IAB România: Publicitatea online a crescut cu 7%, anul trecut, în România

IAB România: Publicitatea online a crescut cu 7%, anul trecut, în România
Publicat: 02/06/2015, 16:55

Conform celei mai recente ediții a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), realizat de IAB România și PwC România pentru al optulea an consecutiv, piața de publicitate online din România a avut în anul 2014 o valoare raportată de companiile participante de 112.824.515 lei, adică 25,4 milioane de euro la un curs mediu anual de 4,4446 lei/ euro, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.

La nivel anual, s-a consemnat o creștere în termeni reali, de 7% față de anul precedent (luând în calcul doar companiile care au participat la studiu în toate cele patru semestre din 2013 și 2014).

„Cred că dacă la această creștere naturală de 7% în termeni reali mai adăugăm și rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, în următorii doi ani vom putea avea și o creștere de două cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem să avem o mai mare implicare în acest tip de activități din partea cât mai multor actori din această piață”, a declarat Ionuț Oprea, președintele Asociației IAB România.

„Piața media din România, în general, și segmentul publicității online, în special, se confruntă în continuare cu diverse provocări. Potențial de creștere există, pentru că traversăm o perioadă de accelerare a creșterii economice, când jucătorii se luptă pentru câștigarea cotei de piață, însă este nevoie de inovație la nivelul publisherilor online pentru a reuși să monetizeze interesul crescut al advertiserilor. De asemenea, există loc de îmbunătățire a modelului de afaceri al publisherilor online și de optimizare a procesului de vânzare. S-a observat de asemenea faptul că în ultimii doi ani au început să câștige teren segmentele de mobile și video advertising, odată cu dezvoltarea accelerată a internetului mobil și a interconectării accentuate a dispozitivelor inteligente. Acestea sunt zone asupra cărora publisherii trebuie să se concentreze îndeosebi, pentru a crea conținut de calitate și a capitaliza oportunitățile de piață”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanță pentru Management, PwC România.

În ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au rămas cele mai populare segmente ale publicității online, acestea fiind urmate de content sponsorships.

Printre industriile care au condus topul investițiilor în publicitatea online în a doua jumătate a anului 2014 se numără: „Telecomunicații”, pentru al șaselea an consecutiv lider pe piață, secondat de data aceasta de „Drinks” și „Online retail”. Retailul online ajunge astfel în premieră pe locul al treilea în topul consumului de publicitate online, depășind segmentul „Auto”, care deținuse locul al treilea la nivel de volum în primul semestru al anului 2014.

2014 este al optulea an în care IAB România și PwC România realizează acest studiu, rapoartele pentru toată perioada 2007-2014 fiind disponibile membrilor asociației IAB România, precum și celor care aleg să devină membri ai asociației în perioada următoare. Raportul complet pentru cel de-al doilea semestru al anului 2014, precum și pentru întregul an 2014 va fi disponibil în luna iunie.

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este unul de referință pentru evaluarea vânzărilor industriei de publicitate online din România, analizând piața în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet și lunile din fiecare semestru și an pentru determinarea sezonalității. Încă din 2008, ROADS agregă direct vânzările nete, directe de publicitate online, ale companiilor participante (publisheri), oferind astfel cifre exacte despre volumul total al vânzărilor companiilor participante, în același timp asigurând confidențialitatea datelor oferite de fiecare dintre acestea, potrivit comunicatului.

Asociația IAB România a fost creată în anul 2006 și reunește cele mai importante companii din domeniul publicității pe internet: regii de media, agenții de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicității online, publisheri autohtoni și filiale internaționale. IAB România este membră a asociației IAB Europe.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
FOTO. Ceasul celui mai bogat pasager de pe Titanic a fost vândut la licitaţie pentru...
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
Bilanț dezastruos pentru ruși, potrivit oficialilor britanici. Pierderile Rusiei în Ucraina se apropie de jumătate...
Povestea care a făcut ocolul lumii. Ce au găsit părinții în camera fiicei lor, în...
ȘOCANT! Cum arată un hamburger de la McDonald’s după ce a fost ținut timp de...
Cine sunt românii care trebuie să plătească "taxa pe lux" pentru locuinţele şi maşinile pe care...
Persoană înecată în mare, în stațiunea Mamaia. Tragedie de Florii pe litoral
O cisternă cu etanol s-a răsturnat pe carosabil, în Vrancea! Șoferul a decedat
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
Omul care a spus ADEVĂRUL despre Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
S-A DECIS PLATA a câte 3.000 de euro pe lună. Banii intră direct ÎN CONTUL...
Rețetă tradițională de plachie de crap. Nu durează mult să faci un pește sănătos și...
Cine a câștigat a 11-a gală Te cunosc de undeva!. Punctele concurenților de la canapea...
Persoană înecată în mare, în stațiunea Mamaia. Tragedie de Florii pe litoral
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
Motivul pentru care Paula Seling a vrut să plece definitiv din România: ”Drumul meu era...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Jami Gertz, cea mai bogată actriță de la Hollywood. „Mă aflu într-un moment al vieții...