Pasajul Rutier de la Piața Presei a fost aprobat de consilierii municipali. Oprescu: Lucrările încep și mâine

Pasajul Rutier de la Piața Presei a fost aprobat de consilierii municipali. Oprescu: Lucrările încep și mâine
Publicat: 28/08/2013, 17:39
Actualizat: 09/09/2019, 00:29

Consilierii municipali au votat cu majoritate de voturi miercuri proiectul privind construirea Pasajului Rutier de la Piața Presei Libere. Astfel, zona de la Piața Presei Libere va arăta complet schimbată față de cum o știm astăzi, potrivit proiectului de hotărâre. Primăria Capitalei vrea să investească 18 milioane de lei pentru un proiect care va fluidiza traficul rutier din zona Pieței Presei Libere. Poriectul a fost aprobat în umră cu patru ani, în legislatura trecută, dar din lipsă de fonduri a fost amânat.

Numai că față de varianta inițială, proiectul supus la vot cuprinde numai pasajul rutier din Pieței Presei, pajul pietonal prezăzut în proiectul suspus dezbaterii publice fiind scos.

Pasajul rutier subteran se va realiza pe sensul dinspre DN1 spre Șoseaua Kiseleff. Astfel, șoferii vor putea intra în pasaj din Șos. București-Ploiești, dinspre Fantana Miorița și vor ieși pe Șoseaua Kiseleff, în zona ștrandului Tineretului, și pe bd. Mărăști, după City Gate Towers. La sugestia arhietcților pasajul pentru pietoni nu va mai fi construit în Piața Presei Libere, dar edilii au declarat că vor îmbunățăți și reface actualul pasaj pentru pietoni.

Consilierii au votat și alte amendamente la proiect, și anume parcările subterane prevăzute în zona Pieței Presei Libere nu vor mai fi construite, iar clădirea destinată pentru un nou sediu al Ministerului de Externe proiectată la capătul linei tramvaiului 41 nu va mai fi nici ea construită din lispă de fonduri.

În expunerea de motive a proiectului se arată că în zona Pieței Presei Libere trebuie construit un pasaj rutier din cauză că aici se întâlnesc fluxuri importante de vehicule și pietoni, precum și linii de transport public foarte aglomerate.

Tot în expunerea de motive se arată că prin realizarea acestui proiect se asigura îmbunătățirea infrastructurii, reabilitarea și mărirea capacităților rețelelor publice edilitare și creșterea performanței transportului public.

Până acum, Primăria Capitalei a făcut deja licitație pentru construirea Pasajului rutier de la Casa Presei și a atribuit proiectul consorțiului SC Apolodor Demolari, Eurovia Construct International, TEHCON & Edilitare și Infrastructura și SC Consitrans SRL.

Proiectul a trecut după lungi dezbateri li după ce primarul general s-a contrat cu consilierii muncipali mai mult două ore. A fost nevoie de câteva pauze și de explicații din partea unui reprezentant al Comisiei de Urbanism pentru ca toată lumea să înțeleagă ce se întâmplă cu acel pasaj.

„Au trecut patru ani de zile de la aprobarea PUZ-ului și de la aprobarea proiectului pentru că niciodată nu s-a finanțat acest pasaj. Anul acesta ca să putem să facem acest pasaj erau o serie de cerințe: Ministerul De Externe voia un sediu pe colț, înspre Kiseleff, Metroul trebuia să spună pe unde să treacă linia înspre Otopeni, în sfârțit a precizat pe unde va trece, și din cauza asta era nevoie de un alt PUZ”, a spus Oprescu.

Oprescu a spus că proiectul este redus în prezent nujmai la pasajul rutier, iar dacă peste ani Ministerul de Externe va avea bani de clădirie nouă, atunci aceasta va fi reintrodusă. Din proiect a fost scoasă și o parcare subterană. Primarul general a spus că în locul acesteia vor fi create peste 800 de locuri de parcare la suprafață, cu plată, pe terenurile care aparțin primăriei.

