Prima pagină » Sport » Președintele Volkswagen a respins mereu intrarea în Formula 1, iar acum a plecat. Urmează o decizie mare

Președintele Volkswagen a respins mereu intrarea în Formula 1, iar acum a plecat. Urmează o decizie mare

Președintele Volkswagen a respins mereu intrarea în Formula 1, iar acum a plecat. Urmează o decizie mare
Președintele grupului Volkswagen, Ferdinand Piech, un opozant al intrării mărcii în Formula 1, a demisionat după un conflict cu președinte executiv Martin Winterkorn, ceea ce alimentează speculațiile privind apropierea companiei germane de Marele Circ, informează planetf1.com.

Piech, președintele Comitetului Director al VW Group, s-a opus intrării Volkswagen în Formula 1 din cauza conflictului pe care îl are cu administratorul drepturilor comerciale ale F1, Bernie Ecclestone.

În contrast cu Piech, Winterkorn este cunoscut ca un partizan al extinderii Volkswagen în sporturile cu motor.

Interesul Volkswagen pentru Marele Circ este încurajat de succesul global de marketing înregistrat de grupul rival Daimler, de care aparține campioană mondială, Mercedes AMG.

Mai mulți membri ai Comitetului Director al VW consideră Formula 1 ca fiind un instrument promoțional global mai eficient decât cele în care este implicată compania prin programele ei de sporturi automobilistice.

Pe lângă VW și Audi, printre mărcile grupului se numără Porsche, Lamborghini, Bugatti, Bentley, Skoda și Seat.

Volkswagen Group este implicat în acest moment în trei programe sportive: cu Porsche și Audi în Campionatul Mondial de Anduranță, cu Audi în Campioantul German de Turisme (DTM) și cu Volkswagen în Campionatul Mondial de Raliuri.

Valoarea globală a publicității de care a beneficiat Mercedes în aparițiile televizate din sezonul 2014 al Campionatului Mondial de Formula 1 a fost de 2,8 miliarde de dolari.

În comparație, valoarea publicității de care a beneficiat VW prin programele sale din motorsport a fost estimată la 30 de milioane de dolari.

Mercedes a cheltuit suma netă de 145 de milioane de dolari în Formula 1, fără a include aici banii primiți de la sponsori și de la Ecclestone. Cheltuielile similare ale VW în sporturile în care a participat au fost de peste 2,5 ori mai mari – 350 de milioane de dolari.

Recomandarea video

Mediafax
Un șofer din București a lovit un copac și două ambulanțe SMURD
Digi24
Vladimir Putin „a otrăvit” mințile rușilor. Mihail Kasianov, despre ultima întâlnire cu liderul de la Kremlin: „Te voi distruge oricum”
Cancan.ro
FBI intră pe fir în cazul lui Emil Gânj! Descoperiri ULUITOARE în telefonul criminalului din Mureș
Prosport.ro
Mădălina Ghenea i-a înnebunit pe arabi. Cum și-a făcut apariția în Qatar
Adevarul
Povestea celui mai bogat sat din Ucraina, aflat la graniţa cu România. Paradoxul castelelor din Nyzhnia Apșa
Mediafax
AEP: Peste 2.2 milioane de alegători înscriși pentru alegerile locale parțiale de duminică
Click
Roxana Călin, doctoriţa care a îngrozit România în anii ’90. Și-a ucis şi tranşat rivala în dragoste
Digi24
Rachete spațiale, aur ilegal și o misiune imposibilă a Legiunii Străine: De ce nu poate Europa să își apere frontiera din Amazon
Cancan.ro
Ultimele imagini cu Rodica Stănescu înainte să moară! Se transformare radical de dragul iubitului. Intervenții estetice și...
Ce se întâmplă doctore
Ce se întâmplă cu pensiile din ianuarie 2026? Ministrul Muncii a clarificat situația
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Tesla Model 3 Standard, disponibilă și în România. E cea mai ieftină Tesla și poate fi luată în rate
Descopera.ro
Un EXPERT spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat INTELIGENTE
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
O funcție uitată revine pe WhatsApp