Proiectul care îi vizează pe toți șoferii. Ce s-ar putea întâmpla cu mașinile Euro 1-Euro 4 până în 2021

Proiectul care îi vizează pe toți șoferii. Ce s-ar putea întâmpla cu mașinile Euro 1-Euro 4 până în 2021
Publicat: 18/04/2018, 10:03
Actualizat: 25/03/2019, 22:44

Proiectul de hotârâre propus de Lucian Iliescu ar urma să intre, potrivit acestuia, fie pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General al Municipiului București din aprilie, fie pe cea din luna mai.

Potrivit proiectului, interzicerea circulației este valabilă în intervalul orar 06:00 – 22:00

„Dacă va fi votată, hotărârea intră în vigoare la 1 ianuarie 2019, pentru mașinile non-euro, Euro 1 și Euro 2. Pentru aceste mașini, interzicerea circulației este valabilă în intervalul orar 6 dimineața – 10 seara, adică pot circula noaptea, pentru că sunt șoferi care vin în tranzit, de exemplu. Vor intra în aceasă categorie de mașini și cele utiltare, care transportă beton, dar și taxiurile. Amenzile vor fi de 2.000 de lei pentru nerespectarea acestei prevederi. În ceea ce privește mașinile Euro 3, acestea ar urma să fie interzise din 2020, iar cele Euro 4 din 2021. La fel se întâmplă în orașe precum Bologna, Torino sau Bruxelles și Budapesta”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Lucian Iliescu, consilier al Partidului Mișcarea Populară.

Porivit proiectului de hotârâre, fac excepție de la această restricție: autovehiculele îndreptățite să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase, autovehiculele care efectuează transport în comun, , ambulanțele, ale celor care îndeplinesc sarcini publice, transportă alimente, respectiv autovehiculele de depanare sau de transport vehicule care cu girofare galbene. Totodată, în această categorie de excepție se încadrează și autovehiculele diplomaților, militare, autovehiculele care transportă persoane cu handicap locomotor și carele TV.

„Capitala este unul dintre orașele europene cu cel mai înalt nivel de poluare, mai ales a aerului. Conform datelor Oficiului european de statistică, referitoare la nivelul de satisfacție al locuitorilor din capitalele țărilor UE, în anul 2015, doar 22% dintre locuitorii Bucureștiului se declarau multumiți de calitatea aerului, și 31% de nivelul de zgomot din oraș. (…) Este imperios necesar a se lua măsuri de descurajare a circulației cu autovehicule poluante în oraș, și venind în întâmpinarea și completarea măsurilor de eliminare a parcului auto poluante care se regăsesc în propunerea P.M.B a Planului Integrat de Calitate a Aerului în Municipiul București, consider oportună restricționarea circulației, cel puțin pe timpul zilei a acestui tip de autovehicule”, se arată în expunerea e motive a proiectului, semnată de Lucian Iliescu.

Nicolae Oprea
Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul Zilei (3 ani), dar și la Agenția de Presă citeste mai mult
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase