• Publicat:
  • Actualizat:
Știri

Mazăre despre protestele sindicatelor împotriva subordonării Portului Constanța la Consiliul Local: „E protestul milionarilor din port, nu al sindicaliștilor. Eu vreau profit. Ei țipă”

Radu Mazăre vrea să conducă Portul Constanța.
Radu Mazăre vrea să conducă Portul Constanța.

Aproximativ 600 de reprezentanți ai Federației Naționale a Sindicatelor Portuare Constanța au protestat, miercuri, la Ministerul Transporturilor, față de trecerea Portului Constanța la Consiliul Local, cerând președintelui Traian Băsescu o poziție oficială față de această intenție a Guvernului.

Contactat de gândul, Radu Mazăre, cel care i-a solicitat imperios premierului Victor Ponta să-i dea în subordonare Portul Constanța, a declarat că protestele sunt alimentate de „milionarii din port” pe care însă nu i-a numit.

„Eu cred că nu este protestul sindicaliștilor, și mai mult al milionarilor din port. O să constatați că Portul Constanța a avut profit, anul trecut, 8 milioane de euro și numai o singură firmă din port a avut 14 milioane. Dacă adunăm profiturile tuturor firmelor, vom constata că sunt multe zeci de milioane. Sigur că milionarilor le convine să plătească pe teren tarifele negociate acum 24 de ani. Adică mai nimic. Sigur că nu le convine o conducere care să urmărească rentabilizarea și profitabilizarea portului.

Dacă noi am avea 33%, privații 33, atunci numai merge cu ciubucăria pe la minister, că la minister nu contează cât încasează statul. Atunci ei țipă. Pe mine mă intereseză ca portul să scoată profit și profitul să vină la municipalitate, și de la municipalitate să acord subvenția la energia termică”, a declarat Mazăre.

Sindicatele: „Portul Constanța nu este club de noapte”

Sindicaliștii portuari se opun și listării la bursă a autorității portuare – Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța.

Ei au spus că, dacă Portul Constanța va fi transferat la consiliul local și autoritatea portuară va fi listată la bursă, va fi oprită activitatea în port.

Cei aproximativ 600 de sindicaliști, aduși cu mai multe autocare, s-au adunat în parcul din fața Ministerului Transporturilor cu pancarte pe care aveau scrise mesaje precum: „Portul Constanța este al țării, nu al poftelor voastre”, „Privatizarea autorității portuare – marele proiect al marilor proiecte”, „Portul Constanța nu este un car alegoric”, „Portul Constanța nu este club de noapte” și „Portul Constanța nu este harem”.

Totodată, ei au strigat „Unitate” și Solidaritate”, făcând zgomot la două butoaie, din trompete și vuvuzele.

Președintele federației, Mihai Burlacu, a spus că se dorește convocarea în regim de urgență a unei întâlniri între premierul Victor Ponta și ministrul Transporturilor Dan Șova, pentru a le prezenta acestora „argumentele juridice” ale sindicaliștilor pentru renunțarea la transferul Portului Constanța la autoritatea locală.

„Totodată, facem apel la Consiliul Suprem de Apărare a Țării și implicit la președintele Traian Băsescu să prezinte o poziție oficială asupra intenției Guvernului de a lista la bursă autoritatea portuară și de a trece portul la consiliul local”, a mai spus Burlacu, insistând asupra faptului că Portul Constanța reprezintă un punct strategic pentru România și că alte porturi din Marea Neagră, precum Odesa, Burgas și Varna, ar putea să devină mai interesante pentru operatorii economici care acum lucrează cu Portul Constanța.

De asemenea, el a atras atenția și asupra faptului că ceea ce se întâmplă în Crimeea ar trebui să fie argument suprem pentru ca Portul Constanța să rămână sub autoritatea Guvernului.

La protest a venit și președintele Blocului Național Sindical (BNS), Dumitru Costin, care a arătat, la rândul său, că Portul Constanța este o poartă de intrare în UE, precum și că activitatea acestuia contribuie la PIB cu 8 – 10 la sută pe an.

Și Costin a cerut o poziție publică din partea președintelui Traian Băsescu și a spus că, dacă nu va fi stopată trecerea Portului Constanța în subordinea consiliului local, președintele să-și asume ca România să fie expusă unor riscuri suplimentare și să fie oprit lucrul în port, ceea ce ar însemna ca, numai într-o lună, să se piardă 1 la sută din PIB.

Protestul s-a încheiat după o oră. La final, manifestanții au lăsat în fața Ministerului Transporturilor vaporașe din hârtie, spunând că vor să arate soarta pe care o vor avea navele românești dacă Portul Constanța va trece la consiliul local și autoritatea portuară va fi listată la bursă.

Ulterior, ministrul Transporturilor Dan Șova a transmis printr-un comunicat că îi invită pe reprezentanții BNS la discuții de la ora 16.30.

Inchide