Prima pagină » Sănătate » Preparatele din pește prelungesc speranța de viață a persoanelor adulte

Preparatele din pește prelungesc speranța de viață a persoanelor adulte

Persoanele în vârstă de cel puțin 65 de ani, cu cele mai ridicate concentrații de omega-3 în organism, trăiesc în medie cu 2,2 ani mai mult decât persoanele cu cele mai scăzute concentrații de omega-3, un acid gras conținut mai ales de carnea anumitor specii de pești, precum somonul, informează AFP.

Persoanele în vârstă de cel puțin 65 de ani, cu cele mai ridicate concentrații de omega-3 în organism, trăiesc în medie cu 2,2 ani mai mult decât persoanele cu cele mai scăzute concentrații de omega-3, un acid gras conținut mai ales de carnea anumitor specii de pești, precum somonul, informează AFP.

Astfel, acești adulți în vârstă care mănâncă pește cu regularitate beneficiază de o reducere cu până la 27% a riscului general de mortalitate și de o reducere cu aproximativ 35% a riscului de mortalitate cauzat de maladiile cardiovasculare, afirmă cercetătorii de la Universitatea Harvard și de la Universitatea de Stat din Washington.

„Preparatele din pește, bogate în acizi grași, sunt considerate de multă vreme o hrană sănătoasă, dar puțin cercetători au evaluat până acum efectele benefice ale acizilor omega-3 asupra sănătății adulților în vârstă”, a explicat medicul Dariush Mozaffaris, profesor de epidemiologie la Universitatea Harvard, coautor al studiului.

„Rezultatele acestui studiu confirmă importanța pe care o are o concentrație suficientă de omega-3 în sânge pentru sănătatea cardiovasculară. Ele ne lasă să credem că, mai târziu în viață, aceste binefaceri ar putea să prelungească viața cu mai mulți ani”, a adăugat el.

Cercetătorii au analizat 16 ani de statistici, efectuate pe aproximativ 2.700 de adulți de peste 65 de ani în Statele Unite, care au participat la un studiu realizat pe termen lung referitor la sănătatea cardiovasculară, de cercetătorii de la National Institutes of Health (NIH).

Participanții la acest studiu proveneau din trei state americane (Carolina de Nord, Maryland și Pennsylvania) și aveau în general o stare bună de sănătate, la începutul studiului.

Cercetătorii americani au încercat să identifice efectele acizilor grași asupra sănătății, examinând o serie de biomarkeri din sângele adulților care nu primeau suplimente de omega-2 provenind din uleiul de pește.

Ei au putut astfel să evalueze efectele potențiale pe care le are un consum regulat de pește asupra mai multor cauze de mortalitate.

Studiul a fost publicat în versiunea online a revistei Annals of Internal Medicine.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Tragedie înainte de nuntă! Nepotul lui Mircea Rednic, Marius Totolici, a murit în somn la doar 37 de ani
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Minunea de la Cluj: satul care și-a dublat populația cu o strategie neașteptată. Case și terenuri pentru tineri
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Fac provizii pentru iarnă! Șerban Copoț a copt 120 kg de vinete. Rețeta Annei Lesko de roșii marinate, secretul gustului unic
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
O lucrare a lui Picasso a fost găsită la 8 ani după ce a fost furată