Prima pagină » Sănătate » Vitamina D, benefică împotriva tuberculozei – STUDIU

Vitamina D, benefică împotriva tuberculozei – STUDIU

Vitamina D, benefică împotriva tuberculozei - STUDIU
Vitamina D, supranumită "vitamina Soarelui", reduce considerabil reacția inflamatorie asociată cu tuberculoza, informează lefigaro.fr.

Vitamina D, supranumită „vitamina Soarelui”, reduce considerabil reacția inflamatorie asociată cu tuberculoza, informează lefigaro.fr.

Efectul pozitiv al vitaminei D contra tuberculozei se confirmă. Un studiu britanic publicat în Proceedings of the National Academy (PNAS) are în vedere posibilitatea de a administra doze suplimentare de vitamina D personelor care primesc un tratament antimicrobian contra altor infecții pulmonare, precum pneumoniile.

Prezentă în anumite alimente (în special în carnea de pește), vitamina D are particularitatea de a fi secretată în mod natural de organism cu condiția expunerii (însă nu prea îndelungată, pentru a evita apariția cancerului cutanat) la razele ultraviolete ale Soarelui, în principal în timpul verii.

Rolul ei benefic contra rahitismului la copii sau contra bolilor scheletului (osteoporoză, osteomalacie) a justificat decizia de a administra multor generații de copii faimoasele doze zilnice de ulei din ficat de pește. Acesta a fost înlocuit de circa patru decenii de vitamina D sintetică, care are un gust mai puțin pronunțat, administrată sub formă de picături sau de fiole.

În schimb, publicul larg nu prea este la curent cu faptul că „vitamina Soarelui” are particularitatea de a stimula sistemul imunitar și deci de a ajuta organismul să lupte contra unor agenți patologici. În 2011, echipa coordonată de Adrian Martineau de la Natioonal Institute of Medical Research din Londra a publicat în revista medicală The Lancet un studiu care arată că bacilul Koch (agentul responsabil cu declanșarea tuberculozei) era mai repede eradicat la pacienții aflați sub antibioterapie care primeau suplimente de vitamina D, în comparație cu alți pacienți tratați cu aceleași antibiotice dar care primeau un placebo.

Analiza sputei a arătat că bacilul Koch a dispărut în 36 de zile la pacienții din primul grup și în 43,5 zile la pacienții din cel de-al doilea grup. Această diferență de 7,5 zile nu este considerată una semnificativă, exceptându-i pe pacienții purtători ai unei variații la nivelul genei receptoare de vitamina D, pentru care diferența era mai mare. „Acest rezultat demonstrează că vitamina D optimizează tratamentul antibiotic la pacienții care au un profil genetic «bun» și nu le face rău nici celorlalți”, a spus medicul Jean-Claude Souberbielle, endocrinolog la spitalul Necker din Paris.

Studiul publicat în PNAS de aceeași echipă a depășit un prag suplimentar, arătând că vitamina D reduce și efectele inflamatorii ale infecției la pacienții din aceeași categorie care au prelungit perioada în care au primit acele suplimente până la sfârșitul testului, iar acest lucru este valabil indiferent de profilul genetic al pacientului.

„Această descoperire este foarte interesantă, mai ales în cazul tuberculozei cerebrale sau cardiace, afecțiuni pentru care reacția inflamatorie este deosebit de nocivă”, a explicat profesorul Jean-Paul Viard, specialist în boli infecțioase la spitalul Hôtel-Dieu din Paris. „În plus, este pentru prima oară când descoperim o descriere atât de completă a acțiunii vitaminei D asupra unui număr atât de mare de markeri ai sistemului imunitar”, a adăugat el.

Prin accelerarea procesului de vindecare, vitamina D reduce perioada în care bolnavul este contagios, ca și intensitatea durerilor generate de leziunile pulmonare.

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Alarmă pentru tineri: conservantul alimentar care apare în tot mai multe cazuri fatale
Digi24
Unul din cei mai importanți bancheri din Rusia are vești proaste pentru Putin. „Vom ajunge la o criză socială”
Cancan.ro
Imaginile verii de la mare! A “pupat” gardul și a lustruit Audiul. De fapt, “distracția” a avut loc în parcarea de la LOFT
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Câți ani de necontributivitate sunt asimilați pentru pensionare
Mediafax
A spart peretele și a rămas fără cuvinte! Ce a găsit un student valorează 9 milioane de euro
Click
Cum prepară Carmen Brumă înghețata cu cafea. Rețeta simplă, perfectă pentru zilele călduroase
Digi24
Cine sunt cele trei personalități din lume care pot călători fără pașaport. Explicațiile din spatele acestor excepții
Cancan.ro
Alertă seismică în România! Un nou cutremur a fost înregistrat în Vrancea
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Motorina s-a ieftinit cu aproape 70 de bani. Ce prețuri afișează astăzi benzinăriile
Descopera.ro
Un meteorit marțian rar păstrează indicii nemaivăzute despre interiorul Planetei Roșii
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România