• Publicat:
  • Actualizat:
Social

Situație revoltătoare la banca ”BT Mic”, în plină criză a coronavirusului! Dobânzi mărite după amânarea plății ratelor : ”Eu vreau să mă ajutați, iar voi mă prostiți!”

Situație revoltătoare la banca ”BT Mic”, în plină criză a coronavirusului! Dobânzi mărite după amânarea plății ratelor : ”Eu vreau să mă ajutați, iar voi mă prostiți!”
Veste uriașă pentru toți cei care au rămas fără loc de muncă. Ce angajatori din România recrutează acum în masă!

Criza coronavirusului care afectează România are repercusiuni grave la toate nivelurile, iar românii se văd nevoiți să ceară băncilor amânarea plății ratelor la creditele obținute. Mulți angajați sunt trimiși în șomaj tehnic, urmând a primi doar 75% din salariu, iar firmele – cu atât mai mult cele domeniul HORECA  – nu-și mai pot desfășura activitatea în condiții normale. Gândul.ro vă prezintă, în exclusivitate, un caz revoltător din care reiese că interesul bancar este mult deasupra interesului cetățeanului care a contractat, la un moment dat, un credit.

”BT Mic”, spre exemplu, este o societate – ”Microfinanțare IFN SA – care face parte din ”familia BT”, respectiv Grupul Financiar Banca Transilvania. Conform celor precizate pe site, este vorba despre o companie dedicată finanțării afacerilor mici, o ”bancă a oamenilor întreprinzători” care ar avea nevoie de serviciile societății ”pentru ca rolul său de susținere a acestora să fie unul complet”.

Frumoasă descriere, provocatoare chiar, iar doritorii pot fi obținute credite care pleacă de la 4.000 de lei și ajung la 200.000 de lei, în anumite condiții. Banii pot fi obținuți de micii întreprinzători într-un termen scurt, 3-4 zile lucrătoare. După cum se specifică pe același site al societății, fiindcă reclama este sufletul comerțului, ”Ai acces la finanțare, chiar dacă în sistemul de banking clasic nu ai gasit o soluție potrivită afacerii tale”.

Un credit contractat cu o lună în urmă atârnă, acum, ca o piatră de moară

O femeie de afaceri din București, administrator și asociat la o firmă – din mediul de afaceri HORECA (n.red. – hoteluri, restaurante, cafenele) – se confruntă, în contextul crizei coronavirusului, cu o situație-limită, ținînd cont că discutăm despre o firmă care organizează evenimente pentru un cunoscut club din București. Numai că, acum, distanțarea socială impusă pentru a stopa răspândirea infecției cu COVID-19 pune ”pe butuci” toate planurile de viitor. Evenimentele sunt anulate, iar întreg acest lanț al afacerilor care se susțin reciproc este șuntat. Femeia de afaceri a rămas și fără banii pe care i-ar fi primit în urma evenimentelor care urmau a fi organizate, dar și cu datorii.

Clienta BT Mic ne-a prezentat, în exclusivitate, problemele cu care se confruntă – în relația cu ”puiul financiar” al Băncii Transilvania – după ce, cu o lună în urmă, a contractat un credit în valoare de 70.000 de lei. Conform contractului încheiat cu ”BT Mic”, a fost vorba despre un ”credit pentru capital de lucru și investiții”.

”Eu am luat un credit luna trecută, pe firmă, fără să știu ce o să se întâmple, iar acum, cu toată situația care s-a creat din cauza crizei coronavirusului și pentru că firma nu mai are activitate – în aceste condiții ale crizei medicale – am dorit să amân plata ratelor pentru o perioadă. Am apucat să plătesc doar o lună, practic. Reprezentatul BT Mic mi-a trimis un grafic reeșalonat, numai că au apărut diferențe față de primul grafic al plăților, dobânda fiind mai mare cu 4.700 de lei, ceea ce mi se pare inadmisibil”, povestește managerul firmei.

