Astronomii caută oceanele „subterane secrete” de pe sateliții lui Uranus. Aceștia ar putea găzdui viață extraterestră / Sursă Foto: Pixabay -Caracter Ilustrativ
Publicat: 26/12/2020, 21:48
Actualizat: 06/04/2021, 15:14

Cercetătorii analizează posibilitatea ca sateliții lui Uranus să aibă oceane subterane „secrete”, în încercarea lor de a găsi lumi care ar putea găzdui viață extraterestră, scrie cotidianul britanic The Independent.

În ce constau cercetările

Cercetătorii cred că Miranda, Ariel, Umbriel, Titania și Oberon, cei mai mari cinci sateliți ai lui Uranus, ar fi primii candidați pentru investigații, datorită asemănărilor lor cu Europa și Enceladus, satelții lui Jupiter și Saturn.

Europa a fost mult timp văzută ca un posibil candidat pentru a găzdui viață extraterestră în sistemul nostru solar, dar trecerea prin crusta groasă de gheață de pe suprafața sa reprezintă o provocare pentru oamenii de știință care speră să ajungă la ocean și să-l studieze mai bine.

Dovezi ale criovulcanismului

Aceste luni prezintă dovezi ale criovulcanismului – fenomen care se petrece atunci materialul lichid vaporii sunt prinți sub suprafața unui corp ceresc și îngheață datorită temperaturilor scăzute.

Imaginile trimise de nava spațială Voyager 2 în 1986 arată, pe acești sateliți, creste, văi și dune, toate acestea putând proveni din oceane subterane.

Marea întrebare este: Unde sunt mediile locuibile în sistemul solar?” Europa și Enceladus „ne fac pe mulți să ne întrebăm dacă există mai mulți sateliți care, deși sunt mici, ar putea avea o climă mai caldă”, a spusBenjamin Weiss, cercetător la Institutul de Tehnologie din Massachusetts.

Oamenii de știință au calculat puterea câmpului magnetic al lui Uranus și impactul acestuia asupra oricăror oceane s-ar ascunde sub suprafața lunilor sale – aceeași tehnică pe care NASA a folosit-o pentru a confirma prezența oceanului de pe Europa și, de asemenea, pe una din celelalte luni ale lui Jupiter, Callisto.

Tentativă de suicid. Marea campioană a ţării a înghiţit un pumn de pastile. A fost...