Prima pagină » Actualitate » Ce tip de CIOCOLATĂ reduce riscul de diabet și previne cancerul și bolile de inimă/Cercetătorii de la Harvard au făcut o descoperire extraordinară

Ce tip de CIOCOLATĂ reduce riscul de diabet și previne cancerul și bolile de inimă/Cercetătorii de la Harvard au făcut o descoperire extraordinară

Consumul regulat de ciocolată neagră ar putea reduce semnificativ riscul de diabet de tip 2, arată un studiu amplu făcut de cercetătorii de la Harvard TH Chan School of Public Health și publicat în revista BMJ.

Oamenii de știință au analizat obiceiurile alimentare a 111.654 de asistente medicale, folosind date din sondaje efectuate în anii 1970 și 1980.

Testare întinsă pe 25 de ani

După o urmărire medie de 25 de ani, rezultatele au arătat că persoanele care consumau cel puțin cinci porții de ciocolată neagră pe săptămână aveau un risc cu 21% mai mic de a face diabet de tip 2, comparativ cu cele care consumau rar sau deloc.

Pentru acuratețea studiului, cercetătorii au exclus persoanele cu un aport extrem de ridicat sau scăzut de calorii și au luat în considerare mai mulți factori-cheie ai stilului de viață și ai alimentației.

Interesant este că acest beneficiu a fost observat doar în cazul ciocolatei negre, nu și al celei cu lapte.

Mai mult, studiul a arătat că ciocolata cu lapte a fost asociată cu creșterea în greutate, în timp ce ciocolata neagră a ajutat la menținerea unei greutăți sănătoase.
Cercetătorii spun că beneficiile ar putea fi datorate flavanolilor – compuși care se găsesc și în fructe și legume – prezenți în cantități mari în ciocolata neagră.

În schimb, ciocolata cu lapte și cea albă, care conțin mai mult zahăr adăugat, nu oferă aceleași beneficii pentru sănătate, fiind considerate factori de risc pentru bolile cardiometabolice.

În lume sunt aproape 500 de milioane de diabetici

Descoperirea devine relevantă în contextul în care statisticile din 2019 arată că aproximativ 463 de milioane de persoane sunt afectate de diabet la nivel global, număr care ar putea ajunge la 700 de milioane în următoarele două decenii.

Diabetul necesită monitorizarea constantă a dietei și a nivelului de zahăr din sânge și poate duce la complicații medicale grave.

Totuși, cercetătorii subliniază că, deși asocierea dintre ciocolata neagră și reducerea riscului de diabet este puternică, sunt necesare studii suplimentare controlate și randomizate pentru a confirma aceste rezultate și pentru a înțelege exact mecanismele prin care aceasta ar putea preveni diabetul de tip 2.

CITEȘTE ȘI:

Ministerul Sănătății interzice produsele NESĂNĂTOASE în școli. Ce alimente vor dispărea

Mai multe tipuri de calendare cu ciocolată au fost RETRASE din magazine

Comentarii 0

Lasă un răspuns

Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.
Vă rugăm să țineți cont că folosirea injuriilor, a limbajului instigator la ură, a apelurilor la violență sau trimiterea repetată, în mod abuziv, a aceluiași comentariu pot duce nu doar la ștergerea mesajului, ci și la suspendarea temporară a dreptului de a comenta. Site-ul nostru încurajează dezbaterile aprinse, dar civilizate. Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru contribuția la o discuție bazată pe argumente, nu pe atacuri.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce gătim de Sfânta Maria. 5 rețete tradiționale pentru masa de sărbătoare
Digi24
Alertă la Costinești după ce pe plajă a fost descoperit un obiect suspect
Cancan.ro
Aceste pensii cresc cu 210 lei, de la 1 ianuarie 2027. Care sunt pensionarii din România care se vor bucura de această majorare
Prosport.ro
„Doamna Diana, ne omorâți”. Imagini incendiare cu fosta soție a lui Claudiu Niculescu, în costum de baie
Adevarul
Criza de la Cernavodă și capcana orelor de vârf: obiceiul banal care umflă factura între 19:00 și 23:00
Mediafax
SUA își pune aliații NATO la test: Trump decide cine rămâne „loial” înainte de retragerea trupelor din Europa
Click
Alertă pe o plajă populară din Spania. O creatură de aproape 300 de kilograme a speriat turiștii
Digi24
„Nu va mai fi nici Moscova, nici Sankt Petersburg”. Ideologul lui Putin, teorie apocaliptică despre „probabilul” război nuclear
Cancan.ro
4.000 lei amendă tuturor românilor care locuiesc la casă și fac acest lucru în curte, crezând că nu îi vede nimeni
Ce se întâmplă doctore
Cum arată casa de 21 de milioane de dolari în care locuiesc Meghan Markle și Prințul Harry. „Este vindecător. Te simți liber”
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Exclusiv | Cum arată noile camere de rovinietă inteligente, montate de CNAIR. Calculează câți KM a parcurs o mașină
Descopera.ro
Legumele din întreaga lume dispar. Iată cum ne afectează, fără să știm, alimentația
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BUBULINA: – Facem dragoste de trei ori pe săptămână!
Descopera.ro
Premieră în România: Au fost descoperite primele dovezi ale utilizării uneltelor din os de către neandertalieni