Prima pagină » Sănătate » Ciocolata, un aliment minune. 7 motive științifice pentru a o consuma

Ciocolata, un aliment minune. 7 motive științifice pentru a o consuma

Ciocolata, un aliment minune. 7 motive științifice pentru a o consuma
Ciocolata este unul dintre alimentele care stârnește sentimente diferite. Bucuria dată de gust este umbrită de vinovăția caloriilor ingerate. Noțiunea de "limită" apare din ce în ce mai des, deși, atunci când ai în față un tort de ciocolată, este greu să te oprești.

Ciocolata de calitate nu este doar un răsfăț, ci și un aliment cu beneficii pentru sănătate. Zeci de studii au argumentat necesitatea consumului, iar motivele sunt cât se poate de serioase. Iată 7 motive științifice pentru care trebuie să mănânci ciocolată.

Întărește oasele

Iubitorii ciocolatei albe au toate motivele să se bucure: 50 de grame conțin 15% din doza zilnică recomandată de calciu pentru un adult. Evident, înainte de a mânca o ciocolată întreagă ca să vă asigurați că sunteți cu calciul la cote maxime, citiți și eticheta produsului. Nu trebuie să conțină grăsimi vegetale hidrogenate, aditivi alimentari și cantități foarte mari de zahăr. Untul de cacao ar trebui să fie ingredientul principal.

Scade tensiunea arterială

Un studiu realizat de Universitatea din Cologne, Germania, a scos la iveală faptul că flavonoizii din ciocolată ajută la scăderea tensiunii arteriale pe termen scurt. Flavonoizii din boabele de cacao ajută la producerea de monoxid de azot care stimulează vasele de sânge să se dilateze. Mai mult, consumatorii de ciocolată au un risc cu 12% mai scăzut decât cei care nu mănâncă acest dulce să facă boli de inimă și cu 23% mai mic să facă infarct.

CITEȘTE CONTINUAREA PE GUSTARTE!

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Mario De Mezzo nu dă înapoi! Primarul Slatinei: „Dacă aș da timpul înapoi, aș lua aceleași decizii”
Digi24
„Un atac împotriva Federației Ruse”. Moscova amenință direct Republica Moldova
Cancan.ro
Motivul REAL pentru care Denise Rifai a fost înlocuită cu Cătălin Măruță la Antena 1
Prosport.ro
FOTO. Antonela, iubita mult mai tânără a milionarului Arpad Paszkany, în jacuzzi
Adevarul
Fata din Roșiori de Vede care a absolvit Harvard și lucrează la NATO. Povestea Laviniei Teodorescu: „M-aș întoarce oricând în România”
Mediafax
România, învinsă fără drept de apel de Franța! Tricolorii U16 se opresc în sferturile EuroBasket
Click
De ce a luat Emily Burghelea decizia de a se muta definitiv cu toată familia din România în Spania? Imagini exclusive din noua lor casă: „Nu am plecat pentru plajă”
Digi24
Noi informații despre accidentul mortal din centrul Brașovului. Ce s-ar fi întâmplat, de fapt, cu șoferul
Cancan.ro
Anna și pensionarul MApN s-au autodenunțat. Gestul de pe Transfăgărășan e pistol cu apă. Iubirea lor a trecut granița (și nu doar o dată)!
Ce se întâmplă doctore
Dieta cu două mese pe zi a Amandei Holden! Actrița își expune cu nonșalanță trupul perfect, la 55 de ani
Ciao.ro
De ce a lipsit Vierme de la reuniunea Animal X de la UNTOLD 2026. Explicația oferită de Șerban Copoț
Promotor.ro
Problema neașteptată a cablurilor pe bază de soia. Un șofer a plătit scump
Descopera.ro
Furnicile lucrează mai bine în grupuri mari, au aflat oamenii de știință
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ieri m-am jucat cu soția de-a doctorița și pacientul!
Descopera.ro
UE s-ar putea extinde după 13 ani de pauză. Ce țară este foarte aproape de aderare?