Unul dintre cei mai cunoscuți regizori din lume face o dezvăluire despre descoperirea anunțată de NASA: „Știam acest lucru de câteva luni”

Unul dintre cei mai cunoscuți regizori din lume face o dezvăluire despre descoperirea anunțată de NASA: Știam acest lucru de câteva luni
Publicat: 29/09/2015, 15:37

Anunțul făcut luni seară de agenția spațială americană (NASA) referitor la descoperirea unor indicii care atestă prezența apei sărate în stare lichidă pe Marte reprezintă o chestiune extrem de importantă pentru comunitatea științifică – însă informația era „o știre veche” pentru Ridley Scott, informează site-ul publicației The Hollywood Reporter.

„Știam acest lucru de câteva luni”, a spus Ridley Scott, pentru Yahoo Movies, în urma anunțului făcut luni seară de NASA. Atât Ridley Scott, cât și scenaristul Drew Goddard au avut o colaborare strânsă cu cercetătorii de la NASA, în perioada în care au turnat filmul „Marțianul”, a explicat renumitul cineast american, potrivit căruia chestiunea referitoare la prezența apei lichide pe Marte a fost discutată într-una dintre primele întrevederi cu inginerii americani, înainte de debutul filmărilor.

„Atunci când am vorbit pentru prima dată cu cercetătorii de la NASA, am discutat despre tot felul de lucruri, iar eu am spus: «Știu că ați găsit acolo ghețari uriași». Iar ei au spus: «Da, noi credem că acea pată albă uriașă (de la suprafața lui Marte), care se acoperă uneori cu praf, este de fapt gheață». Iar eu am adăugat: «Asta înseamnă că acolo a existat un ocean? Noi trăim acum într-un mediu așa cum era el pe Marte în urmă cu 750 de milioane de ani?». Ei mi-au răspuns astfel: «Ei bine, asta e o întrebare bună!». Vor să meargă acolo și să verifice aceste lucruri”, a declarat Ridley Scott.

Filmul „Marțianul”, regizat de Ridley Scott, cu actorul Matt Damon în rolul principal, va avea premiera pe marile ecrane din România pe 2 octombrie. În timpul unei misiuni pe Marte cu echipaj uman, astronautul Mark Watney (Matt Damon) este considerat mort, victimă a unei furtuni puternice. Însă Watney supraviețuiește urgiei și descoperă că a fost lăsat singur pe ostila planetă. Cu provizii insuficiente, este nevoit să-și folosească la maxim ingeniozitatea, inteligența și forța interioară pentru a rămâne în viață și a găsi o cale prin care mesajul său de ajutor să ajungă pe Pământ. La milioane de kilometri distanță, NASA și o echipă internațională de oameni de știință caută fără încetare soluția prin care să îl aducă pe „marțian” acasă, în vreme ce colegii săi de echipă pun și ei la cale o misiune îndrăzneață, dacă nu imposibilă, de salvare. Pe măsură ce aceste povești, mostre incredibile de curaj, se desfășoară, voci din lumea întreagă se unesc pentru a încuraja revenirea acasă, în siguranță, a lui Watney.

NASA a anunțat, luni seară, că au fost descoperite dovezi spectrale ale prezenței sărurilor hidratate pe Marte, precizând însă că nu au fost găsite probe directe ale prezenței apei în stare lichidă pe planeta roșie.

Într-o conferință de presă difuzată pe site-ul agenției spațiale, NASA a precizat că fâșiile de săruri hidratate pe care le-a descoperit pe versanții craterelor de pe Marte au fost „create de fluxuri de apă în stare lichidă”.

Savanții americani sunt de părere că acele fâșii de sare hidratată – care au o culoare întunecată – ce apar pe scoarța planetei Marte sunt în mod direct asociate cu fluxurile de apă care curg în mod periodic pe planeta roșie.

Sărurile identificate – perclorat, clorat și clorură de magneziu – pot să reducă punctul de îngheț al apei cu 80 de grade și rata de vaporizare de zece ori.

Această combinație de factori permite depozitelor de apă să rămână stabile suficient de mult timp pentru a se scurge de-a lungul versanților și craterelor.

GALERIE FOTO. Cum arată Cernobîl și Pripiat la 38 de ani de la dezastrul nuclear...
Am făcut calculul complet! Ce pensie va primi un român, dacă a muncit exact 25...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
O fetiță le-a spus părinților că are un monstru în cameră, dar ei nu au...
Prețul uriaș cu care a ajuns să se vândă kilogramul de miel în Mega Image...
S-a transformat total după ce a fost diagnosticat cu cancer. Fostul prezentator i-a ȘOCAT pe...
Judeţele care se vor dezvolta puternic. Proiectul de infrastructură care va transforma estul României
A început livrarea pensiilor pe luna mai. Data exactă când intră banii pe card. Poșta...
S-a aflat! Vor întârzia sau nu pensiile în luna mai 2024? Daniel Baciu a făcut...
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
RUINELE unui ORAȘ imens, găsite pe planeta Marte? Cercetătorii, ULUIȚI!
Simona Halep e fost RESPINSĂ. Decizia oficială a fost luată CHIAR ACUM în tenis
Ce mai face și cum arată acum fosta ispită masculină de la Insula Iubirii, Sorin....
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
De ce Lora nu a devenit mamă până la 41 de ani: "Eu mă simt...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Cum au trecut razele cosmice prin atmosfera Pământului acum 41.000 de ani?