O nouă teorie despre dispariția dinozaurilor explicată de fizicianul Cristian Presură: „E surprinzător, noi credeam până acum că ar fi fost un asteroid”

O nouă teorie despre dispariția dinozaurilor explicată de fizicianul Cristian Presură:„E surprinzător, noi credeam până acum că ar fi fost un asteroid” / Sursă FOTO: Shutterstock - caracter ilustrativ
Publicat: 21/02/2021, 20:48
Actualizat: 21/02/2021, 23:20

Fizicianul Cristian presură a explicat faptul că dinozaurii nu ar fi dispărut după ce un asteroid a lovit Pământul, așa cum se credea anterior, ci din cauza prăbușirii unui obiect care se afla dincolo de extremitățile sistemului nostru solar.

În prezent, oamenii de știință cred că obiectul care a lovit pământul în Mexic, lăsând un crater imens, ar fi fost de fapt o bucată mare dintr-o cometă.

„E surprinzător, pentru că noi credeam până acum că ar fi fost un asteroid. Asteroizii sunt niște pietre stâncoase, niște bolovani, uneori mari de zeci, sute de metri. Aceștia stau între Marte și Jupiter și până acum s-a crezut că de acolo a venit dezastrul, că un astfel de asteroid a lovit pământul”, a declarat fizicianul Cristian Presură, la Digi24.

Aceasta a precizat că ar fi vorba de o cometă din gheață murdară care s-a dezintegrat, iar una dintre bucăți a ajuns să lovească Pământul.

Cristian Presură: „Ar fi vorba de o cometă, care de data aceasta vine de la o depărtare mult mai mare”

„De astăzi avem o nouă teorie. Ar fi vorba de o cometă, care de data aceasta vine de la o depărtare mult mai mare, de dincolo de marginile sistemului solar, undeva din norul lui Oort. Această cometă ar fi făcută din gheață murdară. S-ar fi apropiat către Soare, ar fi fost deviată de planeta Jupiter și când a ajuns în apropierea Soarelui, s-a dezintegrat în bucățele mai mici, iar una dintre acestea a lovit Pământul (…) E foarte important să știm că sistemul solar este mare și planeta Pământ este foarte mică. Dacă Pământul ar avea dimensiunea unei monede și s-ar afla la 200 de metri de Soare, ar orbita în jurul unui stadion de fotbal. În esență, este greu de lovit de alte obiecte din sistemul solar. Numai că sunt multe obiecte în sistemul solar și au fost și mai multe la început, când sistemul solar se forma, iar dintre acestea, un rol special în joacă cometele. Ele conțin foarte multă gheață. O parte a apei de pe Pământ e posibil să fie adusă de comete”, a mai susținut fizicianul.

De ce pe Pământ a avut loc o iarnă de 18 luni

De asemenea, acesta a explicat de ce în urma impactului cometei cu Pământul a fost înregistrată o iarnă de 18 luni.

„Din cauza prafului care a fost generat în urma impactului. Zona de impact are 150 de kilometri diametru. Astronomii estimează că acel obiect avea 10 kilometri diametru, dar viteza lui a fost uriașă, așa că zona de impact a fost de 150 de kilometri. Tot materialul care era acolo a fost aruncat în spațiu sub formă de praf, care s-a așezat în atmosferă și a acoperit tot Pământul, lăsându-l în beznă pentru aproape un an de zile”, a explicat Cristian Presură.

Care este riscul producerii unui nou fenomen de extincție

Totodată, acesta a subliniat că riscul ca planeta noastră să se confrunte cu un un nou fenomen de extincție în masă este redus.

„Posibilitatea există, însă probabilitatea scade în timp. Când s-a format sistemul solar, da, erau multe bombardamente. Acum sunt din ce în ce mai puține pentru că obiectele din sistemul solar s-au stabilizat pe orbite. Dar, din când în când, Soarele nostru mai trece pe lângă alte obiecte care, cu ajutorul câmpului gravitațional, disturbă acest echilibru. Se întâmplă ca anumite obiecte din norul lui Oort să se îndrepte din nou către noi și să creeze resturi care ar putea să ne lovească. Dar această probabilitate este foarte mică. Dispariția dinozaurilor a avut loc acum 60 de milioane de ani. Poate mai există un astfel de eveniment peste 100 de milioane de ani. Până atunci, să fim noi sănătoși și să avem grijă de ceea ce este aici pe pământ”, a spus Cristian Presură.

„Nu e bine deloc”. Starea de sănătate a Regelui Charles s-ar fi înrăutățit. Palatul Buckingham...
Chirie de 30 de bani pe zi în locul din România cu priveliște de vis!...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Doi angajați de la o bancă din București au văzut că un client avea o...
Ce a pățit o româncă, după ce a cumpărat o caserolă cu aripioare de pui...
Regele Charles este într-o stare REA! S-au activat planurile de înmormântare!
Craterul din Slănic se măreşte, iar crăpăturile au ajuns la blocurile şi la casele din...
Cine este Ramona, tânăra de 28 de ani care ar fi căzut în gol de...
Care este starea de sănătate a Regelui Charles al III-lea. Familia Regală Britanică a făcut...
„Este foarte bolnav”. Îngrijorările cu privire la Regele Charles sunt din ce în ce mai...
Un veteran NASA a descoperit o nouă FORȚĂ a naturii, neștiută până acum
Regulă pentru absolut toți șoferii din România. Se pedepsește cu închisoarea de la 2 la...
Băsescu îl spulberă iar pe Geoană. Întrebarea la care trebuie să răspundă
Cât costă cea mai ieftină înmormântare organizată de „Regina Întunericului”. Suma este accesibilă pentru toate...
Regele Charles în stare gravă! Se pregătește înmormântarea!
Leo de la Roșiori a făcut mărturisiri emoționante despre momentele de marginalizare pe care le-a...