Jocul „de-a coronavirusul”. Cea mai vândută aplicație în China / Scopul: Eliminarea umanității

Jocul „de-a coronavirusul. Cea mai vândută aplicație în China / Scopul: Eliminarea umanității
Publicat: 28/01/2020, 11:12

Virusul, bacteria, ciuperca sau parazitul jucătorului trebuie să se răspândescă în întreaga lume, scopul fiind de a elimina umanitatea. Jucătorul cotrolează factori mutageni, posibilitățile de răspândire a bolii, simptomele și gradul de gravitate al bolii și este pus în competiție cu autoritățile sanitare care instituie carantine și cu cercetătorii care caută leacul bolii.

Doar varianta Android a jocului are în prezent mai mult de 50 de milioane de descărcări și este cotată cu 4,4 stele din 5 posibile pe play.google.com, platforma oficială de distribuție. Cu totul jocul are 120 de milioane de descărcări din 2012 și a fost nominalizat la numeroase premii.

Ceatorul este James Vaughan, un consultant în afaceri din Londra, care a dezvoltat jocul cu ajutorul a 3 freelanceri și cu un MacBook împrumutat de la părinți. Bugetul total pentru prima versiune a jocului de fost de sub 5.000 de dolari. Analiștii pun popularitatea jocului pe seama faptului că extincția omenirii este abordată printr-o premisă umoristică.

Popularitatea jocului a crescut considerabil după declanșarea epidemiei din Wuhan, compania producătoare fiind pusă în situația de a îndruma oamenii spre surse oficiale de informare, după ce a fost asaltată de întrebări legate de răspândirea bolii. Mai mult, pe 24 ianuarie site-ul companiei a încetat să mai funcționeze, din cauza numărului mare de jucători și accesări.

Într-un comunicat, compania a avertizat că jocul a fost creat din dorința de a fi „realist și informativ, fără a încercă să transforme problemele din lumea reală în ceva senzațional”.

Plague Inc nu este unic.

Prima variantă a unui joc de acest tip se numește Contamination și a apărut în 1985. Jucătorul controla organizații de sănătate și se lupta cu o serie de boli folosind diverse unelte, fiind un Plague Inc pe dos.

În prezent, în ecosistemele jocurilor de mobil, popularitatea Plague Inc a fost multiplicată în câteva zeci de aplicații care folosesc aceeași idee.

„Outbreak Infect the World” păstrează gameplay-ul din Plague Inc – crearea unui agent patogen, răspândirea lui, gradul de contagiune și de severitate a bolii și simptomelor, cautarea unui leac. Jocul are mult mai puține descărcări și a primit 4,1 stele din 5 posibile.

„Universe Pandemic” (peste 100.000 de instalări, 3,9 puncte) și „Bacterial Takeover” (4,3 puncte, peste 1 milion de instalări) extind ideea din Plague, pentru că bacteria pe care jucătorul o creează trebuie să infecteze universul.

O abordare cumva mai radicală este „Bio Inc. Nemesis – Plague Doctors”, un simulator în care jucătorul conduce o echipă de medici care își îmbolnăvesc pacienții. Jocul este în dezvoltare, dar poate fi instalat și derivă din „Bio Inc – Biomedical Plague and rebel doctors”, dezvoltat de DryGin Studios, unde ideea este de a îmbolnăvi o singură persoană, prin crearea de boli unice, impulsionînd factori de risc și încetinind însănătoșirea, în timp ce o echipă de medici caută un remediu. Jocul are 4,3 puncte și mai mult de 10 milioane de instalări.

În „Lapse: A Forgotten Future” (4,6 puncte, peste 5 milioane de instalări) jucătorul este liderul unei națiuni care trebuie să decidă care sunt căile de urmat în lupta cu bolile, dar nu numai, ci și cu foametea sau războiul.