi de numai 200 de ani. Din păcate însă, acest proiect nu a depășit deocamdată stadiul de concept.

Soluții Science Fiction

Prin urmare, singurele nave spațiale care ar ajunge suficient de repede la TRAPPIST-1 sunt cele din filmele SF.

Millennium Falcon poate depăși viteză luminii, astfel încât ar ajunge în doar câteva minute la noul sistem solar.

Nava Enterprise din „Star Trek” atinge viteză warp, iar călătoria ar dura aproximativ 14 zile, scrie publicația Mashable.

Nava Nostromo din „Alien” atinge viteză luminii. Prin urmare, ar străbate distanță de 39 ani-lumina în 39-40 de ani.

Avalon, din filmul „Pasagerii” atinge doar jumătate din viteză luminii, astfel călătoria ar dura 80 de ani.

Crima care a speriat ţara! Vedeta de pe Instagram, ucisă şi aruncată în canal. E...
Cu cine s-a iubit Adela Popescu? Secretul ruşinos: l-a lăsat chiar când...
FOTO. Alexandra, fiica lui Carmen Harra, apariție spectaculoasă în costum de baie!
Alimentul care sporeşte inteligenţa. TOP 8 mâncăruri pentru creier, potrivit dr. Mihaela Bilic