TAXA AUTO 2012. Ministrul Mediului: taxa de primă înmatriculare este ÎN ANALIZĂ; trebuie să ținem cont că șase milioane de oameni sunt în pragul sărăciei

TAXA AUTO 2012. Ministrul Mediului: taxa de primă înmatriculare este ÎN ANALIZĂ; trebuie să ținem cont că șase milioane de oameni sunt în pragul sărăciei
Publicat: 18/06/2012, 15:45
Actualizat: 25/09/2012, 16:52

Ministrul Mediului, Rovana Plumb, a declarat, luni, că taxa de primă înmatriculare este în analiză, dar mesajul său către grupul tehnic a fost că trebuie să se țină cont de faptul că în România sunt șase milioane de oameni în pragul sărăciei și trebuie să fie sprijiniți.

Rovana Plumb a precizat că a avut trei întâlniri de lucru privind taxa de primă înmatriculare. Ministrul a precizat că din grupul de lucru fac parte reprezentanți din Ministerul Economiei, Ministerul de Finanțe, Ministerul Transporturilor, Registrul Auto Român și Agenția de Plăți ți Intervenție pentru Agricultură.

„Deocamdată doar analizăm, dar mesajul dat colegilor din grupul tehnic este că trebuie să țină cont că în România sunt șase milioane de oameni care sunt în pragul sărăciei și trebuie să venim în sprijinul lor”, a spus ministrul Mediului.

Rovana Plumb a explicat că în cazul taxei auto se va ține cont de normele europene.

„Vom merge pe o variantă care este în acord cu normele europene. Nu trebuie să inventăm noi apa caldă. Vom ține cont de normele europene și le vom adapta specificului nostru”, a precizat ministrul Mediului.

Începând din acest an, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule este redusă cu până la 25%.

În același timp, în luna ianuarie, Guvernul a decis ca taxa de primă vânzare a mașinilor înmatriculate înainte de 2007 să fie suspendată până la începutul anului viitor, urmând ca persoanele care au plătit deja această taxă să primească banii înapoi.

În ordonanța de suspendare a taxei auto de primă vânzare se arăta că, prin această măsură, bugetul Fondului pentru mediu a fost privat de 336 milioane lei, reprezentând veniturile care ar fi fost obținute prin impunerea la plată a tuturor autovehiculelor înmatriculate rulate, pentru care este transcris dreptul de proprietate. O altă pierdere de venituri, estimată la 240 milioane lei, era indicată din reducerea valorii taxei auto cu până la 25%.

Taxa auto a fost introdusă de Guvern în luna aprilie 2008, fiind calculată în funcție de datele tehnice ale fiecărei mașini în parte, pe baza capacității cilindrice și emisiilor de dioxid de carbon.

În 2009, pe fondul scăderii drastice a numărului de înmatriculări auto, încasările statului din taxa de poluare pentru autovehicule au fost de aproximativ 630 milioane lei, cu peste un miliard de lei mai puțin decât indicau estimările inițiale.

Pentru anul trecut, pe fondul majorării taxei, Guvernul a estimat încasări din taxa auto de aproximativ două miliarde lei, cu 437,5 milioane lei peste prognoza veniturilor atrase din această sursă în 2010 și de trei ori mai mult decât încasările înregistrate în 2009.

Pentru anul trecut, Guvernul a majorat cuantumul taxei auto în medie cu 45-50%, dar cu o creștere dublă sau aproape triplă pentru vehicule poluante.

Reprezentanți ai unor companii din piața de profil au apreciat atunci că o creștere a nivelului taxei de poluare va duce la diminuarea drastică a importului de mașini second hand, intensificându-se astfel comerțul prin dealeri, cu vehicule rulate deja înmatriculate în țară.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase