În urma unei verificări, inspectorii ANPC au descoperit că mai multe produse puse la vânzare într-o piață renumită din București erau „românești” doar cu numele pe etichete.
În vitrine erau specificate prețurile, zona de proveniență și denumirea, dar în realitate produsele așa zis „românești” erau din Ungaria, potrivit Kanal D.
Cristian Popescu Piedone, președintele ANPC, a fost personal la inspecție pentru a raporta că șunca și slănina vândute în piață era „românești” doar pe etichete.
„Asta este inducerea în eroare a consumatorului – șunculiță produsă în Ungaria pe care scrie șunculiță ardelenească. Ori nu suntem români, ori nu suntem unguri.Omul trebuie să știe”.
Un client intervievat de Kanal D se declară revoltat pentru că vânzătorii escroci ar fi câștigat mai mult din rulaj, cu etichetă mincinoasă.
Alți clienți spun că au putut sesiza imediat diferențele de gust.
Comercianții au primit amenzi în valoare de 38.000 lei de la ANPC.
Citește și: Piedone a cumpărat o CAFEA la 3 lei, dintr-un automat din Suceava. Ce a primit, de fapt, șeful ANPC