O primă eșalonare în perspectiva celor 5 luni de amânare a plății ratelor

După amânarea a cinci luni de la plata ratelor, dobânda a ajuns la 4.700 lei!

Femeia de afaceri este, pe bună dreptate, revoltată, fiindcă potrivit noului grafic pe care l-a primit din partea BT Mic, durata creditului s-a mărit, rata lunară a crescut, iar dobînda ”s-a dezvoltat” într-un ritm… suspect și amețitor.

”Am o firmă – în domeniul HORECA – și organizăm evenimente, numai că acum toate contractele s-au închis. Până în toamnă nu se mai poate face nimic și am plecat acasă. Fără niciun ban. Într-o primă fază, mi s-a spus că ratele nu pot fi amânate și că ar trebui să plătesc măcar dobânda. Apoi, BT Mic mi-a amânat 5 luni plata ratelor, până în septembrie. În septembrie, conform primului grafic eșalonat, plăteam 1814 de lei, iar acum, conform noului grafic, ar trebui să plătesc… 6.000 lei. Deci 4.700 lei sunt doar dobândă, iar creditul care se întindea pe 60 de luni s-a transformat într-unul întins pe 65 de luni, rata lunară crescând, la rîndul său, cu 10-20 de lei. Iar dobânda finală – în loc de 26.700 lei, cât era inițial – a ajuns la suma de 30.800 lei”, mai spune, revoltată, clienta BT Mic.

A doua eșalonare și o creștere amețitoare a dobânzii

”Măi, oameni buni, voi mă păsuiți pentru a-mi pune o dobândă mai mare”

Firește, într-o astfel de situație alarmantă, clienta BT Mic a contactat societatea, dorind să primească explicațiile necesare. Cu atât mai mult că această cerere de amânare a plății ratelor a survenit pe fondul crizei coronavirusului, activitatea firmei pe care o manageriază fiind redusă la zero.

”Prima oară când am primit graficul, am solicitat să mi se explice, ca să înțeleg. Mi s-a răspuns (n.red. – administratorul de cont de la BT Mic) că nu are timp, că sună multe lume, că e o situație stresantă… Era ca și cum l-am deranjat. Le-am spus: Măi, oameni buni, voi mă păsuiți pentru a-mi pune o dobândă mai mare. V-am cerut ajutorul într-o situație de criză… Eu vreau să mă ajutați, iar voi mă prostiți. Iar atitudinea reprezentantului BT Mic m-a deranjat foarte tare. Nu așa trebuie abordată relația cu un client. Ar trebui să fie calmi și să explice oamenilor totul”, concluzionează femeia de afaceri.

Administratorul de cont de la BT Mic, atitudine arogantă: ”Am încheiat conversația!”

Clienta BT Mic spune că a primit pe e-mail reeșalonarea plăților aferente creditului său și a dat un ok formal, solicitând să-i fie transmise actele pentru a le semna. Numai că, la sosirea documetelor, a avut un șoc teribil observând modificările și dobânda crescută. Și a comunicat BT Mic că nu mai dorește să semneze contractul în astfel de condiții care o dezavantajează. Însă răspunsul primit din partea celui care gestionează contul a fost unul halucinant. ”Am încheiat conversația. Am acceptul tău pe mail, o să rămână așa” (n.red. – respectiv în noile condiții, cu o dobândă și rate crescute, plus un credit desfășurat pe 65 de luni).

”Am sunat la Banca Transilvania pentru a face o sesizare. Mi s-a răspuns că nu mă pot adresa decât celor de la BT Mic, fiindcă sunt divizie separată, să iau legătura cu persoana care îmi administrează contul. Și atunci îmi explic de ce respectivul administrator de cont mi-a trântit telefonul în nas, pentru că știe că nu am cum să mă adresez unui superior de-al lui. El este la comandă pe contul meu și-atât. Dar nu este vorba numai de mine. Dacă vine o bătrână de 80 de ani, spre exemplu, cum se vor comporta cu ea?”, întreabă, retoric, femeia de afaceri din București.

Inchide