Condiții mizere de cazare pentru angajați, pe litoral: „Angajatorii te tratează ca pe un sclav”

Publicat: 30/07/2018, 10:41

Andrei Tudor spune că, la fel ca alți studenți, a încercat să lucreze în această vară pe litoralul Mării Negre, alături de prietena sa, însă experiența prin care a trecut l-a făcut să ajungă la o concluzie tristă: „Angajatorii te tratează ca pe un sclav, iar condițiile sunt jalnice!”.

„Vara aceasta, mai exact la începutul lunii iulie, am vrut să lucrez împreună cu iubita mea la mare. Fiindcă nu locuim în Constanța, ne-am axat pe joburile cu cazare inclusă. Am căutat pe un site de specialitate anunțuri de angajare, iar la peste 80% dintre joburi se lucra 12 ore pe zi, de luni până duminică, adică precum sclavii, pe un salariu de 1.500 de lei net. În final, am decis să mergem la un hotel în Eforie Sud, pe postul de ospătar. Doamna cu care am vorbit la telefon ne-a spus să nu ne așteptăm la condiții de cazare foarte bune, însă ce putea fi mai rău decât un pat între patru pereți și un geam?! Era OK și așa!”, a declarat luni, corespondentului MEDIAFAX, Andrei Tudor, un tânăr de 20 de ani, student la Facultatea de Matematică.

Studentul ieșean a adăugat că, după o lungă călătorie cu trenul, cei doi au ajuns la hotel.

„Am ajuns la hotel, unde mesele și scaunele aveau praf pe ele, trebuia să le ștergem, că pentru asta am fost chemați, dar, totuși, ne-am așezat ca să discutăm despre angajare cu administratorul. Acolo mai lucrau câțiva copii (aveau maximum 16 ani) și un băiat de aproximativ 20 de ani. După ce s-a terminat discuția, am așteptat să își termine tura angajații, ca să mergem să vedem camerele în care urma să fim cazați. În final, am ajuns și la cazarea noastră, care era un dezastru total: pernele erau foarte murdare (cine știe ce ciupercă se mai putea lua!), ușa nu avea nici măcar o încuietoare, iar cojile de semințe de pe jos erau de la cei de anul trecut, nici măcar acelea nu au putut fi strânse înainte să ajungem noi!”, a subliniat Andrei Tudor.

Cazare angajați- Eforie Sud

Tânărul ieșean a mai spus că, în fapt, condițiile de cazare a angajaților erau mizerabile și nu se putea locui acolo nici măcar o zi.

„Nu am stat prea mult în acea cameră și am plecat, acolo nu se putea locui nici măcar o zi. Iar baia… ceva ce nu am văzut niciodată! Am luat legătura cu doamna care făcea angajările și i-am povestit că nu se poate sta acolo. Răspunsul dumneaei a fost: «Angajații trebuie să-și facă curat singuri, nu este problema mea! Mizeria a fost lăsată de angajații de anul trecut, eu nu știu ce e acolo, pentru că eu nu urc la etajul respectiv. De ce să strâng eu mizeria altora?!». În final, doamna a spus că va trimite pe cineva să facă acolo curățenie, dar nu cred că s-a întâmplat asta!”, a afirmat Andrei Tudor.

Studentul a menționat că nu își poate imagina ce microbi erau prin bucătărie, în condițiile în care cazarea arăta în acel mod.

„Având în vedere condițiile în care trăiesc angajații, nu aș vrea să știu ce microbi sunt în bucătărie și pe mâinile celor care servesc mâncarea. Eu, unul, nu am să mai calc vreodată la acel hotel. Concluzia mea este că cei mai mulți (nu toți!) dintre angajatorii de pe litoral își bat joc de cei care vin și muncesc la mare, unii punându-i pe angajați să lucreze câte 12 ore pe zi pe un salariu foarte mic, ca niște sclavi, iar alții oferind niste condiții jalnice!”, a spus Andrei Tudor.

Acesta a adăugat că, după experiența trăită în Eforie Sud, a încercat, împreună cu prietena lui, să își găsească un loc de muncă tot pe litoral, dar condițiile nu erau foarte diferite.

„Am mai încercat în alte locuri, dar se cerea muncă de 12 ore pe zi, ceea ce ni s-a părut foarte mult, iar salariile nu depășeau suma de 1.600 de lei net. Mai mult, am mers la o unitate din Neptun, cred, unde cazarea era similară, o căsuță pe pământ, cu două paturi, în care nu aveam loc nici de bagaje. Singura diferență era că acolo nu era mizerie”, a mai afirmat ieșeanul.

Acesta a adăugat că, la locul de muncă din Eforie Sud, i s-a cerut o diplomă de studii și, în afară de cazare, i s-ar fi oferit trei mese pe zi, dar că nu ar fi vrut mănânce în acel loc.

Contactat telefonic, fostul administrator al hotelului respectiv a declarat că a renunțat la funcție: „Eu am renunțat la funcția de administrator în urmă cu aproximativ două săptămâni, este altcineva acum, nu știu… Legat de nemulțumirile tinerilor care voiau să se angajeze, eu le-am spus că trebuie să își întrețină și ei curățenia, le-am dat pături curate, cearșafuri, dar nu aveam destule cameriste, care să facă curat. Eu nu prea aveam timp să merg pe acolo. Sunt tineri. Eu le-am spus: «Trebuie să întrețineți și voi! Sunteți angajați, nu sunteți turiști!»”.

Cazare angajați- Eforie Sud

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Una dintre celebrele gemene siameze Abby și Brittany s-a căsătorit. De ce nu au făcut...
VIDEO EXPLOZIV | Lider PNL, surprins când o posedă în mașina de serviciu pe tanti...
FOTO. Ea este cea mai sexy sportivă din culturismul românesc! Are un singur vis: „Asta...
Andreea Bălan a recunoscut tot despre certurile cu Victor Cornea: „Nu există împăcare”
Avertismentul lui Donald Tusk. „Ştiu că sună devastator, dar a început o nouă eră: era...
Este incredibil ce le-a spus Mirel părinților săi! Au ieșit înmărmuriți după dialogul cu fiul...
Actriţele din filmele pentru adulţi fără pic de machiaj. Galerie foto FABULOASĂ!
Vremea 1 - 29 aprilie 2024. Începem săptămâna cu 31 de grade Celsius. Meteorologii se...
Ies la iveală noi detalii despre Mirel. Tânărul este cunoscut pentru agresivitate: "Era foarte obsesiv,...
Autoritățile au decis. Cine va avea custodia Ritei, fiica regretatei Rona Hartner: ,,Tatăl are rolul...
S-au despărţit cu scandal! Cele mai scurte căsnicii ale vedetelor din România
Veste ȘOC pe piața mașinilor electrice. Chinezii au lansat mașina care bate TESLA! - GALERIE...
Actorul Steven Seagal le-a vizitat pe victimele atacului terorist de la Moscova
Bestia COSMICĂ din INIMA galaxiei noastre S-A TREZIT
RUSIA, în lacrimi! A MURIT împușcat de 3 ori! S-a încercat imposibilul
Răsturnare de situație la Survivor. Motivul real pentru care Alexandra a fost eliminată
Geamăna siameză Abby Hensel s-a căsătorit. Imagini cu ea și sora Brittany în rochie de mireasă....
Mama Andreei, prăbușită de durere la înmormântarea fiicei sale, ucise fără milă de studentul la...
Cum a petrecut mama Geta ziua ei de naștere și ce cadouri a primit? „N-am...
"Nu-mi pare rău că sunt la închisoare". Mirel Dragomir nu are remușcări după fapta comisă....
BANCUL ZILEI. Învățătoarea: Bulă, îți dau un bilet să îl duci lu’ taică-tu. Dar să...
Marina Voica, povestea unei vieți ca un Tango la ceas de seară | EXCLUSIV la...