Prima pagină » Magazin » S-a dovedit științific: „burta de bere”, doar un mit

S-a dovedit științific: „burta de bere”, doar un mit

Iată dovada

Berea nu predispune la apariția burții. Cel puțin așa susțin oamenii de știință danezi, care au constatat că nu există nicio legătură între consumul de bere și apariția obezității abdominale.

„Nu există suficiente dovezi pentru a susține că un consum moderat și regulat de bere este responsabil de apariția burții”, au subliniat cercetătorii de la Universitatea din Copenhaga, ale căror rezultate au fost publicate în revista științifică Nutrition Reviews.

Topul prieteniei de pe Facebook la români. Ce cred despre noi vecinii bulgari și unguri

Gafă sau strategie? Fotografia postată pe eBay de o tânără care voia să vândă o rochie

„Unul dintre binecunoscutele mituri legate de bere este cel potrivit căruia berea este vinovată pentru apariția ‘burții de bere’. Cum în domeniul cercetării este însă greu să faci afirmații fără a avea o bază științifică solidă, cercetătorii danezi și-au asumat o sarcină complexă: să analizeze în mod riguros un număr impresionant de studii în care berea era pe nedrept prezentată drept cauză pentru apariția burții. La final, aceștia au demonstrat că acest mit legat de bere nu este susținut de suficiente argumente științifice. Astfel, berea băută în cantități moderate nu duce la apariția ‘burții de bere’, a declarat dr. Corina Zugravu, președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.

Pentru a verifica dacă berea este sau nu responsabilă pentru depunerea unui strat de grăsime pe abdomen, cercetătorii danezi au analizat o serie de studiile științifice, care conțineau date privind consumul de bere în relație cu greutatea corporală.

Oamenii de știință au fost examinat 35 de studii observaționale, în care au fost împlicațo aproximativ 620.000 de subiecți, și 12 studii de intervenție – experimentale, care au vizat în jur de 500 de subiecți, făcându-se distincție între obezitatea generală (greutatea corporală sau IMC – indicele de masă corporală) și obezitatea abdominală (circumferința taliei).

Cine-l așteaptă azi pe Ghiță la portiță? CUM ARATĂ AZI CLEOPATRA STRATAN, fetița-fenomen de altădată

„Trebuie să avem întotdeauna în vedere faptul că doar în condițiile unui consum moderat de bere combinat cu un stil de viață sănătos, adică nutriție echilibrată și exercițiu fizic constant , berea își poate face simțite efectele benefice asupra sănătății”, a precizat dr. Zugravu.

În urma investigațiilor cercetatorii au identificat diferențe între bărbați și femei. Studiile referitoare la bărbați au arătat că un consum moderat nu are legatură cu dimensiunea abdomenului. În cazul femeilor, concluziile au fost dificil de formulat deoarece consumul de bere la femei este, în general, scăzut.

Un mister vechi de aproape 1.000 de ani a fost DEZLEGAT cu ajutorul Google Earth

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Nicușor Dan, apariție surpriză la Făgăraș. Ținuta în care a fost surprins președintele
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele