Prima pagină » Auto » Fiat investește 9 miliarde euro și se va axa pe modele premium

Fiat investește 9 miliarde euro și se va axa pe modele premium

Fiat investește 9 miliarde euro și se va axa pe modele premium
Grupul italian Fiat pregătește investiții de 9 miliarde euro în următorii trei ani în principal pentru dezvoltarea de noi modele premium, cu scopul de a reveni pe profit în Europa după mai mulți ani de pierderi și de a revigora activitatea la fabricile din Italia, transmite Bloomberg.

Grupul italian Fiat pregătește investiții de 9 miliarde euro în următorii trei ani în principal pentru dezvoltarea de noi modele premium, cu scopul de a reveni pe profit în Europa după mai mulți ani de pierderi și de a revigora activitatea la fabricile din Italia, transmite Bloomberg.

Pe lângă consolidarea mărcilor Maserati și Alfa Romeo cu noi modele „Made in Italy”, grupul va reorienta marca Fiat pe variante ale automobilelor 500 și Panda, renunțând la modele care au avut succes în trecut, au declarat pentru Bloomberg surse apropiate situației.

„Reprezintă o decizie curajoasă, istorică, prin care se va renunța la rădăcini. Continuarea cu modelele cool 500 și Alfa Romeo, care au o marjă ridicată de profit, este singura strategie care poate asigura că producția auto din Italia va continua”, comentează pentru Bloomberg Roberto Verganti, profesor de management la universitatea Politehnica din Milano.

Livrările Fiat în Europa au fost anul trecut cu 47% sub nivelul din 2009, potrivit datelor Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cota de piață a grupului în Europa a coborât la 6,2% în acest an, față de 9,3% în 2009.

Fiat a înregistrat în ultimii trei ani pierderi operaționale de aproape 2 miliarde euro în Europa, din care 304 milioane euro în primele nouă luni ale acestui an.

Directorul general al Fiat, Sergio Marchionne, vrea să aducă grupul pe profit în Europa după mai mulți ani de pierderi, pe fondul crizei financiare și stagnării economiei. Compania a anunțat anterior că intenționează să dezvolte, până în anul 2016, aproximativ 20 de noi modele destinate Europei.

Astfel, compania vrea să focuseze producția din Italia pe modele de lux, potrivit surselor citate. Fiat este de asemenea cel mai mare acționar al Chrysler și vizează preluarea integrală a grupului american.

Anul viitor vor fi lansate noi modele Fiat 500 și Jeep, precum și o variantă decapotabilă a automobilului sport Alfa Romeo 4C. Toate aceste modele vor fi produse în Italia. Noul sedan Alfa Romeo Giulia, destinat în principal piețelor din afara Europei, va fi produs de asemenea în Italia.

Fiat Punto va fi înlocuit de o versiune cu cinci uși a modelului 500, care va fi produsă în Polonia pentru a limita costurile și a maximiza marjele de profit, au continuat sursele citate. Salariile angajaților din sectorul auto sunt de aproximativ patru ori mai mici în Polonia decât în Italia, potrivit organizației germane VDA.

Contactați de Bloomberg, reprezentanții Fiat au refuzat să comenteze asupra strategiei companiei.

Acțiunile Fiat au deschis luni pe bursa de la Milano în urcare cu 1%, la 5,49 euro, afișând un avans de 44% de la începutul acestui an. Grupul italian are o valoare de piață de 6,84 miliarde euro.

Declinul Fiat odată cu restrângerea pieței auto europene se vede cel ma bine la fabrica Mirafiori, cea mai mare a grupului, situată în apropierea sediului companiei din Torino. Uzina reprezintă un simbol al industrializării Italiei după cel de-Al Doilea Război Mondial și a avut până la 50.000 de angajați în perioada de apugeo, în anii ’70, când producea peste 600.000 de automobile pe an. În prezent fabrica are doar 5.500 de angajați, care lucrează numai câteva zile pe lună, parcaea uzinei fiind de obicei pustie. În primele 10 luni din 2013, fabrica de la Mirafiori a produs mai puțin de 20.000 de mașini, potrivit datelor sindicatului Fim Cisl.

În acest an, Fiat a trimis în șomaj tehnic o mare parte din cei 30.700 de angajați de la uzinele din Italia, majoritatea neavând de lucru timp de cel puțin 5 luni, potrivit sindicatului.

Noua strategie a Fiat, așa cum a fost descrisă de sursele citate de Bloomberg, amintește de ascensiunea producătorilor auto germani. Mercedes, BMW și Volkswagen, care deține și mărcile Audi și Porsche, s-au afirmat prin modele premium, cu prețuri mari, produse pe plan local pentru export, pentru a acoperi salariile ridicate din Germania.

Recomandarea video

Citește și

Mediafax
Ce soluții găsesc românii pentru facturile mari de la energie
Digi24
Diana Buzoianu: Șeful de la ESZ m-a amenințat cu sindicatele dacă mă ating de el, spune că e un om periculos și are susținere politică
Cancan.ro
💣 în lumea televiziunii: Dan Capatos, DAT AFARĂ de la Antenă, 'la pachet' cu Silviu Andrei!
Prosport.ro
FOTO. Cum arată la 43 de ani Ileana Lazariuc, fosta noră a magnatului Ion Țiriac
Adevarul
Momentul în care un șofer a zburat cu Mercedesul peste un sens giratoriu și alte două mașini. Ce s-a întâmplat
Mediafax
Ce se întâmplă cu vremea în România până în primele zile din 2026. Anunțul meteorologilor
Click
Val de angajări în mai multe orașe din România. Domeniile în care se caută personal fără experiență
Digi24
Două scenarii în care rușii ajung la Gurile Dunării. General de top: „E NATO pregătită pentru o asemenea ipostază?”
Cancan.ro
Fiica nelegitimă a lui Putin, recunoscută de niște ucraineni în Paris. IREAL ce s-a întâmplat imediat după
Ce se întâmplă doctore
Planta pe care trebuie să o pui la ușa casei ca să atragi bani, noroc și protecție, conform Feng Shui
Ciao.ro
Amante celebre din showbiz-ul românesc! Unele au ajuns în faţa altarului, altele au rămas doar cu amintirea
Promotor.ro
Cea mai bine vândută mașină din România, în noiembrie: Doar bulgarii mai cumpără acest model
Descopera.ro
SUCUL care face MINUNI pentru corp peste noapte
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. BULĂ nedumerit: - Iubita mea s-a întins pe canapea, şi-a dat fusta jos, şi-a smuls...
Descopera.ro
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe