Prima pagină » Sănătate » Cel mai mare mit legat de suplimentele pe bază de omega-3 a fost demontat

Cel mai mare mit legat de suplimentele pe bază de omega-3 a fost demontat

Silviu Bănilă
Cel mai mare mit legat de suplimentele pe bază de omega-3 a fost demontat
Un studiu al Institutului Național al Sănătății din SUA, realizat în decursul a cinci ani, sugerează că suplimentele pe bază de omega-3 nu au efecte asupra declinului cognitiv. Analiza contrazice astfel teoriile vehiculate de o parte a comunității medicale.

Studiul citat de upi.com este al doilea într-o lună care pune la îndoială eficiența suplimentelor omega-3, ca parte a tratamentelor medicale. Suplimentele reprezintă o versiune concentrată a uleiurilor de pește – care se regăsesc în mod natural în pește și algele marine.

„Contrar credinței populare, nu am sesizat un beneficiu al suplimentelor omega-3, care să combată declinul cognitiv”, a declarat Dr. Emily Chew, director-adjunct al Diviziei de Aplicații Clinice și Epidemiologie din cadrul NIH (National Eye Institute).

Cercetătorii au analizat peste 4.000 de pacienți între 2006 și 2012, ca parte a unui studiu denumit Age-Related Eye Disease Study 2. Vârsta medie a acestor persoane a fost de 72 de ani și 58% au fost femei.

Dincolo de examenele oftalmologice, aceștia au participat la teste cognitive, la fiecare doi ani. Testele împărțite în opt etape au fost realizate astfel încât să măsoare imediat nivelul de memorie, atenție și viteza de procesare a informațiilor.

Participanții au fost împărțiți în 4 grupuri: unul a primit omega-3, altul luteină și zeaxantină, care se regăsesc în legumele verzi. Un al treilea grup a primit atât omega-3, cât și luteină și zeaxantină. În fine, ultimul grup a fost „tratat” cu un placebo.

De-a lungul desfășurării studiului, publicat de Journal of the American Medical Association, toți participanții au experimentat un nivel de declin cognitiv. Cercetătorii au descoperit că suplimentele nu au făcut diferența.

Acest studiu NIH survine după un altul, realizat de University of Pennsylvania, care nu a găsit dovezi ce să susțină beneficiile suplimentelor pe bază de ulei de pește.

Cercetătorii au sugerat că motivul ineficienței ar avea legătură cu diferențele moleculare între uleiurile de pește din pește și cele concentrate în suplimentele de la farmacie.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
România, învinsă fără drept de apel de Franța! Tricolorii U16 se opresc în sferturile EuroBasket
Click
România, zgâlțâită de cutremure! Sofia Vicoveanca stă într-un bloc cu bulină roșie: „E pericol!” Avertismentul arhitectului Mihai Albu
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
Deținerea unui câine ar putea avea efecte surprinzătoare asupra sănătății copiilor, indică un studiu