„Pasajul pietenotal existent va fi reparat si completat cu un pasaj pietonal simplu între trotuarul care mărginește Kiseleff-ul și până la casa Presei Libere tocmai pentru a nu mai traversa pietoni pe deasupra. Dinn acest moment lucrările pot începe de ieri. Mâine dau autorizație de construcție care a fost aprobată în urmă cu patru ani de zile”, spune Oprescu, care a precizat că întregul pasaj va fi construit în șase luni de zile.

În timp ce primarul general spune că prețul pentru întreg proiectul va rămâne la fel ca acum patru ani – adică 18 milioane de lei, arhitecții spun că pentru întreaga zonă se vor cheltui 33.000.000 de euro pentru un proiect inutil și brutal

Ce spun arhitecții despre proiect: pasajul este inutil

Ordinul Arhitecților din România – filiala București- consideră că Pasajul rutier de la Casa Presei este inutil funcșional. Într-un memoriu trimis la primărie arhitecții arată că în zona Pieței Presei Libere nu există blocaje majore ale circulației.„Admițând că ele există sau vor exista, extinderea pasajului spre Șoseaua Kiseleff nu va face altceva decât să le deplaseze către sud, spre Piața Victoriei”, arată arhiecții.

„Soluția eliminării blocajelor nu poate fi cea a construirii de pasaje direcționate către centru, ci cu totul alta: la nivel local prin optimizarea ciclului de semaforizare și la nivel de ansamblu prin disiparea fluxului de trafic venind din exterior prin distribuirea pe inele”, vin arhitecții cu soluțiile.

Arhitecții spun că noul pasaj nu numai că agresează mediul prin tăierile de copaci ce se vor face, dar agresează și patrimoniul istoric.

„Soseaua Kiseleff, ca și bulevardele Aviatorilor și Preza, compun, împreună cu zona de parcuri pe care o traverseazp, un ansamblu monumental de mare valoare al Bucureștiului. Este un tip de compoziție urbană practicat mai cu seamă la sfârșitul secolului XIX-lea în mari orașe ale Europei, dar și în America de Nord”, spun arhitecții.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
O celebră influenceriţă pe TikTok a fost asasinată în fața casei sale. Atacatorul s-a prefăcut...
BREAKING! Anunț de la Buckingham despre starea de sănătate a Regelui Charles. Comunicat oficial emis...
FOTO. Ce frumoasă e iubita celebrului fotbalist! Poze hot cu manechinul
Simona Halep revine în Spania! Sportiva din România va evolua la Madrid Open
O fetiță le-a spus părinților că are un monstru în cameră, dar ei nu au...
Povestea care a făcut ocolul lumii. Ce au găsit părinții în camera fiicei lor, în...
ȘOCANT! Cum arată un hamburger de la McDonald’s după ce a fost ținut timp de...
Cine sunt românii care trebuie să plătească "taxa pe lux" pentru locuinţele şi maşinile pe care...
A început livrarea pensiilor pe luna mai. Data exactă când intră banii pe card. Poșta...
O cisternă cu etanol s-a răsturnat pe carosabil, în Vrancea! Șoferul a decedat
Wow sau Bau? Cât de mult le-au schimbat operaţiile estetice pe vedetele din România
China ne bate și la diesel! A creat un motor REVOLUȚIONAR
Răsturnare de situaţie din piaţa muncii. Exodul a luat sfârşit: Procentul românilor care caută activ...
Omul care a spus ADEVĂRUL despre Zona 51 și Farfuriile Zburătoare
Anunț istoric pentru cei care au mașini PE MOTORINĂ. Vestea pe care nu o mai...
Cine a câștigat a 11-a gală Te cunosc de undeva!. Punctele concurenților de la canapea...
A început livrarea pensiilor pe luna mai. Data exactă când intră banii pe card. Poșta...
Momente pline de emoție în familia Sterp. Getuța a făcut mărturisiri înduioșătoare despre regretata ei...
De ce Lora nu a devenit mamă până la 41 de ani: "Eu mă simt...
BANCUL ZILEI. Un dinamovist merge împreună cu câinele său într-un bar: - Dom’le, incredibil ce...
Amendă uriașă după o ceartă pe social media