Noi speranțe pentru oamenii cu proteze. Cercetătorii au creat în laborator pielea artificială care reacționează la atingere la fel ca cea reală

Publicat: 12/11/2015, 13:09

Savanții au fost capabili să trimită senzația tactilă ca un impuls electric către celulele creierului șoarecilor. Aceste impulsuri sunt asemănătoare simțurilor tactile ale oamenilor, scrie Live Science.

Pielea elastică, flexibilă, este realizată dintr-un cauciuc sintetic, conceput să aibă structura ca niște piramide de ordinul micronilor, această structură făcându-l sensibil la presiune, un fel de mini-arcuri interne. Oamenii de știință au stropit cauciucul sensibil la presiune cu nanotuburi de carbon. Acești cilindri microscopici de carbon conduc extrem de bine electricitatea astfel încât, atunci când materialul este atins, generează un șir de impulsuri de la senzor.Seria de impulsuri este apoi trimisă la celulele creierului, într-un mod asemănător cu cel în care receptorii tactili din pielea umană trimit senzații la creier.

„Noi am fost capabili să creăm un sistem foarte asemănător cu receptorii mecanici biologici”, a declarat autorul principal al studiului Benjamin Tee, savant la Agenția pentru Știință, Tehnologie și Cercetare din Singapore.

Experimentul a arătat că pielea artificială reacționează la atingere în același fel ca cea reală, spun cercetătorii în studiul publicat în jurnalul Science.

Pentru a testa dacă pielea ar putea crea impulsuri electrice la care celulele creierului ar putea răspunde, oamenii de știință au conectat pielea sintetică la un circuit legat la un LED cu lumină albastră. Atunci când pielea a fost atinsă, senzorul trimitea impulsuri electrice către LED, care emitea pulsații drept răspuns. Senzorii transformă pulsurile de presiune în impulsuri electrice. Atunci când senzorii din piele trimit pulsul electric la LED, asemănătoare cu atingerile receptorilor tactili reali, ele trimit semnale de atingere-senzație la creier și o lumină albastră se aprinde. Cu cât mai mare este presiunea, cu atat mai repede se aprinde luminița LED.

Folosirea luminii pentru a stimula celulele creierului este o inovație din domeniul științific, numităoptogenetică. Această metodă presupune adăugarea unor proteine speciale pentru celulele creierului, care le face să reacționeze la lumină, totodată arătând savanților cum diferite părți ale creierului lucrează. Testarea este încă în fază incipientă, iar pielea artificială nu a fost testată, încă, cu neuroni umani, scrie playtech.ro.

„Am conectat senzorii pentru o mână robotică și un computer, acestea au fost capabile să înregistreze pulsul accelerat. Aceste experimente au fost concepute, în primul rând, pentru a dovedi că tehnologia e capabilă de a trimite un semnal ce ar putea fi înregistrat de aceleași mecanisme robotice folosite în tehnologiile avansate pentru proteze”, a declarat Tee Benjamin.

„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Ana Porgras, descalificată de la Survivor All Stars. Imaginile încă nu au fost difuzate de...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Familia Regală a Marii Britanii, lovită de o nouă tragedie. A fost găsit mort, în...
Regele Charles e din ce în ce mai rău! S-au activat planurile de înmormântare! Apropiații...
Craterul din Slănic Prahova s-a mărit cu 20 cm. Oamenii trăiesc cu groază, nu ştiu...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Ultimele informații despre starea de sănătate a Regelui Charles. Palatul Buckingham se așteaptă la ce...