„În cadrul procesului de reorganizare, nu s-au solicitat și nu se vor solicita liste cu persoane care urmează să fie concediate. Astfel de practici sunt incompatibile cu cadrul legal aplicabil și contravin principiilor de transparență și echitate care guvernează această reformă administrativă”, menționează Cancelariei Prim-ministrului, ca urmare a apariției în spațiul public a unor informații inexacte cu privire la desfășurarea procesului de reorganizare a posturilor.
Cancelaria premierului mai menționează că reorganizarea se desfășoară cu respectarea strictă a prevederilor Codului administrativ (art. 518 și 519) și presupune parcurgerea unor proceduri legale individuale, aplicabile fiecărui funcționar public afectat de modificarea structurii instituționale.
Etapele și regulile aplicabile:
„Selecția post-reorganizare se va face exclusiv prin aceste mecanisme prevăzute de lege. Nu există și nu va exista niciun alt tip de listă, filtru sau decizie paralelă privind personalul. Orice speculații privind existența unor liste informale sau intervenții arbitrare în procesul de selecție sunt complet nefondate. Reorganizarea se va desfășura în mod corect, transparent și exclusiv în baza criteriilor legale. Nicio persoană nu poate fi eliminată sau păstrată în afara cadrului prevăzut de lege”, mai menționează sursa citată.
AUTORUL VĂ RECOMANDĂ ȘI: