Horia Constantinescu: Amenda de două milioane euro pentru Blue Air e derizorie în raport cu anvergura abaterilor. Ce spune președintele ANPC despre ofertele companiilor aeriene

Horia Constantinescu: Amenda de două milioane euro pentru Blue Air e derizorie în raport cu anvergura abaterilor. Ce spune președintele ANPC despre ofertele companiilor aeriene
FOTO - ARHIVĂ: Facebook.com/FlyBlueAir
Publicat: 21/07/2022, 11:27

Amenda de două milioane de euro pe care Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor a acordat-o Blue Air este derizorie în raport cu anvergura abaterilor comise de companie și cu faptul că unii oameni își așteaptă banii înapoi de peste doi ani de zile, a declarat, joi, președintele ANPC, Horia Constantinescu, într-o intervenție tv.

Horia Constantinescu, președintele ANPC, a spus că este dreptul companiei Blue Air să conteste amenda aplicată, atunci când a despre anunțul Blue Air, care susține că nu se va retrage de pe piața din România și va contesta procesul-verbal în baza căruia a primit amenda de 2 milioane de euro. „Dreptul dânșilor de a contesta este consfințit de actele normative. Instanța este cea care va hotărî care dintre cele două entități a avut sau are dreptate”, a spus Horia Constantinescu.

ANPC a anunțat săptămâna trecută că a amendat compania Blue Air cu două milioane de euro, în contextul crizei în care mii de zboruri s-au anulat în Europa.

„În urma neregulilor constatate în ultimul an si jumătate, din care amintim circa 11.300 de zboruri anulate, pentru care consumatorii, din 20 de țări membre UE, au plătit peste 66 milioane de lei, în timp ce operatorul nu le-a respectat drepturile, ANPC a amendat Blue Air cu două milioane de euro. De asemenea, Autoritatea a alertat statele membre UE cu privire la neregulile înregistrate. O altă alertă către țările din spațiul european a fost emisă cu privire la alți doi operatori aerieni: Wizz Air și Ryan Air”, au transmis reprezentanții ANPC.

Cristian Rada, acționarul principal și CEO al companiei aeriene Blue Air, a infirmat zvonurile potrivit cărora compania ar intenționa să se retragă de pe piață.

„Amenda ar fi putut fi mult mai mare”

„Cât despre retragerea companiei de pe piață, sunt declarațiile făcute de reprezentantul acestei companii în fața colegilor comisari și au discutat cu acesta legat de întocmirea procesului-verbal și de măsurile ce vor fi stabilite. A fost domnia sa cel care ne-a comunicat că în cazul stabilirii unei amenzi de anvergura celei pe care deja am aplicat-o iau în calcul retragerea. Cum noi am aplicat sancțiunea, pe cale de consecință ceea ce am transmis este strict din informările primite de la reprezentanții oficiali ai companiei”, a continuat Horia Constantinescu.

„Dacă vorbim doar de suma de 73.000 de consumatori vătămați – și mă refer aici la cea recunoscută inclusiv de către companie în cazul discuțiilor, cu toate că în opinia noastră vorbim de mult mai mulți – dacă împărțim cele 2 milioane de euro la cei doar 73.000, vom afla că amenda pentru fiecare dintre abateri se învârte în jurul sumei de 28 de euro, deci undeva până în 150 de RON, ceea ce mie mi se pare derizoriu raportat la anvergura abaterilor acestei companii și, așa cum bine spuneați și dumneavoastră, raportat și la faptul că unii își așteaptă banii înapoi, nu mai vorbim de alte despăgubiri, de peste doi ani de zile”, a adăugat el, la Știrile B1 TV.

„Dacă am fi avut capacitatea logistică ca pentru fiecare dintre abateri să putem redacta 73.000 de procese-verbale, cu siguranță amenda ar fi putut fi mult mai mare, dar cred că este de la sine înțeles că nu avem la dispoziție resursele umane, resursele materiale și administrative pentru a întocmi într-o perioadă foarte scurtă 73.000 de documente de control”, a mai spus președintele ANPC.

Potrivit lui Horia Constantinescu, din dorința de a recupera pierderile din strările de urgență și de alertă, operatorii au lansat oferte pe care nu aevau siguranța că le pot satisface. „Într-o discuție purtată cu reprezentanții mai multor entități din turism la invitația ministrului Antreprenoriatului și Turismului, concluzia unanimă a fost aceea că, așteptându-se la un an mult mai bun după cei doi ani pandemici, toți au discutat și au lansat pe piață oferte pe care nu aveau certitudinea că le pot și duce la bun sfârșit într-o situație dată de lipsa factorului uman, de concedierea acestora în perioada pandemică”, a declarat președintele ANPC.

„Toate lucrurile acestea ar fi trebuit să fie luate în calcul și fiecare să se limiteze la lungimea plăpumii pe care o avea la dispoziție”, a conchis oficialul ANPC.

Madalina Prundea
Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul Zilei de Transilvania”, la finalul anuluiciteste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase