Prima pagină » Magazin » Cafeaua stimulează memoria vizuală – STUDIU

Cafeaua stimulează memoria vizuală – STUDIU

Cafeaua stimulează memoria vizuală - STUDIU
Cafeaua stimulează memoria vizuală, potrivit unui nou studiu american realizat pentru a analiza virtuțile acestei băuturi, publicat duminică în revista Nature, informează AFP.

Cafeaua stimulează memoria vizuală, potrivit unui nou studiu american realizat pentru a analiza virtuțile acestei băuturi, publicat duminică în revista Nature, informează AFP.

Cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins din Baltimore au constatat că substanța activă din cafea – cofeina – ameliorează anumite amintiri pe o durată de cel puțin o zi, în condițiile în care dovezile despre efectul „dopant” al cafelei asupra memoriei erau până la acest studiu limitate.

Autorii studiului, coordonați de profesorul Michael Yassa, au cerut celor 73 de voluntari să privească diverse imagini cu o serie de obiecte.

Apoi, jumătate dintre ei a primit o doză de 200 de miligrame de cofeină, echivalentul a două cești de cafea, iar ceilalți au primit un placebo.

În ziua următoare, cercetătorii au cerut celor două grupuri să privească o altă serie de imagini. Unele erau aceleași cu cele prezentate cu o zi în urmă, altele erau noi, iar altele erau asemănătoare dar cu anumite diferențe.

Cele două grupuri au reușit în același procentaj să separe vechile imagini de cele noi. Însă voluntarii care au primit cofeină au fost capabili să distingă mai ușor diferențele din imaginile asemănătoare.

În cazul imaginilor similare, creierul trebuie să efectueze o sarcină „mai dificilă”, pe care oamenii de știință o denumesc „separarea modelului”.

Se pare că tocmai acest proces pare să fie stimulat de cofeină, spune profesorul Yassa, care reamintește că „această substanță (cofeina) este asociată cu longevitatea sănătoasă și poate avea efecte protectoare împotriva declinului cognitiv cauzat de diverse boli precum maladia Alzheimer”.

Un studiu realizat de National Cancer Institute (NCI), publicat în mai 2012, afirmă că persoanele între 50 de ani și 71 de ani care consumă, în medie, trei cești de cafea pe zi, normală sau decofeinizată, prezintă un risc mai mic de deces produs de bolile cardiovasculare și respiratorii, atacuri cerebrale, diabet și infecții.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România