Prima pagină » Sănătate » Câte cafele trebuie să bem zilnic, de fapt. Care e numărul MAXIM, potrivit doctorului Adrian Copcea

Câte cafele trebuie să bem zilnic, de fapt. Care e numărul MAXIM, potrivit doctorului Adrian Copcea

Câte cafele trebuie să bem zilnic, de fapt. Care e numărul MAXIM, potrivit doctorului Adrian Copcea

Consumul moderat de cafea scade mortalitatea totală și cardiovasculară, potrivit unor informații apărute prezentate în studiul UK Biobank și studiate de medicul Adrian Copcea.

Într-o postare pe Facebook, el vine să explice efectele benefice ale consumului de cafea și care este numărul maxim pe care îl putem bea într-o singură zi.

Adrian Copcea spune câte cafele putem consuma zilnic

Românii sunt mari consumatori de cafea, iar pentru unii reprezintă chiar un ritual cu care începe orice dimineață.

În acest sens, doctorul Adrian Copcea a cules date importante dintr-un studiu recent, care ne arată câte cafele trebuie să bem zilnic.

Iată ce notează, pe Facebook, Adrian Copcea:

„Unul din cele mai mari şi importante studii recente referitoare la impactul cafelei asupra sănătăţii globale şi a celei cardiovasculare a adus o veste bună pentru iubitorii de cafea.

Studiul de cohortă UK Biobank, finanţat de sistemul britanic de sănătate (NHS), ce a urmărit de-a lungul a 11 ani (durata mediană) aproape o jumătate de milion de britanici, a concluzionat că un consum de 0,5 până la 3 ceşti de cafea pe zi s-a asociat cu o reducere a mortalităţii totale şi cardiovasculare.

Cum a fost realizat studiul

Documentarea sănătăţii cardiovasculare s-a făcut inclusiv prin imagistică prin rezonanţă magnetică nucleară şi evaluarea diferiţilor parametri de sănătate cardiovasculară, inclusiv rigiditatea pereţilor arteriali (la peste 30.000 de participanţi), iar datele au fost favorabile cafelei chiar şi pe aceste repere de structură şi funcţionalitate cardiovasculară.

Un studiu spaniol din 2021 documentase şi o relaţie favorabilă cu fibrilaţia atrială, iar studiul UK Biobank vine să confirme faptul că nu există asocieri negative cu hipertensiunea arterială şi, suplimentar, aduce explicaţii pentru mecanismele de protecţie din partea cafelei, în primul rând efectele pe rigiditatea vasculară şi unii parametri structurali şi funcţionali obiectivaţi prin imagistică magnetică nucleară («RMN» cardiac).

Riscul relativ de mortalitate la consumul uşor spre moderat de cafea (0.5-3 ceşti) a fost calculat la 0.88 comparativ cu zero cafea, deci o reducere a riscului cu 12% (pt specialişti: HR multivariat 0.88, CI 95%: 0.83-0.92, p.

Așadar, un consum zilnic de 0,5 până la 3 cești de cafea este chiar indicat, după cum relevă studiile.

CITEȘTE ȘI:

Ce RISCURI are consumul de cafea decofeinizată. Specialiștii trag un semnal de alarmă!

Cafeaua celulară și carnea cultivată în LABORATOR, tot mai aproape de realitate. Asociația Pro Consumatori răspunde la INOVAȚIILE alimentare

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Prea mult STRES? De ce ai nevoie de o pauză chiar azi
Digi24
Mesaje de „La mulți ani” pentru Sfânta Maria 2026: Urări pe care să le trimiți sărbătoriților pe 15 august
Cancan.ro
Cu ce se ocupă acum pensionarul de pe Transfăgărășan? Incidentul deosebit de GRAV care l-a retrogradat din funcție. Avem detalii 💣
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Cum au reușit 24 de iepuri să cucerească un întreg continent și să provoace dezastre. „Invazia începută în 1859 continuă și astăzi”
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
A murit mama Ancăi Alexandrescu. Prezentatoarea TV trece prin clipe extrem de grele
Digi24
Cum a pregătit Rusia „trupe de șoc” care să creeze haos în Rep. Moldova: Un plan pus la cale din „Silicon Valley”-ul Kremlinului
Cancan.ro
650 lei amendă pentru toți pietonii din România care fac acest lucru în timp ce traversează strada, pe zebră. Mulți consideră că este un gest normal, dar legea spune altceva
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Un studiu, în premieră, dezvăluie că doar o oră în plus de somn îi ajută pe studenți să aibă note mai bune
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea