Brandul de țară al Bulgariei ajunge la procuratură la două săptămâni după lansare

Brandul de țară al Bulgariei ajunge la procuratură la două săptămâni după lansare
Publicat: 04/02/2013, 19:07
Actualizat: 07/02/2016, 10:41

Procuratura bulgară va investiga un posibil conflict de interese în procesul de licitație pentru realizarea unui logo turistic pentru Bulgaria, iar rezultatul anchetei ar putea fi organizarea unei noi licitații și un nou logo, potrivit publicației Standart, preluată de Novinite.

Noul logo a fost prezentat oficial în urmă cu două săptămâni și a atras critici puternice din partea artiștilor, designerilor și populației.

Licitația a fost organizată de echipa fostului ministru al Economiei, Energiei și Turismului, Traicho Traikov. Anchetatorii bulgari vor investiga rolul consilierului lui Traikov pentru marketing și publicitate, Alexandra Lang, în urma unor sesizări că aceasta s-ar fi aflat în conflict de interese, scrie cotidianul Standart.

Potrivit Standart, o investigație care vizează documentația pentru licitație a început deja, iar rezultatul final ar putea fi o nouă licitație și un nou logo.

Lang a negat categoric acuzațiile de conflict de interese, afirmând că a participat activ la crearea brandului împreună cu compania selectată în acest scop, fără să fie însă implicată prin nicio afacere proprie.

„Logoul este o mică parte a proiectului. Licitația nu a fost pentru logo, ci pentru crearea, implementarea și poziționarea unui nou brand integrat. Logoul este doar partea vizibilă a proiectului, care concurează pentru turiști la nivel global. Este legătura emoțională dintre afaceri și clienți. De obicei, orice inovație de acest fel este întâmpinată cu opoziție și este nevoie de mult curaj pentru a nu ceda”, a spus Lang.

Echipa responsabilă de proiect nu a făcut o treabă prea bună și nu a reușit să atragă designeri bulgari de top, a declarat Rumen Draganov, expert bulgar în turism, citat de Novinite.

Potrivit acestuia, problema legată de logo reflectă corupția, iar licitația trebuie anulată. Detaliile logoului promovează doar proprietăți private, precum terenuri de golf, dar nu și locații naturale aflate în proprietatea statului.

Bulgaria a lansat în ianuarie un nou brand turistic, cu sloganul „Bulgaria-A Discovery to Share”, care va fi folosit oficial din luna septembrie.

Noul brand a fost dezvoltat printr-un proiect în cadrul Programului Operațional de Dezvoltare Regională, în valoare de 1,4 milioane de leva (700.000 euro), și descrie Bulgaria drept o destinație prietenoasă, fermecătoare și încă nedescoperită.

În afara brandului turistic național și a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, precum și o strategie de branding pentru regiunile țării. Totodată, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Tracia.

Folosirea logo-urilor și a simbolurilor brandului va fi gratuită, după înregistrarea pe o platformă online care va fi deschisă în luna martie, accesibilă de pe site-ul Ministerului bulgar al Economiei, Energiei și Turismului.

Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat după o analiză a percepției actuale a Bulgariei ca destinație turistică și în comparație cu destinații concurente. Creatorii brandului au luat în considerare sondaje efectuate în 11 țări din Europa și Asia.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
La 60 de ani, regina frumuseții din Buenos Aires arată uluitor de tânără și a...
INCREDIBIL! Belodedici a fost reținut de poliție, după niște evenimente ca în filme
FOTO. Cum arată blonda care l-a asaltat pe fiul celebrului milionar român
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
GALERIE FOTO. B-21 Raider, „primul avion militar de generația a 6-a din lume”, este cel...
„Familia secolului!” Emil Rengle și iubitul lui se țin de cuvânt și s-au pus pe...
Suferințele prin care a trecut soția lui Iosif Rotariu în ultimele luni: A ajuns să...
Afacerea de succes pornită de un maramureşean mutat de la oraş la ţară. Îşi vinde...
"Din păcate viaţa este crudă". A murit Dana Rotariu, soția fotbalistului din "Generația de Aur"...
Șocul cultural avut de o studentă africană din Marea Britanie când a venit în România:...
Vântul le-a dezgolit pe divele din România! Nu au avut nicio şansă în faţa naturii!...
Simptomele unui ambreiaj defect. Cum îți dai seama dacă ambreiajul trebuie aerisit?
Giganţii din IT nu au doar veşti proaste pentru România: Americanii de la Amazon au...
Descoperire MAJORĂ! Cei care fumează CANABIS sunt de 2 ori mai...
Reguli noi în Grecia. Aceste mașini sunt interzise!
Cornel Dinu se simte tot mai rău: „Nu mai iese din casă”
Cu cât îl plătește Gigi Becali pe Alexandru Ciucu pentru un costum realizat la atelierul...
VIDEO Infern într-un parc de distracții: cel puțin 27 de copii și părinți au murit...
Cum l-a cunoscut Maria Constantin pe Marcel Toader și cum avea acesta să o ajute...
"Nu știam despre cine este vorba.Toată lumea spunea că el are mari legături cu televiziunile". Cum...
BANCUL ZILEI. Ora de fizică. Profesoara îi întreabă pe elevi de unde vine curentul. Doar...
Un sistem stelar triplu asemenea unei bijuterii cosmice, observat cu Telescopul Hubble
×