Cadrele didactice le sugerează elevilor de clasa întâi să se apuce de meditații: „Mi-ar fi fost rușine să propun așa ceva. Părinții sunt de vină!”

Cadrele didactice le sugerează elevilor de clasa întâi să se apuce de meditații: „Mi-ar fi fost rușine să propun așa ceva. Părinții sunt de vină!”
Sursă Foto - Timișoreni.ro
Publicat: 01/12/2022, 16:01
Actualizat: 01/12/2022, 16:02

Problemele din învățământul din România se țin lanț, iar de data asta, una dintre controverse este legată de profesorii care le propun pregătire în particular elevilor din clasele la care predau.

Este și cazul unei eleve din București care se află în clasa întâi, mama sa povestindu-și nemulțumirea pe rețelele de socializare.

„Ce părere aveți despre meditațiile la clasa a I? Povestea este următoarea: Colegiul Național Pedagogic, clasa program step by step, intr-un oraș modest, învățătoare absolvente ale colegiului pedagogic.

În urma evaluărilor de la clasă, una dintre învățătoare propune părinților elevilor cu punctaje mai mici pregătire în particular, după cele 8 ore de școală. Bineînțeles că s-au și găsit câțiva părinți care să dea curs invitației. Ce părere aveți?”, a scris femeia pe grupul Părinții elevilor din România.

„Lăsați-le copiilor copilăria!”

În comentarii, părerile se împart, unii dau vina pe profesori, alții, pe părinți, iar restul, pe România.

„Problema e de percepție. Salariile sunt minuscule și, pe bună dreptate, există senzația că muncești pentru alții. De aici și imaginația exacerbată pentru activități financiare din care rezultă cât de cât venituri, manuale și culegeri de tot felul, After, pregătire etc etc. Chiar nu văd soluții”, a scris un părinte.

„Profesorii trebuie plătiți în funcție de progresul elevilor (atenție, nu de performanță, ci de progres!)”, mai spune cineva.

„Dacă în orele de școală nu sunt suficiente pentru acel profesor să învețe copiii, atunci nu are rost să mai petreacă timp extra cu ei. E dovadă supremă de incompetență din partea ei. Ce o să facă după ore, o să le repete până memorează mecanic, pentru că ea nu este în stare să explice un subiect decât în forma în care a învățat-o ea, și anume tot mecanic”, a mai scris un alt părinte.

„După 8 ore petrecute cu dânsele, în fiecare zi, nu cred că ar mai avea nevoie vreun copilaș de pregătire, mai ales în cls I. Mi-ar fi fost rușine, mie, ca și cadru didactic să propun așa ceva”, a fost părerea altei persoane.

„Părinți cel puțin ignoranți (ca să fiu blândă) care calcă în picioare timpul legal de relaxare al copiilor și cadru didactic incompetent care mai și încalcă legea cerând bani în particular de la elevii săi, după ce 8 ore pe zi nu e în stare să îi învețe la nivel corespunzător. Educația în România. De vis.”, a fost părerea altcuiva.

„Nu vă poate obliga. Sincer până în clasa a 6-a mai mult de practicarea unui sport și învățarea treptată a unei limbi străine, altceva nu ar trebui făcut în privat. Înainte de examen înțeleg pe la română și mate, dar și acolo nu e o tragedie dacă elevul obține 7-8 pe puterile lui în loc de 9-10 cu meditații”, se mai arată într-un comentariu.

„Lăsați-le copiilor copilăria! O să aibă destul timp să își bată capul cu acest sistem greoi și agasant. Nimic nu e mai important decât starea de bine a copilului! E mult prea devreme pentru așa ceva. În plus, la Step by step lucrează până după amiază. Sau așa ar trebui! Este suficient pentru vârstă lor! Sport și aer liber!”, a fost părerea unui internaut.

Amyra Garey
Amyra Garey a absolvit Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, Universitatea București, secția Filologie, limbile - ucraineană-rusă. Pasionată de poezie și scriere, a câștigat concursuri literare, lucrând alături de scriitorul ucraineanciteste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase